Saako jostain ostettua sokeritonta pullaa?
Koetan välttää sokeria, mutta joskus tahtoisin pullaa. En tykkää leipomisesta, joten haluaisin ostaa valmiina. Omissa lähikaupoissani ei ole. Tänään löysin sokerittomia keksejä, mutta pullaa tekisi mieli.
Kommentit (27)
Olen joskus vahingossa ottanut sokeritonta suklaata ja se oli kamalaa. Pulla ilman sokeria, noh, voi olla aika kuivaa. Kannattaa ehkä keksiä jotain muuta herkuteltavaa, jos välttelee sokeria.
sitä kutsutaan silloin sämpyläksi.
Isommissa kaupungeissa löytyy jotain keto-leipureita, ilmoittavat fb ja ig.
Kokeile itse tehdä joku karppi pulla. Eiköhän niitäkin ole joskus tehty? Vhh tai karppi Google hakuun.
No ei, kun pullassa on kananmunaa ym. Muistan, että köksän tunnilla joskus tehtiin. Vain päälle ripoteltiin vähän raesokeria ruskistumisen takia. Mutta tosiaan, en tahdo itse leipoa. Jotain sokerittomia pitkoja ja leivoksiakin on ilmeisesti markkinoilla, mutta en ole saanut netistä selvitettyä, mistä niitä voi ostaa. Ei ainakaan Lahdesta.
Eikö pullassa kuulu olla sokeria? Sokeriton pulla on vehnästä tehtyä leipää?
Kroppa käsittelee sokeria ja vehnähöttöä melko samalla lailla, joten syö vaan pulla pullana eikä mitään näennäistä korviketta.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile itse tehdä joku karppi pulla. Eiköhän niitäkin ole joskus tehty? Vhh tai karppi Google hakuun.
Ilmeisesti hiilihydraatit kelpaavan aapeelle vehnäjauhon muodossa. Kunhan ei ole sokeria vaan mielummin makeutusainetta.. katsoisin silti vähän ravintoarvoja ja miettisin kannattaako se herkku sokerilla syödä vaan harvoin herkkuna ja muutoin syödä terveellisesti..
Vierailija kirjoitti:
sitä kutsutaan silloin sämpyläksi.
Vai leiväksi, sämpylä on muoto?
Vierailija kirjoitti:
Olen tuota hakenut, mutta aina tulee vastaukseksi, että ei löydy tästä kaupasta.
Aspartaamia sokerin tilalle. Problem solved.
Eikö hiiva häiritse ketään. Se maistuu jopa pullissa tai tekee oireita joillekin, turvottaa. Kutittaa jos tulee hiivasta hiivaa. Sokeri on pientä siihen nähden. Ellei itse tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hiilihydraatit kelpaavan aapeelle vehnäjauhon muodossa. Kunhan ei ole sokeria vaan mielummin makeutusainetta.. katsoisin silti vähän ravintoarvoja ja miettisin kannattaako se herkku sokerilla syödä vaan harvoin herkkuna ja muutoin syödä terveellisesti..
Joo, en minä hiilareita välttele. Syön perunaakin mielelläni. Makeutusaineet kyllä pierettävät, mutta silti tahtoisin joskus sokeritonta pitkoa. Jäätelöä, suklaata ym. kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en minä hiilareita välttele. Syön perunaakin mielelläni. Makeutusaineet kyllä pierettävät, mutta silti tahtoisin joskus sokeritonta pitkoa. Jäätelöä, suklaata ym. kyllä löytyy.
Eli siis onko joku nähnyt tuon sokerittoman pitkon jossain kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuota hakenut, mutta aina tulee vastaukseksi, että ei löydy tästä kaupasta.
Toive myymälään niin tulee valikoimaan. Mutta jos ei jatkossa mene niin poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toive myymälään niin tulee valikoimaan. Mutta jos ei jatkossa mene niin poistuu.
Totta. Täytyy tehdä silleen.
Sitä kutsutaan vehnäleiväksi. Myydään yleensä ranskanleipä nimellä ja vehnäsämpylä nimellä.