Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SyyskuunSissit viikonloppu turinoihin HopHop!!

03.03.2007 |

Edelliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=9739072&p=1&tmode=…

Me lähdetään kauppaan, niin pinoutukaahan ahkerasti :D

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja mukavaa sunnuntaita, joka ainakin Espoossa on vähän selkeämpi kuin eilispäivä.

Innostuin katselemaan AuringonTyttären linkkiä ja huomasin myös, että noita Phil and Ted´sejä saa Suomessa Vaunuaitasta Helsingissä. Tiedätkö mitä sellaiset tuplat maksavat? Entä voiko niitä työntää hyvin myös lumessa? Meillä oli ykkösen ja kakkosen kanssa Brion Twinetet, joista tykkäsin, kun olivat tukevat ja kulkivat säässä kuin säässä. Möin ne aikanaan pois ja olin ajatellut hommata sellaiset nyt käytettyinä, kun kolmosen ja nelosen ikäeroa kaksi vuotta. Mutta täytynee vielä harkita...

Muutenkin olen myynyt/kierrättänyt melkein kaikki alle vuoden ikäisen vaatteet ja tarvikkeet, mutta ajattelin hankkia tilalle käytettyjä. Ja odottelen mielenkiinnolla, milloin Kelan sivuille tulee esittelyyn uusi äitiyspakkaus. Olen ottanut vain yhden pakkauksen, ja nyt voisin ottaa jos vain kuosit miellyttävät. Harmittaa, että se pakkauksen haalari on syysvauvalle ihan liian iso eka talvena ja toka talvena matsku ei sovellu taaperolle, jos mahtuisikaan... Mutta enpäs purnaa pakkauksesta enempää, meillä on sentään hieno järjestelmä!

Mitähän muuta mun piti kirjoittaa. Aivot on vielä ihan unessa, joten otanpa toisen mukillisen teetä. Onneksi se jo maistuu. (Alkuraskaudesta ei oikein maistunut ja aamut olivat usvaa...)

Mukavaa päivää kaikille ja hienoa, että kaikki ovat mukana messissä, Kirahviina siis myös!

apinaemo rv 13 tasan

Vierailija
22/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kirjoittelinkin jo kerran alkuviikosta -vai oliko se viime viikonloppuna, no kuitenkin=). Sillon en suuremmin esittäytynyt. Eli olen 28-vuotias kolmen lapsen äiti Helsingistä ja neljäs olisi siis tulossa. Perheeseen kuuluu myös Ruusu-kissa, niin ja mies 27v.

Asunnoista oli puhetta. Asumme kolmiossa, kooltaan 75neliötä. Autoa ei tällä hetkellä ole, mutta kai se olisi nyt pakko hankkia, kun vanhempien tavallinen viiden hengen auto ei kohta riitä mökkireissuille.

Äh nyt tilanne menee liian hektiseksi...jatkan myöhemmin=).

Aurinkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena ilmoittautuisin joukkoon turisemaan kanssanne jos vain suinkin sopii.

Ensimmäistä odottelen ja aikaisemmin olen hieman pyörinyt tuolla enskopinossa,mutta jotenkin tuntuu että vielä näin alussa olevana ei ole kauheasti kommentoitavaa loppupääläisten jutustelun ja alkuvaiheen aktiivisia kirjoittelijoita siellä ei kovinkaan montaa näy.

En ole lukaissut teidän aiempia pinojanne läpi,mutta toivottavasti pääsen kohta kärryille mitä täälä on jutusteltu.

