Jenkkimatkat ja jetlag
Siis minusta tuo ei oo läheskään niin iso ongelma kuin jotkut sanoo. Nukuin ihan ok koneessa ja sitten aikasi nukkumaan Suomessa ja kaikki hyvin kun oalaa sieltä Suomeen. Suomesta sinne niin eikun vaa pysyttelee hereillä ja sit herää aikasi. Vähän itsekuria kannattaa olla.
Kommentit (20)
Suomesta päin mennessä on helppoa, herää aikasin paikallista aikaa, ehtii vaikka mihin. (+Menin aikasin nukkumaan)
Takaisin tullessa ainakaan omalla kohdalla unirytmi ei juurikaan muuttunut, vuorokaudessa sopeutui takaisin.
Mutta toki lomamatka on vähän eri mitä työmatka, jos pitää olla skarppina ja saattaa lennellä lyhyessä ajassa sinne tänne jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta päin mennessä on helppoa, herää aikasin paikallista aikaa, ehtii vaikka mihin. (+Menin aikasin nukkumaan)
Takaisin tullessa ainakaan omalla kohdalla unirytmi ei juurikaan muuttunut, vuorokaudessa sopeutui takaisin.
Mutta toki lomamatka on vähän eri mitä työmatka, jos pitää olla skarppina ja saattaa lennellä lyhyessä ajassa sinne tänne jne.
Joo palatessa mulla sama että kuhan ei sorry nukkumaan koko päivää niin all good.
Vierailija kirjoitti:
Työreissulla ei välttämättä kannata omaa kelloa siirtää ollenkaan. Aika tyypilisesti jenkkeihin lentäessä sillä valvon pitkään ja menen siellä nukkumaan paikallista aikaa tekniikalla 2-3 päivää menee hyvin, mutta sitten alkaakin heräämään, joskus klo 3 paikallista aikaa aamulla. Kunnollinen kellon siirtäminen kestää siis pitkään. Ja jos jenkkireissu on pitkä, niin sitten vasta alkaa homma vaikuttamaan myös Suomeen palatessa.
Koneessa aina ollut sänky missä pystyy nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli oot rikkaampaa väkeä
No on se vähän. Aina ku meen Kaliforniaan niin kolme eka aamua herää paikallista aikaa joku 04.00, ja tulee uni simmuun jo klo 19.00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oot rikkaampaa väkeä
Keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oot rikkaampaa väkeä
Keskituloinen.
Miten ihmeessä oot saanu sängym?
"Jenkkimatkat" 🤣
Voi hyvänen aika. Eiköhän se ole aika yksilöllistä ja ikäkin varmaan vaikuttaa asiaan. Ja aikaeron pituus, Hawaii on vähän kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oot rikkaampaa väkeä
Keskituloinen.
Miten ihmeessä oot saanu sängym?
Mikä on sängym?
Vierailija kirjoitti:
"Jenkkimatkat" 🤣
Voi hyvänen aika. Eiköhän se ole aika yksilöllistä ja ikäkin varmaan vaikuttaa asiaan. Ja aikaeron pituus, Hawaii on vähän kauempana.
Puhun lähinnä länsirannikosta eli se 10h eroa.
Mulla ei ole koskaan ollut jetlagia kumpaankaan suuntaan. Enimmillään aikaero 9h.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut jetlagia kumpaankaan suuntaan. Enimmillään aikaero 9h.
Sama. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. ap
Taitaa olla poikkeuksellista, tosin itse kärsin muutenkin univaikeuksista. Valitettavasti Ambienia kuluu ja silti menee viikko heräillessä alkaen klo 1.00 yöllä.
Jos hyvät unenlahjat niin elämä yleensäkin huomattavasti helpompaa.
Niin kaikkien ihmisten elimistö ei toimi samalla tavalla. Toiset voi tehdä vuosikausia vuorotöitä ja toisille se ei sovi ollenkaan. Jet lag tulee yleensä, jos on tullakseen, kun lennetään lännestä itään eli nimenomaan takaisin Suomeen tultaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. ap
Taitaa olla poikkeuksellista, tosin itse kärsin muutenkin univaikeuksista. Valitettavasti Ambienia kuluu ja silti menee viikko heräillessä alkaen klo 1.00 yöllä.
Voisikohan johtua tuosta? Itse olen kärsinyt unettomuudesta 40v, nukkunut km 2-4h yhtäjaksoista unta yössä. Reissussa otan uuden aikavyöhykkeen haltuun samantien
13
Koneesta suoraan baariin niin sillä se lähtee
Varmaan aika yksilöllistä. Mulla tulee kyllä aikaeroväsymys sekä itään että länteen mennessä, ei ilmene pelkästään unirytmin vaikeuksina vaan muutenkin on omituinen huimaus ja paha olo monta päivää, ihan kuin olisi paha merimatka takana.
Juu ei paha