Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyttävät syyt vieraannuttaa lapsi vanhemmasta?

Vierailija
26.01.2025 |

Mitkä voisivat olla hyväksyttävät syyt vieraannutukselle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta lasta kohtaan.

Vierailija
2/5 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraannuttanut itseni vanhemmistani.

Hyväksytty syy on vanhempien vittymäinen luonne, jatkuva kontrollointi ja alaspainaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta. Seksuaalinen hyväksikäyttöön. Huumeet. 

Vierailija
4/5 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt äkkiseltään tule mieleen.  Ei lapsi voi vanhempaansa valita. - Jos on olemassa huomattavan suuri todennäköisyys ja mahdollisuus, että lapsi joutuisi tosien vanhemman väkivallan kohteeksi tai muutoin joutuisi kärsimään tämän vanhemman luona/ lähellä, niin sitten voidaan pyrkiä siihen, että lapsi vosii tavata toista vanhempaansa tarjasti valvotusti. 

Vierailija
5/5 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vieraannuttanut itseni vanhemmistani.

Hyväksytty syy on vanhempien vittymäinen luonne, jatkuva kontrollointi ja alaspainaminen.

Lapsella on oikeus mutta ei mikään velvollsiuus tai pakko tavata saati viettää aikaansa vanhempansa luona, ellei hän itse halua tai tahdo. - Mutta jokin on pielessä, jos toinen vanhemmista haluaisi kokonaan estää ja torjua sen, ettei lapsi saisi mitenkään tavata tai viettää aikaansa toisen vanhemman kanssa, vaikka lapsi itse lähtökohtaisesti/ oletusarvoisesti itse haluaisi.

Jos on hyvin todennäköistä, että lapselle saa kokea jotain ei toivottua vanhemman luona, jota hän (lapsi) ei itse osaa aavistaa ja (mahd.) pelätä ja siksi haluta kieltäytyä käyttämästä oikeuttaan tavata jaa viettää aikaansa tosien vanhempansa kanssa, niin silloin on kaksi vaihtoehtoa (a) vanhempi arvioi tapaus kohtaisesti sen antkaako lapselle mahdollsiuuden toteuttaa oikeuttaan tavata vanhempaansa;  esimerkiski tarkasti valvottuna tapaamsina, josta voidaan -ainakin yrittää sopia- lastenvalvojan luona. (Tai saada tällaisista tapaamisista oikeuden ratkaisu).

Tai (b) Jättää toteuttamatta/ turvaamatta lapsen oikeutta tavata ja viettää aikaansa 2. vanhempansa kanssa ja kantaa siitä mahdolliset seuraukser; kuten syyteeen siitä, että on vueraannuttanut lapsen tosiesta vanhemmasta.

Vaikka tapaamsista olisi sovittu lastenvalvojan luona tai saatu niistä oikeuden ratkaisu, niin on muistettava, että kyse on lapsen oikeudesta ei velvollisuudesta tavata ja viettää aikaansa 2. vanhempansa ja tai vanhempiensa kanssa.

Uskovainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän