Oletko koskaan vahingossa deittaillut sukulaistasi?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla sukulaista, että tapailemani mies on MyHeritage-dnatestin mukaan kaukainen sukulaiseni, mutta yhteinen esivanhempi on varmaan 1700-luvulla. Oli kyllä hauskaa löytää tämä mies sukulaislistalta, koska olemme kotoisin eri puolilta suomea.
Kiinnostavaa! Varmaan moni on löytänyt tuon Myheritagen avulla samankaltaisia juttuja.
Meillä täällä Kankaanpäässä on ihan normaalia deittailla sukulaista myös ilman kortonkia.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta serkkuni vastasi vuosikymmeniä sitten toisen serkkunsa kirjeenvaihtoilmoitukseen.
Minä olen nusaissut serkkuani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan sukulaiseni tunnen aina pikkuserkkuun asti. En oo heitä tapaillut kuin suvun toiminnassa.
Valehtelet tai sitten sukusi on naurettavan pieni.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku pohjanmaalaisten oma ketju?
Ei vaan ihan meidän helsinkiläisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, omassa suvussa salatti lehtolapsi oman siskon kaa. Sama isä kummallakin ja ne alko ihmettelee miten samanlaisia piirteitä kummallakin
Isän ja tyttären vai veljen ja siskon lapsi?
Siis sama isä, eri äidit. Kuitenkin sukulaisia tätä kautta. Toinen oli koko ikänsä asunut Ruotsissa ja sattumalta sitten ne tapasi ja romanssi leimahti ennenkuin ne ties tän. Tarina ei kerro kuin pitkälle ne kerkesi mennä
Pientä sutinaa kolmannen serkun eli pikkupikkuserkun kanssa, ei siis oikeastaan sukua, mutta ei siitä silti mitään pussailua kummempaa olisi kehitelty. Tuota läheisemmät sukulaiset tunnen kyllä kaikki.
Kiinnostuin yhdestä naapurista jolla oli sama yleinen sukunimi kuin äitini suvulla. Piti vähän kysellä että onko sukusi ehkä paikkakunnalta x. Naapuri nauroi että eiköhän tämän nimisiä ole joka paikkakunnalla, mutta hän oli ihan eri puolelta Suomea. Varmaan ihmetteli kysymystäni, mutta eipä tiennyt että jo seuraavana viikonloppuna satuimme samaan bussiin Helsingin yöstä tullessamme ja sen illan päätepysäkki oli lakanoitteni välissä.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut että moista olisi tapahtunut. Sukulaisen poika, no sukulainen siis itsekin, taisi kerran tulla vastaan tinderissä, en mätsännyt. Pikkuserkun poika on jo aika kaukaista sukua, mutta aika outoa se olisi ollut kumminkin treffailla. Käytännössähän tuollaista voi tapahtua vahingossa, vaikka se hassua onkin. Jos hänellä ei olisi harvinainen nimi tai jos en tuntisi pikkuserkkuani, niin ties mitä olisi voinut käydä.
Pikkuserkut muutenkin alkavat olemaan jo melko kaukaista sukua. Heillä on samat isoisovanhemmat mutta eri vanhemmat ja isovanhemmat.
Eikö Ahvenanmaalla moni ole sukua keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuin yhdestä naapurista jolla oli sama yleinen sukunimi kuin äitini suvulla. Piti vähän kysellä että onko sukusi ehkä paikkakunnalta x. Naapuri nauroi että eiköhän tämän nimisiä ole joka paikkakunnalla, mutta hän oli ihan eri puolelta Suomea. Varmaan ihmetteli kysymystäni, mutta eipä tiennyt että jo seuraavana viikonloppuna satuimme samaan bussiin Helsingin yöstä tullessamme ja sen illan päätepysäkki oli lakanoitteni välissä.
No mihinkä se toinen sitten meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut että moista olisi tapahtunut. Sukulaisen poika, no sukulainen siis itsekin, taisi kerran tulla vastaan tinderissä, en mätsännyt. Pikkuserkun poika on jo aika kaukaista sukua, mutta aika outoa se olisi ollut kumminkin treffailla. Käytännössähän tuollaista voi tapahtua vahingossa, vaikka se hassua onkin. Jos hänellä ei olisi harvinainen nimi tai jos en tuntisi pikkuserkkuani, niin ties mitä olisi voinut käydä.
Pikkuserkut muutenkin alkavat olemaan jo melko kaukaista sukua. Heillä on samat isoisovanhemmat mutta eri vanhemmat ja isovanhemmat.
Yäk, kyllä mulle pikkuserkut on läheistä sukua, meillähän on yhteiset isoisovanhemmat. Toki jotka ei ole tavannut isoisovanhempiaan ja välit sukuun etäiset niin voihan se pikkuserkku tuntua kaukaiselta. Me ollaan pikkuserkkujen kanssa vietetty lomia yhdessä kun vanhemmat serkuksina ja isovanhemmat sisaruksina viettäneet aikaa yhdessä lapsineen ja lapsenlapsineen. Ja yhdessä kyläilty isoisovanhempien luona lapsena. Ei toki kaikkiin pikkuserkkuihin ole yhteyttä mutta tiedän aika hyvin sukunimet ja asuinpaikat eli kellot soivat kyllä tiettyjen nimien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk, kyllä mulle pikkuserkut on läheistä sukua, meillähän on yhteiset isoisovanhemmat. Toki jotka ei ole tavannut isoisovanhempiaan ja välit sukuun etäiset niin voihan se pikkuserkku tuntua kaukaiselta. Me ollaan pikkuserkkujen kanssa vietetty lomia yhdessä kun vanhemmat serkuksina ja isovanhemmat sisaruksina viettäneet aikaa yhdessä lapsineen ja lapsenlapsineen. Ja yhdessä kyläilty isoisovanhempien luona lapsena. Ei toki kaikkiin pikkuserkkuihin ole yhteyttä mutta tiedän aika hyvin sukunimet ja asuinpaikat eli kellot soivat kyllä tiettyjen nimien kohdalla.
Mikä hemmetin paniikkikohtaus sulle oikein tuli? Rauhoitu, kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk, kyllä mulle pikkuserkut on läheistä sukua, meillähän on yhteiset isoisovanhemmat. Toki jotka ei ole tavannut isoisovanhempiaan ja välit sukuun etäiset niin voihan se pikkuserkku tuntua kaukaiselta. Me ollaan pikkuserkkujen kanssa vietetty lomia yhdessä
Mä olen lapsena viettänyt yhdessä vaiheessa paljonkin aikaa pikkuserkkujeni kanssa, mutta jotenkin en silti osaa laskea heitä läheisiksi sukulaisiksi. Varmaan johtuu siitä, että he ovat todella erilaisesta ympäristöstä kotoisin ja heidän kaikki harrastuksensa ja muut olivat sellaisia, joista mä vain haaveilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan sukulaiseni tunnen aina pikkuserkkuun asti. En oo heitä tapaillut kuin suvun toiminnassa.
Jaa-a, jos en tunne ainakin tiedän suurimman osa isoisoisovanhempieni jälkeläisistä. Mitä noi max on? 4.serkkuja? Eikä suku ole mitenkään pieni.
Siskoni on pikkuserkun kans naimisissa.
En tiedä läheskään kaikkia pikkuserkkuja.
Serkut nyt tiedän, todella vähän olen ollut heidän kans tekemisissä (muutamaa serkkua lukuunottamatta).
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa mennyt naimisiin seitsemännen serkkuni kanssa.
MIkä on sikäli hauskaa, että oma sukuni on Italiasta, miehen suku Tanskasta ja sitten selvisi, että meillä on sama ranskalainen isoisojne. vanhempi.
No hohhoi. Melkein kaikki Suomessa on jotain kautta 7. serkkuja. Tuossa on jo niin älytön määrä esivanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, jos en tunne ainakin tiedän suurimman osa isoisoisovanhempieni jälkeläisistä. Mitä noi max on? 4.serkkuja? Eikä suku ole mitenkään pieni.
Jouduit niin paniikkiin että aloit keksimään satuja.
Mun äidillä on 7 serkkua ja isälläni 5. Kyllä me tiedän niiden lapset vähintään nimeltä, eli kaikki pikkuserkkuni on jollain tapaa tuttuja, en voisi seurustella vahingossa.
Sillä tavalla sukulaista, että tapailemani mies on MyHeritage-dnatestin mukaan kaukainen sukulaiseni, mutta yhteinen esivanhempi on varmaan 1700-luvulla. Oli kyllä hauskaa löytää tämä mies sukulaislistalta, koska olemme kotoisin eri puolilta suomea.