Haluaisin auttaa köyhää perhettä
Olen hiljattain noussut rutiköyhyydestä keskitulon tienoille ja haluaisin nyt voida auttaa jotakuta itselleni tutussa kurimuksessa elävää. Minulla ei ole antaa paljoa, 100-150 euroa kuukaudessa, mutta itselleni vielä vuosi sitten tuo olisi usein ollut pelastus. Haluaisin mieluummin voida auttaa jotakuta suoraan kuin lahjoittaa yhdistykselle. Onkohan sellainen mahdollista?
Kommentit (4)
Myös pitkäaikaissairaan auttaminen kiinnostaa. Haluaisin vain tietää, että lahjoitus menee hyvään käyttöön. En haluaisi monitoroida lahjoitusten käyttöä, vaatia mitään kuitteja saati kunniaa itselle, mutta ennemmin kuin rahan siirtämistä tililtä toiselle, haluaisin käydä ruokakaupassa tai jotenkin konkreettisesti tietää, että omat vähäiset lahjoitusvarat myös oikeasti auttavat. Olisin itse useasti arvostanut sähkölaskun maksajaa tai täyttä ruokakassia. En ole itse köyhinä aikoina osannut / kehdannut hakea apua järjestöiltä, joten vähän vierastan sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Myös pitkäaikaissairaan auttaminen kiinnostaa. Haluaisin vain tietää, että lahjoitus menee hyvään käyttöön. En haluaisi monitoroida lahjoitusten käyttöä, vaatia mitään kuitteja saati kunniaa itselle, mutta ennemmin kuin rahan siirtämistä tililtä toiselle, haluaisin käydä ruokakaupassa tai jotenkin konkreettisesti tietää, että omat vähäiset lahjoitusvarat myös oikeasti auttavat. Olisin itse useasti arvostanut sähkölaskun maksajaa tai täyttä ruokakassia. En ole itse köyhinä aikoina osannut / kehdannut hakea apua järjestöiltä, joten vähän vierastan sellaista.
Pidä rahoistasi kiinni, muuten ole taas köyhä. Ei niitä kannata jaella tuntemattomille
On tuo mahdollista. Itse olen tehnyt tuota kojhta jo kolmekymmentä vuotta ystäväni kanssa. Kannattaa kysellä ystäviltä ja sukulaisilta tietävätkö jotain apua oikeasti tarvitsevaa ja ansaitsevaa.
Auttamisesta tulee todella hyvä mieli.
Haluaisitko auttaa pitkäaikaissairasta pääsemään elämänsyrjästä kiinni?