Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni olivat kylässä ja kerroin, että minulla on alkoholiongelma. Koko tila hiljeni.

Vierailija
26.01.2025 |

Olipa huvittava hetki ja teki hyvää sanoa se ääneen. 

Läheiseni molemmat ovat alkoholisteja, jotka olivat kylässä mutta minä vielä nuori. En ollut aikeissa puhua asiasta mutta siinä kohtaa kun toinen kommentoi suhdettani alkoholiin halveksuvasti (koska on huolissaan ollut) niin sain sanottua ääneen, että olen alkoholisti ja olen hakenut apua. Kaikki olimme selvinpäin. 

Koko tila pysähtyi ja hiljeni siihen paikkaan. Meni hetki niin nousivat ja alkoivat puuhailemaan omiaan ja pakkaamaan lähtöä varten kampsujaan. Hyvästelimme siinä vielä hetken ja puhuimme täysin muista asioista mutta jokaisen mielessä lause oli varmasti. 

Ei tämä tässä kuulosta miltään mutta se oli kuvainnollisesti kuin iso ilmapallo huoneessa jonka puhkaisin, joka tuli ilmeisesti aika puun takaa, että aion tehdä tarvittavia toimenpiteitä toipuakseni. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus!

Vierailija
2/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en nähnyt heidän ilmeitään koska sen aikana samalla pakkasin heille syömistä mukaan mutta vahva puheensorina katosi välittömästi ja se oli pysäytti kaiken. Tätä asiaa on humalassa niin paljon riidelty vuosien aikana mutta koskaan aiemmin selvinpäin ei asiasta ole keskusteltu. Eikä varsinaisesti nyt keskusteltu mutta sain sanottua ääneen jotain merkittävää ja se tuli ihan puhtaasti sydämestä. 

-ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajat keskittyvät voittamiseen, luuserit keskittyvät voittajaan. 

Vierailija
4/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten heidän sitten olisi pitänyt reagoida?

Vierailija
5/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että sanoitit tuon ja myös avunhakemisen. Läheisesi eivät kykene sinua tukemaan. Etsi siis ihmisiä, jotka kannustavat sinua kohti päihteettömyyttä. Jossain vaiheessa joudut todennäköisesti katkaisemaan välit näihin kahteen läheiseen. Voimia siihen :) 

Vierailija
6/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä steppi pois alkoholismista.

Vierailija
7/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Nyt etsi selvää seuraa - ihmisiä, jotka eivät ole tuollaisia mykkiä selvinpäin.

Vierailija
8/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Nyt etsi selvää seuraa - ihmisiä, jotka eivät ole tuollaisia mykkiä selvinpäin.

Juu käyn ryhmissä. Muuten viihdyn itsekseni toistaiseksi. On tämä psyykkisesti ja fyysisesti ajoittain hyvin rankkaa mutta toipuminen alkoholismista on ainoa tie parempaan elämään. 

-ap 

Vierailija
9/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aloituksessa oikeastaan kritisoinut heidän reaktiotaan mutta tilanne itsessään oli mielestäni merkittävä. 

-ap

Vierailija
10/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua olet hakenut?

Vierailija
11/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla isokin tila? Tarvisitko riuskaa renkiä?

Taisto54

Vierailija
12/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkä matka, mutta tärkeä matka, että uskaltaa puhua rehellisesti ja kertoa omasta tarpeesta saada apua päihteistä eroon pääsemiseksi. Parasta on, kun elämään saa sellaisia hyviä ihmisiä, jotka hyväksyvät ja ovat läsnä. Toivottavasti sinäkin saat heidät elämääsi. Olet valinnut oikein.

Vierailija
13/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nykyään absolutisti, vai osaatko nykyään vetää sivistyneet kännit?

Vierailija
14/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisille on hauska tiputella näitä pommeja. Minäkin kerroin että lapseni on r aiskauksen tuotos. Sympatiseerasivat r aiskaajaa, eli taitaa virrata paha veri heidänkin suonissaan

Vierailija
15/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisille on hauska tiputella näitä pommeja. Minäkin kerroin että lapseni on r aiskauksen tuotos. Sympatiseerasivat r aiskaajaa, eli taitaa virrata paha veri heidänkin suonissaan

Olisit tehnyt abortin.

Vierailija
16/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aloituksessa oikeastaan kritisoinut heidän reaktiotaan mutta tilanne itsessään oli mielestäni merkittävä. 

-ap

Totuuden näkee ja kokee aidosti, kun on selvinpäin. Ihmisiä on erilaisia ja toiset voivat tukea sinua ja ne toiset taas eivät edes halua tukea sinua.

Vierailija
17/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ollut aikeissa puhua asiasta mutta siinä kohtaa kun toinen kommentoi suhdettani alkoholiin halveksuvasti (koska on huolissaan ollut) niin sain sanottua ääneen, että olen alkoholisti ja olen hakenut apua. Kaikki olimme selvinpäin."

Miksi olisit enää sellaisten ihmisten seurassa jotka puhuvat sinulle halveksuvasti?

Päihteettömyys on mm. sitä, että et salli itseäsi kohdeltavan huonosti. Suojelet itseäsi. Tarve tulla kohdatuksi ja kuulluksi on todella tärkeä.

Vierailija
18/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ollut aikeissa puhua asiasta mutta siinä kohtaa kun toinen kommentoi suhdettani alkoholiin halveksuvasti (koska on huolissaan ollut) niin sain sanottua ääneen, että olen alkoholisti ja olen hakenut apua. Kaikki olimme selvinpäin."

Miksi olisit enää sellaisten ihmisten seurassa jotka puhuvat sinulle halveksuvasti?

Päihteettömyys on mm. sitä, että et salli itseäsi kohdeltavan huonosti. Suojelet itseäsi. Tarve tulla kohdatuksi ja kuulluksi on todella tärkeä.

Ehkä halveksuva oli liian vahva sana mutta sanotaanko, että läheiseni halusi mainita sivulauseessa juomisestani eikä tietenkään mitenkään hyvällä tavalla. Tiedän hänen olevan vain huolissaan, ei halua, että minun elämäni jatkuu juoden vaikka hän ei itse pysty lopettamaan, ei ainakaan ole toistaiseksi pystynyt, ei edes puhumaan asiasta omalla kohdallaan. 

Olen alkanut laittamaan rajoja hyvin vahvasti nyt ihmisille. En anna itseäni kohdella huonosti ja pidän sitä myös hyvin tärkeänä. Käsittelen muitakin tunteita ja sallin itseni olevan tarvitseva. 

-ap

Vierailija
19/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pitkä matka, mutta tärkeä matka, että uskaltaa puhua rehellisesti ja kertoa omasta tarpeesta saada apua päihteistä eroon pääsemiseksi. Parasta on, kun elämään saa sellaisia hyviä ihmisiä, jotka hyväksyvät ja ovat läsnä. Toivottavasti sinäkin saat heidät elämääsi. Olet valinnut oikein.

Kiitos sanoistasi. :)

-ap 

Vierailija
20/22 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nykyään absolutisti, vai osaatko nykyään vetää sivistyneet kännit?

Täysraittus on kohdallani ainoa vaihtoehto. Yksi ryyppy vie hallinnan. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä