Iltalehti. Tänne päivän räikeimmät töryt ja vääristelyt
Päivittäin joku "lataa suorat sanat" jostakin ja hyvin usein klikkiotsikosta saa täysin vastakkaisen kuvan kuin on jutun sisältö.
Olisiko Suomen parempi ilman kyseisiä negatiivisuuden ja pelkojen levittelijöitä, liioittelijoita, vääristelijöitä ja erisovun kylväjiä?
Onko kyseisten toimitusten väki psykoottiseen tilaan saakka aivopestyä ja nyt se palkkansa eteen aivopesee kansan ja poliitikot vihaan, yleiseen negatiivisuuteen ja epäluuloon?
Neljä vuotta lisää päivittäisiä vääristeltyjä, liioiteltuja ja lokaavia Trump-otsikoita. Kuka jaksaa enää lukea saati ottaa näitä vakavasti?
Kommentit (9)
Kaikki on hyytävää, kylmäävää jne. Eripuran ja pelon kylvämistä. Jo kauan ennen Ukrainan sotaa meitä peloteltiin viikottain seikkaperäisille "mitä sitten käy"-jutuilla, kun idästä tulee peto. Koko ajan kaikki huonosti koko kansalla.
Kilpaileva julkaisu tänään: "Antti Kaikkonen täräyttää kovan vastauksen Trumpille"
Tosiasiassa Antti Kaikkosen kommentti on sovitteleva ja myötämielinen, eikä lainkaan sitä mitä "kova vastaus" olisi.
Hyvin tyypillistä vaikkei lainkaan pahimmasta päästä.
Minä en ole huomannut mitään törkyä tai vääristelyä, vaikka useamman kerran päivässä Iltalehden ja Ilta-Sanomien nettisivuja selailenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole huomannut mitään törkyä tai vääristelyä, vaikka useamman kerran päivässä Iltalehden ja Ilta-Sanomien nettisivuja selailenkin.
Et ehkä osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.😅
Meillä on aamun vitsihetki, kun minä luen parhaat jutut iltalehdestä ääneen miehelle ja hän luke iltasanomista parhaat jutut ääneen minulle😅
Tänään ärsytti leikkelevinkki, että leikkeleiden syöntiä voisi vähentää syömällä leikkelettä vain viikonloppuna aamukahvilla. Pakko on kuitenkin ostaa leikkelettä 150- 200 gramman paketissa, vähempää määrää ei ole myytävänä. Onko neuvo siis, että otan sieltä paketista yhden siivun sunnuntaina ja heitän loput biojätteisiin, viikkotolkulla se paketti ei säily. Vai aletaanko niihin lisäämään nitraattia viisinkertainen määrä, että säilyvyys paranee ?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet siis valtamedian mielestä ihanteellinen lukija koska et kykene kyseenalaistamaan heidän kirjoituksiaan.
Aloitukseen haluan lisätä, että ulkomailta olevat jutut referoidaan/kopioidaan käytännössä vain liberaaleista/vasemmistolaisista julkaisuista. Jokainen pystyy tämän asian itse tarkistamaan jos ei usko minua.
Iltalehden ja iltasanomien ainaiset pelottelut eri sairauksilla. "Jos sinulla on tämä oire, niin heti lääkäriin" Ja oire on tyyliin päänsärky.
Tämä edellä mainittu julkaisu julistaa aina "lehdistönvapautta".
Tosiasiassa se ottaa vastaan tarkat ohjeet siitä, mikä kulloinkin on negatiivisesti ja mikä positiivisesti uutisoitavaa.
Ohjeet sanellaan suoraan globaalin talouseliitin ohjauskomiteoista. Eli rajojemme ulkopuolelta. Eikä lainkaan demokraattisesti.
Näiden ohjauslistojen perusteella toimittajat valitsevat juttujensa sävyn.
Näiden listojen sisältö välitetään heille mm. esihenkilöiden toimesta otsakurtistuksina, keppeinä ja porkkanoina.