Masujen kasvamisesta ainakin on ollut juttua. Itsellä ei vielä masua näy. Välillä kuitenkin turvottaa ja silloin tuntuu että vyötärölle hyokkää mahamakkara. Normi vaatteet menevät vielä ihan hyvin päälle,tosin ennen käyttämiäni muutamia vartalon myötäisiä paitoja olen hieman vältellyt. Lantiofarkut menevät varmasti vielä muutaman viikon hyvinkin, ellei jopa pidempään. Ellei sitten käy niin että maha päättää yhtäkkiä hyökätä esiin vauhdilla :)

Vauvantarvike juttuakin oli. Eli meillä tulee luonnolisesti lähes kaikki hankittavaksi,kun kerran ensimmäinen on tulossa ja on vielä suvun ensimmäinenkin. No pinnasänky löytyy meikäläisen vanha,mutta hyvässä kunnossa (meikäläinen siis ainoa lapsi enkä sitä siistinä plikkana ole terrorisoinut). On säädettäväkin vielä. Ja kastemekko on hyvässä kunnossa. Eipä siis ihan kaikkee tarvitse hommata. Katselin noita brion yhdistelmien hintoja ja 700 eurossa pyörittiin. turvakaukalot siina 150 eur ym muuta pikku hankintaa. Kyllä tähän reilusti yli tonnin saa varata. Joku olikin täälä alkanut säästämään tarvikebudjettia,mikä o varmaan ihan hyvä idea, jos on paljon hankittavaa.

Äitiyspakkauksesta oli puhuttu, etenkin siitä talvihaalarista. Kelan sivulla sen kokona ilmoitetaan 60-80 cm. Onko siis haalareita eri kokoisia eri vuodenaikaan jaettavissa pallauksissa vai tarkoittaako tuo että sen pitaisi olla sopiva 60 senttisestä 80 senttiseen??? Anteeksi nyt vaan tyhmät kysymykseni mutta kun on tosiaan eka tulossa niin voitte varautua siihen että näitä tyhmiä kysymyksia seuraa jatkossakin. Ja jos tosiaan on niin että sama koko sopii kaikille niin käännetäänkö niitä hioja jo puntteja niin että 20 ylimääräistä senttiä häviää kun tuhka tuuleen???

Loppuun vielä omanapa osuus. Eli eka ultra on jo takana,kaikki ok. Täälä ei tarjotakkaan kahta ultraa, joten rakenne ultraan ollaan menossa yksityiselle. Rakenne ultran tilalla kaikille tarjotaan seerumiseula iästä riippumatta. Se olisikin nyt sitten seuraavana edessä eli viikolla 16+0.

T:Buuffa ja Nuuro rv 14+0

Vierailija
24/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan ihana aamu ollut. Mies on kultainen ja niiiin halittava ;D Ulkona hyvä ilma ja kaikki tuntuu vaan ihanalta *imelää* :D

Ne on nää hormoonit - Eilen taas oli illalla kiukku päällä. Ärsytti kun mies ei ottanut mua muka(!) tarpeeks huomioon.. Just joo.

[b]Rakkausvauva[/b] - Kiva kun kaikki on siellä supisteluista huolimatta hyvin! Ja [b]Kirahviinalla[/b] myös!

[b]AuringonTytär[/b] - Tsemppiä pojan " unikoulutukseen" :) Hyvässä muistissa itselläkin tuo kaihoisa luopuminen imettämisestä ;) (vaikka siitä onkin aikaa!)

[b]Neuvolasta[/b] - Mulla on pikkasen harvemmin käyntejä kuin esikoiselta, mutta sillon olikin eritilanne kun olin alaikäinen ja seurantaa oli äippäpolinkin kautta joka kk.. Eka käynti oli nyt rv 9 ja seuraava on rv 15, joka on lääkärineuvola. Että ei kovin usein näin alussa. Mutta th kyllä sanoi että osaan itsekin varata aikaa jos vaan haluan lisäkäyntejä :) Kun ei ole eka niin tietää vähän, jos on tarvetta käydä useammin.

[b]Äitiyspakkauksesta[/b] - Me ei oteta tälle. Vaikka tykkäänkin pakkauksesta ja ainakin tämän vuoden vaatteet on tosi ihania. Menisi vaan turhaan hukkaan pakkauksen arvo. Kun on jo ennestään periaatteessa 2 pakkausta, tytön ja kummipojan. Ja vielä kun siskolle syntyy nyt toinen, niin jos ovat samaa sukupuolta - saan ihan varmasti riittävästi vaatteita sieltäkin. Että enemmän hyötyä loppu pelissä siitä 140e - joka tais muuten tänä vuonna nousta pikkasen?

Uusille tervetuloa!! Ja [b]Buuffa[/b] se pakkauksen toppapuku on mitoitettu niin että menisi siitä 60 koosta 80. Hihat ja lahkeet on suunniteltu niin että saa nätisti käännettyä pituutta. Meillä oli esikoisella käytössä (syntyi kesällä) ekan talven eli n. 3kk-10kk ja oli just nappi koko :)

Joo, mutta mies oottelee kainaloonsa kattomaan Pako-sarjaa. Palaillaan!

Dumle rv 11-3

Vierailija
25/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan ihana aamu ollut. Mies on kultainen ja niiiin halittava ;D Ulkona hyvä ilma ja kaikki tuntuu vaan ihanalta *imelää* :D

Ne on nää hormoonit - Eilen taas oli illalla kiukku päällä. Ärsytti kun mies ei ottanut mua muka(!) tarpeeks huomioon.. Just joo.

[b]Rakkausvauva[/b] - Kiva kun kaikki on siellä supisteluista huolimatta hyvin! Ja [b]Kirahviinalla[/b] myös!

[b]AuringonTytär[/b] - Tsemppiä pojan " unikoulutukseen" :) Hyvässä muistissa itselläkin tuo kaihoisa luopuminen imettämisestä ;) (vaikka siitä onkin aikaa!)

[b]Neuvolasta[/b] - Mulla on pikkasen harvemmin käyntejä kuin esikoiselta, mutta sillon olikin eritilanne kun olin alaikäinen ja seurantaa oli äippäpolinkin kautta joka kk.. Eka käynti oli nyt rv 9 ja seuraava on rv 15, joka on lääkärineuvola. Että ei kovin usein näin alussa. Mutta th kyllä sanoi että osaan itsekin varata aikaa jos vaan haluan lisäkäyntejä :) Kun ei ole eka niin tietää vähän, jos on tarvetta käydä useammin.

[b]Äitiyspakkauksesta[/b] - Me ei oteta tälle. Vaikka tykkäänkin pakkauksesta ja ainakin tämän vuoden vaatteet on tosi ihania. Menisi vaan turhaan hukkaan pakkauksen arvo. Kun on jo ennestään periaatteessa 2 pakkausta, tytön ja kummipojan. Ja vielä kun siskolle syntyy nyt toinen, niin jos ovat samaa sukupuolta - saan ihan varmasti riittävästi vaatteita sieltäkin. Että enemmän hyötyä loppu pelissä siitä 140e - joka tais muuten tänä vuonna nousta pikkasen?

Uusille tervetuloa!! Ja [b]Buuffa[/b] se pakkauksen toppapuku on mitoitettu niin että menisi siitä 60 koosta 80. Hihat ja lahkeet on suunniteltu niin että saa nätisti käännettyä pituutta. Meillä oli esikoisella käytössä (syntyi kesällä) ekan talven eli n. 3kk-10kk ja oli just nappi koko :)

Joo, mutta mies oottelee kainaloonsa kattomaan Pako-sarjaa. Palaillaan!

Dumle rv 11+3

Vierailija
26/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on sunnuntai täällä päin.

Mä en oo vielä oikein edes ajatellu mitään hankintoja, kun on niin kamalan alussa koko raskaus! Äitiyspakkauksen otin esikoiselle viime vuonna, niin en usko että otan sitä nyt. Varsinkaan, kun monet vaatteista oli surullisen huonolaatuisia... :( Uskon että siihen vaikuttaa se, että ne teetetään nyt Kiinassa jne eikä enää kotimaassa. Paljon hyvää ja käyttökelpoista siinä pakkauksessa kyllä on, että ekalle lapselle se on varmaan monella ihan paikallaan, niin myös meillä. Kuten joku jo sanoi, ei viitsisi valittaa kun näin hyvä systeemi meillä Suomessa on... mutta silti sanon sen verran, että osa vaatteista oli rikki jo valmiiksi (ne saa lähettää pois ja saa uudet tilalle) ja osa kankaista oli niin huonolaatuisia että meni jo ekassa tai tokassa pesussa ruman nyppyiseksi ja värit haalistui. Esim H&M:n perusbodyt on pysynyt pesusta toiseen hyvinä aivan eri tavalla.

Riippuu tulevan vauvan sukupuolesta, paljonko vaatteita tms tulee hankittua, mutta periaattessa kaikki on kyllä valmiiksi olemassa. En kuulu niihin ihmisiin, jotka haluaa pukea vauvan pelkästään vaaleanpunaisiin/sinisiin vaatteisiin. Esikoinen on poika, mutta jos kakkonen on tyttö, varmasti käyttää osittain samoja vaatteita. Siis tietenkin lisäksi haluan kaikkia ihania mekkoja ym ym ym söpöä mistä poikien kohdalla jää kokonaan paitsi! :)

Tuplarattaat ois varmaan erittäin kätevät kun ikäeroa tulee vain 1v 3kk, mutta tajusin juuri että meidän hissiin ei mitenkään mahdu! Asutaan 5. kerroksessa vielä. Ja pohjakerroksen vaunuvarasto on tupaten täynnä muuta rojua joten tuskin onnistuu koko juttu... Pitää miettiä jotain muuta vaihtoehtoa, kantoliinan käyttöä tai sisaristuinta tai jotain... Onneksi on leikkipuisto ihan vieressä.

Mies hinkuu koneelle joten taidanpa lähteä laittamaan jotain ruokaa. Sitten kahville anoppilaan!

Vierailija
27/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep... kiva etten oo ainoo jolla tää maha on tällänen. Kun mulla se on vaan pelkkää läskiä!!! Haluaisin vaihtaa äitiysvaatteisiin vasta silloin kun on toellaan se vauvamaha. Ei kait siinä muuten, ihan hyvin pärjään verkkarilinjalla.. kotona ja töissä on työvaatteet van kun pitäis johonki kyläileen niin huh.. eipä tuota oo päälle pantavaa niin kait mun on lindexillä ja hm pyörähdettävä, lindexille olisi 10 e alekuponkikin.

Eilen tulikin sitten illansuussa mummulasta kiire lähtö Ouluun sairaalaan. Nuorimmainen hyppi sängyssä ja kaatui ja löi silmäkulmansa sängynlaitaan. Sehän tieten aukesi ja verta tuli aivan hirveenä. Eikun sitten ajamaan Ouluun (mummulasta 100km) ja siellä kolme tuntia jonottaa ennenku päästiin.. Liimaamalla silmäkulma kiinni ja elefanttilaastaria päälle. Pikku reesu;( Nyt sitten olisi ohjelmassa lähteä hakemaan esikoinen mummulasta kun kiireessä eilen jäi sinne:) Heh... no oli tarkotus ajaa illalla vielä takasi mutta kun meni niin hurjan myöhään. Ei ollu kuin yksi lääkäri päivystyksessä kun kaksi oli s-lomalla ja hoitajiakin puuttui. Hullua!!! Siellä oli lapsiakin paljon ja voi luoja että mua kismitti ne känniset siellä. Yhdelläkin akalla oli otta auki ja siellä se märisi ja mesusi ku hän ei saa hoitoa. Voi jee.

No sitten... Omasta kodista. Meillä on 105 neliön omakotitalo.. 47 neliön yläkertavarauksella. Kolme makkaria alhaalla, tupakeittiö systeemi sekä kodinhoito ja pesuhuone plus sauna. Heinäkuussa 06 muutettiin ja kevääksi ja kesäksi onkin hommaa.. pitää maalata talo ja aita tehdä ja pensasaita istuttaa, Ja yläkerran teko alotetaan sitten kun joudetaan.

Mieskin lähtee ensi yönä taas toiselle paikkakunnalle töihin, ollut jo kaksi kk sairaslomalla ja nyt palailee töihin elikkäs tarkoittaa sitä että ma-to iltaan olen viikot yksin lasten kanssa. Mutta töissähän mää ja lapset hoidossa.

UUSILLE TERVETULOA!!!

Kiitos kopiointi vinkistä, anteeksi kaikille kun en muista nimimerkkejä niin en suoraan nimella osaa vielä ainakaan kommentoida.

No mutta nyt teetä!!!

Äiti0004 ja salamatkustaja 10+4 (ultraan vielä 1,5 viikkoa)

Vierailija
28/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ajatellut ottaa äitiyspakkausta vaikka onhan siinä kamaa. Mutta kun molemmista aikasemmista olen ottanut ja suurinosa on tallessa. En tykkää niistä toppapuvuista (tosin nythän sekin on tosiaan muuttunu) ja kun on parit makuupussit ja peitot ym. Ja kun tosiaan hm saa esim. halvalla kaikkia bodeja ym.

Isommista hankinnoista ei oo ko sänky. Möin sen heti kun muutettiin tänne ja kun muutenki tuo nuorimmainen oli niin hirveen huono nukkumaan siinä. En tiedä, kait se pitää joku käytettynä ostaa.

Kaukalo on ostettu kuopukselle uutena, sitteri, mobile ja jumppalelu on, Ainut minkä ehkä voisin hommata olisi joku kantoliina. Rintareppukun on. Ettei kovin suuria tartte meillä ostaa.

suurimman osan vaatteista annoin työkaverille kun sen vaimoke synnytti niille tytön ja kun meillähä tyttöjen kamaa oli. Mutta pienimmät ja kaikista rakkaimmat minä säästin, annan sit tytöille mukaan kun maailmalle lähtevät.

Mulla kun ei ollu TARKOITUS tehdä vauvaa ainakaan neljään vuoteen.. jos enää ollenkaan mutta kohtalo päätti toisin.

Mutta nyt meen taas... kiitos seurastanne:):):)

Vierailija
29/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvä tietää, että vaatteiden laatu on laskenut. Mulla on nimittäin vuoden 2000 pakkaus esikoiselle, ja siinä laatu oli kyllä vielä hyvä. Tosin suurin osa vaatteista oli silloin vielä kotimaisia.

Meillä se haalari oli pienelle kesävauvalle ihan turha, koska ekana talvena se oli tosi iso (vertasin muihin ja minusta se oli selkeästi 80-senttinen) ja tokana talvena sitten tosiaan matsku ei sopinut taaperon leikkihommiin, kun olisi kastunut heti. Taisi olla käytössä vaan muutaman kerran kevättalvella pohjoisen pakkasissa vajaan vuoden ikäisenä. Mutta kiva sentään, että se on osalla ollut hyvässä käytössä.

Sillä 140 eurolla saa muuten tosi paljon kivaa tavaraa vauvalle kirpparilta. Meillä on ainakin lähistöllä sellaisia kirppareita, joista saa laatutavaraa. Ostin muuten jo huuto.netistä paketillisen vaatteita pojalle! Siis tietämättä sukupuolta! Mutta mulla on ollut joka raskaudessa vahva fiilis (nyt siis 4. raskaus), joka on pitänyt paikkaansa!

Tervetuloa minunkin puolestani uusille ja jatketaan tarinaa! Nyt pitäis viedä pienin nukkumaan...

apinaemo rv 13

Vierailija
30/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Apinaemo: täällä vauvalehden keskustelu palstalta vaatteet ja tarvikkeet löytyy paljon kirjotuksia phil&ted' s rattaista.Ne maksaa Suomessa aika paljon n.750¿ ellei enemmänki.Saksalaiselta nettisivulta löysin 540¿ ja siihen sisältyi kotiinkuljetus.Tuolta englantilaisella sivulal ne makso jotain 500¿ ja vähä päälle,en nyt muista enkä jaksa tarkistaa kurssia ja laskea.Mutta sieltä maksaa kuljetus Suomeen 55puntaa

.

Kirahviina:noi Phil&ted' s rattaat varmasti mahtuis pieneenki hissiin.Nehän on tavallaan yhden rattaan kokoiset.

Uusille tervetuloa joukkoon! :) kyllä te pääsette juttuun mukaan.Mullakin unohtuu aina nimimerkit siinä vaiheessa ku kirjotan.Pitäis avata toisen selain ja selata samalla pinoa ku kirjottaa omaa viestiä.

Oltiin tänään pulkkamäessä.Oli ihana ilma.Miten ihmeessä tän huolen saisi pois?!! Oireita ku ei tunnu olevan mitään.Välillä ei edes muista olevansa raskaana.

Dumle:kiitos stempityksistä.Viime yö meni jo paljon paremmin.Onneks mamman poika ei ihan kokonaan ole vielä tisusta joutunu luopumaan,Ainoastaan siitä yösyömisestä josta oli selvästikin tullu tapa.Mutta jonki verran varmaan on ihan janoki pikkusella yöllä koska vesi on kelvannut viime öinä.

Äitiyspakkausta tuskin otan.makuupusseja on kolme samanlaista (04) ja vaatteita on tytölle ja pojalle.Mutta mielenkiinnolla odotan tämän vuoden kuoseja.

AuringonTytär rv 13+0

Vierailija
31/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kuopuksen kanssa ihan kunnon lenkillä vaunujen kera iltapäivällä, ai että se teki kyllä terästä. Hitsi kun sitä on niin saamaton ja laiska yleensäkki lähtemään yhtään minnekkään. Töissäkin on niin tyhmiä nuo vuorot aina ettei sit tuu vaan lähettyä. Tänään oli niin mahtava ilma että tuli lähdettyä. Huomennakin olisi aamuvuoro ja jo neljän maita ollaan kotona niin illemmalla kun vaan jaksaisi. Pitäs tuolle esikolle ostaa potkuri niin jaksaisi kunnon lenkin.. kun kävelee mukana niin on niin hidasta jottei ite saa edes sykettä nousemaan. Kuopuksella meinasi mennä hermot istuessa kärryissä, olisin voinu kävellä vielä vaikka kuinka kauan van tunnin istuminen tytölle oli liikaa ja piti päästä itte jo käveleen loppuajasta.

Oma olo on hyvä, ei mullakaan oo mitään tuntemuksia jotta olisin raskaana, muuta ku tää turvonnu olemus vaan.

Hyvää ensi viikkoa kaikille:)

Äiti0004 ja salamatkustaja 10+4

Vierailija
32/32 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä rakkausvauvalle. Toivottavasti supistelut lakkaa ja jaksat levätä. Toivottavasti kaikien toistenkin masuissa on rauha maassa.

Huldio ihmetteli mahansa näkymättömyyttä. Mahoja on erialaisia. Mulla on aina ollut liian iso maha. Pehmeä ja röllö. Kolmas lapsemme onkin sitten pullauttanut kaiken tosi komeaksi. Hassua on kun tavis vaatteet ei mene kiinni ja mammahousu tippuu jalasta. Täytyy vissiin ostaa henskelit!

Hankintoja on tehtävä. Emme mahdu meidän autoon. edes turvakaukalo ei mahdu nykyisen auton takapenkille tyttöjen istuinten lisäksi. Isompi istuu turvavyöistuimessa ja pienempi pykälää pienemmän istuimessa ja väliin mahtuu nippanappa mun pylly. Ei hartiat.

Pinnasänkyä mietin. Olemme nukkuneet perhepedissä, mutta ihan pikkuvauvalle on mietinnässä jokin " turvapaikka" . Jos löytisi jostain jokin rotisko josta voisi sahata pinnoja irti niin saisi sivuvaunun sängyn viereen.

Äitiyspakkauksen haalari oli ainakin meidän tytöille pikkuvauva-haalariksi ihan liian suuri vaikka olisi kuinka hihoja käänneellyt. Lapsi hukkui sinne sisuksiin, varsinkin autossa se tuntui hassulta.

Oma napa.

Rauhallista on hiukan ällöttää ja väsyttää kamalasti. Keskiviikkona pitäsi suunnistaa töihin. Kääk!

nyt maate

terv peikkoäet ja turkulainen 10