Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille on hyväksyttävämpää olla ylipainoinen

Vierailija
26.01.2025 |

Ihmisillä on usein sellainen käsitys, että iso mies on miehekäs, kun taas iso nainen on vaan läski

En sinänsä puolustele, enkä toisaalta vihaakaan kenenkään ihmisen kokoa, mutta ihmetyttää tämä

Ihan sukupuolten eroista johtuen luulisi asian olevan juuri toisinpäin. Naisen rasvaprosentti on luontaisesti korkeampi, miehelle kertyy paljon helpommin lihasta, miehet polttaa luonnostaan enemmän kaloreita ja raskaudessa naisen kehoon yleensä kertyy rasvaa luonnostaan. Miksi siis asenne on se, että miehen kuuluu olla vähintään pituus-100 ja naisen korkeintaan pituus-110? Esimerkiksi 175/75kg mies on ihmisten mielestä hoikka ja neitimäinen, kun taas samankokoinen nainen iso, roteva ja miehekäs? Jopa hirvittävä läski? 

Ihmettelen vaan

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miesten ei tarvitse ahtautua yhtä tai kahta kokoa liian pieniin vaatteisiin.

Miksi pitää ahtautua? Ja pitääkö se syödä kun syöttöporsas jotta saumatkin ratkeilee liitoksista? Yhyy! Miesten vika kun olen lihava. Yhyy! Miehet pakottaa pukeutumaan tiukkoihin vaatteisiin, vaikka ei oikeasti pakotakaan. Yhyy! Antakaa vertaistukea.

Vierailija
62/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun mielipiteesi. Itse taas pidän huomattavasti viehättävempänä esim suurinta osaa xl naisista kuin salihirmuista fitness naisista. Moni ajattelee että hoikka nainen on kaunis, mutta oikeasti todella ällöttävän näköisiä luisevia luikkuja on suurin osa. Naisella näkyvät lihakset ovat oksetus. M40v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on ärsyttävää tällainen uhriutuminen.

Vierailija
64/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava mies on vaan lihava, ei miehekäs vaikka kuinka selittelisi itselleen. Naiset kasvatetaan olemaan möläyttelemättä.

Ja silti niitä möläytyksiä kuulee koko ajan. Ja kyllä miehet tajuavat sen, että naiset eivät katso lihavia miehiä. Se ei ole hirveän vaikeaa arvata, kun ihannemiehiä listataan.

Olen pahoillani, käytöstavat ovat tosiaan nykyään kateissa. Mun 40+ -ikäluokassa miehillä on ollut tapana kertoilla itselleen niitä."punnitaan neuvolassa" -satuja, naiset ovat vaan hiljaa.

Miehet on enemmän sinut painon kanssa ja ei ota sitä vakavasti.

Vierailija
65/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaiset ihanteet. Eipä silti miehilläkään kaikki massa ole tavoiteltavaa. Se 10kg lihasta vaatii 10v työtä salilla.

Painoin joskus nuorena itse pituus - 100 ja sain kuulla olevani pakkasen raiskaama pulkannaru.

Nykyään BMI lähentelee 35 enimmäkseen syömisen vuoksi, mutta usein silti sanotaan hoikaksi.

Mies35

Vierailija
66/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misogynistinen maailma.

Joo. Kyllähän se on miesten vika kun mätät suuhusi paskaa ja lihot. Saakelin kalorit miten misogynisia

Vierailija
67/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä painoon keskittymistä ei käsittääkseni myöskään katsota hyvällä kummankaan sukupuolen piirissä. Myös naiset usein odottavat miehen syövän kunnolla. Ruoassa kitistelevään mieheen ei oikein osata suhtautua vakavasti. Rentoa asennetta omaan vartaloon pidetään odotuksena.

Vierailija
68/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misogynistinen maailma.

Olen kyllä huomannut että en haluasi ikinä olla tekemisissä palstalaisten kanssa tosielämässä. Meillä on niin erilaiset näkemykset ja minä en luo/näe ongelmia siellä missä niitä ei ole. Varmaan tällä palstalla suurin osa käyttää lääkkeitä niin en ihmettelekään.

Vierailija
69/69 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että havaintojeni perusteella moni nainen viihtyy muutenkin itseäön kookkaamman miehen rinnalla parisuhteessa ja toisin päin. -Harvoin näkee paria tai parioletettua, jossa mies on huomattavasti sirompi tai edes huomattavasti lyhyempi. - Kun näin on, niin miehiltä puuttuu motivaatio laihduttamiseen.

Kookkaampi lihasten vuoksi, ei rasvan.

Ja pituuden. Läskipullat eivät kyllä viehätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi