****SYYS2004, WIIKKIS****
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9739435&p=&mpage=2&tmode=…
Tuolla perjantain pulinat...
Kommentit (43)
Kumpi ehtii ennemmin, hekotteleva hiipijä eli Kaunokainen, vai äiti? Maalina on tietokone. Palkintona hillitöntä näppiksen näpyttelyä.
Meillä ei ainakaan ole ongelmana liiallinen nukkuminen. Kaunokaisen mielestä noin seitsenkuisilla ei ole mitään pakkoa mennä nukkumaan ennen yhtätoista ja seitsemältä voi ihan hyvin herätä. Näiden kellonlyömien väliin mahtuu tietenkin tankkaustaukoja.
Toinen tuokiokuva meidän kolokodistamme. Kukkanen säntää kuulakärkikynän kanssa piirtelemään kaapinoviin. (kynäily on viime aikoina ollut sananmukaisesti tapetilla oleva aihe) Karjahdan pelottavalla äänellä, älä tee tota. Kukkanen lopettaa samaan paikkaan, pistää kädet silmille ja kurkistaa sieltä sanoen. Mä oon mölkö.
Eihän siihen ollut vastaansanomista. Nyt kaikki lapset nukkuu yhtäkkiä ja minä ihmettelen mitä tekisin kaikella tällä ruhtinaallisella vapaa-ajalla, jota jäi. Onneksi takin taskussa on pussillinen kalamelleja (lainaus Risto Räppääjä -kirjasta). Hemmottelen niillä tätä maailmankaikkeuden keskipistettä eli omaa (°).
Kukkuu
P.s. Lukuvinkki isompien lasten iltasaduiksi: Peter Pan purppuran lumoissa. Hieno suomennos, vetävä juoni.
Kiitos Kukkuu tuokiokuvista! Itellä ne j ä liian usein suunnitelmiin vain. Tai sitten kirjoitan teille, mutten saa tallennettua itselle mitään. Kauankohan ne säilyy muistoissa?
Iikasta on myös tullut kova menijä ja lattialta löytyy kyllä kaikenlaista. Tarkkana saa olla.
Pekka taas on aikamoinen velikulta, kun sanavarasto vaan laajenee ja juttuja piisaa.
Neiti taas on meidän perheen tänttärää. Välillä osaa ja onnistuu, mutta kiukkuakin löytyy ja turhautumisia. Askarrella pitää saada jatkuvasti ja pilppua on vähän joka puolella, mutta hienoja huonekaluja syntyy paperinukeille vanhoista maitopurkeista ym.
Esikoinen taas on isin kaverina aikamoinen penkkiurheilija. Tosin pilkkimisestäkin ehti jo innostua niin, että rupesi kyselemään: eikös niitä ole sellaisia pilkkikisojakin? Ja välillä äidin aivokapasiteetti pistetään kunnolla liikkeelle : Äiti, onko 16x16= 256, kun minä sain sellaisen tuloksen? (laskee huvikseen päässään tuollaisia)
Kukkuun jälkeeen oma teksti on niin kökköä, mutta päätin kuitekin muutaman rivin laittaa.
Lumihuurteen ja kiristyneen pakkasen keskeltä (-13) T@hti
Yökuulumisia:) Nukuin 5,5h putkeen ja sitten vain tunnin! yskimissessio. Seiskan jälkeen hereille. Lapsetkin on alkaneet nukkua vähän pitempään, eli esikoinen ainakin on pikkuisen parammassa kunnossa. Aamun yskänkohtaus on vasta tulossa, kun olen pitänyt sanaisen arkkuni tiukasti kiinni.
Jos ajattelee positiivisesti, niin olen lukenut melkeen kokonaisen kirjan tällä viikolla!
Kysymys lasten kielenkäytöstä. Esikoinen on nyt yhtäkkiä kovasti innostunut pippelistä ja pimpistä. Toki pienempi sitten matkii ... ja hauskaa on. Tänä aamuna kuului kauhea käkätys lasten huoneesta ja jotain pippelijuttuja siellä kerrottiin. Usein siis sanaa makustellaan ja nauretaan sille. Välillä saattaa sanoa jollekin, että sinä olet ihan pippeli. Se on " pahin" väärinkäyttö sanalle. Minä en ole kiinnittänyt asiaan vielä mitään huomiota, koska tavallaanhan on luonnollista, että lapset kiinnostuu noita asioista ja ne on tietty vähän jänniäkin ja naurattaa. Mietin, että kunhan ääntä taas lähtee, niin voin tietty jutella asiasta jollain lapselle sopivalla tyylillä. En tosin näe mitään syytä kieltää sanaa käyttämästä, kunhan ei sitä rupea törkeästi huutelemaan. Mitä mieltä muut, miten toimitte? Kirosanojakin joskus sanoo, mutta nekin on jätetty huomioimatta, kun ovat tosi harvassa, ja ettei rupea uhmallaan niitä hokemaan.
T: Ynis
Ps. Ihan meinaa yksittää pelkkä kirjottaminenkin:)
joo minä hullu sitten otin ja lähdin reissuun mukaan,vaikka olikin " pelkona"
synnyttää tampereella.
Reissu kesti 12 h ja suurin osa siitä istumista.Näytelmä(my fair lady,joka oli muuten hyvä)kesti itsessään jopa 3h ja bussimatkat 2h suuntaansa.Käväisimme idea parkissa(mistä ostin tytöille ihastuttavat hameet kesäksi)ja sielä tuli luonnollisesti käveltyä paljon.Ripein askelinkin kun alkoi palohälytys huutaa ja ihmiset ohjattiin ulos(arvaatte varmaan paljonko kys.keskuksessa lauantai aamupäivällä voikin olla ihmisiä)Oikosulku jossain pohjoispäässä,mutta tilanne sitten rauhoittui.Jännää!
Illalla olimme kotona kymmenen aikaan ja anopilta olin tilannut vielä saunan päälle.Siellä sitten heitimme löylyä illalla kaksin miehuuden kanssa ja koko päivänä ei supistuksen supistusta=)Selkä oli toki päivän jälkeen kovilla mutta siinä kaikki tuntemukset.
Perjantaina vielä itkeskelin hormoonijylläyksessä etten uskalla lähteä.
Upea ilma ja vähän kuivempaakin.Suuntaamme siis ulos.
Ihanaa sunnuntaita kaikille!
Ja terveyttä tupiin!!!!!
Leanna ja lapsoset sekä rv 37+
Meillä syyslapsonen huutaa kakkapää,joka kohtaan kun ei saa jotain haluamaansa tai muuten ei mene hänen pillin mukaan.
Kurjaa kun on sen jostain oppinut ja vielä melkeempä kestolause puheessa.
Olemme yrittäneet olla noteeramatta ja myös keskustelleet ettei ole sopivaa huudella niin.mutta jotenkin nämä keinot eivät mielestäni onnistu 2,5v kanssa.
Olen myös yrittänyt ottaa jonkun edun,nannan tms pois mutta eipä tunnut tehoavan.
Ehkä kuitenkin huomion kiinnittäminen muualle tilanteen sattuessa on ainut oikea keino(?)
Meillä tilannetta vaikeuttaa se että isommista lapsista on tietenkin huvittavaa kun pieni polkee jalkaansa ja huutaa kakkapää.
Nyt heitä olen ehdottomasti kieltänyt nauramasta ja tilanne onkin hivenen rauhoittunut!
L
Tänää ku mun piti nousta jumppaa ni typyn oven avasin ysiltä et alkas heräilee..Tietenkin se nukkuu sillo ku mä en voi!
Kiva et Leannan reissu onnistu :-)
Me ei myöskään ola kiinnitetty huomiota kirosanoihin,siis sillo pojan kanssa,typy ei viel ole kokeillu...Poika sano sillee joskus jonkun sanan mut ei mitenkää huudellu.
Typyltä tippu lusikka ja se sano " voi pelse" Mä purskahin nauruun ;-D Ja otan vastuun sanan opettamisesta..Täytyy taas miettiä puhumisisaan!
Nyt typy hokee niitä kenel on pippeli ja kenel on pimppi..Niistä on juteltu ihan niinku mistä tahansa,siis kotona.Veljensä kanssa joskus alkavat toisiaan jahtaamaa ja yrittävät tökkiä/koskea toista.Tähän on puututtu et toisen sinne ei kosketa,eikä tökitä.
Täytyy lähtee pukemaan..
jatu
Ihanaa, että ehtii taas pinoilla :)
Tyttö lähti ulkoilemaan kummitädin -ja sedän kanssa. Me mennään miehen kanssa pian perästä ja sitten lounaalle kummien luokse. Nam, maailman parasta ruokaa eli toisen tekemää siis tiedossa.
Kielenkäytöstä mielenkiintoista lukea! Tytöllä myös menossa sama vaihe kuin Jatun tytpyllä eli että luettelee kenellä on pimppi ja kenellä pippeli. Samaan syssyyn myös luettelee tarhakavereiden merkit (siis ne mitkä heillä on käytössä tarhassa esim. vaatenaulakossa). Jutu menee jotenkin näin (nimet keksitty :) ) : Timolla pippeli, Timo auto. Päivillä pimppi, Päivi aurinko. Myös koko suku tietenkin käydään läpi että kuka on tyttö ja kuka poika.
Kiva, että Leannalle mukava Treen teatterimatka!
Jaahas, lisää kahvia. Moi.
Alli
Söimme lettuja. Kepsu matki äitiä laittaen lettunsa rullalle. Homma ei ollut aivan hanskassa. Sinnikkäästi tökki haarukalla pari minuuttia ja totesi sitten lakonisesti: " Voi hiivatti!" Yritin peittää huvitukseni siinä onnistumatta, ja kuulin toteamuksen uudelleen. Hmm. Nyt mietin, kerroinko tämän jo? Ääh. En muista siis mitään. En voi syyttää edes radea. Meillä ei pippelit ole vielä in. En ole painottanut sukupuolisuutta puheissani lapsille ja hän toteaakin aina kun joku kysyy, että onko tämä tyttö tai poika, hän sanoo, että ei, se on lapsi tai aikuinen ;) Tietää kyllä eron, mutta itse olen tyytyväinen jos hän ei vielä hetkeen ryhtyisi erottelemaan asioita sukupuolen perusteella. En nyt tarkoita tyttö/poika akselin tunnistamista vaan lähinnä värejä/leikkejä jne.
Tomeran pyörtyily kuullostaa minustakin varoitusmerkiltä. Lepoa!
Itse olen pääasiassa ollut puolueuskollinen. Lähinnä tasapainoilen tulevaisuusskenaarioiden, (lue: ympäristö, lapset) ja yleisten arvonäkemysteni välillä. Näissä vaaleissa olen päättänyt etsiä kaverin joka jakaisi ambitioni tulevaisuuden tarpeista yhteiskunnan tasolla. Hieman itsekkäästi kaipaan myös valveutumista näihin peruskoulukysymyksiin oman ammatin kautta. Niinhän me kai lopulta kaikki, oma lehmä ojassa... Vielä en ole täydellistä kaveria löytänyt, paria harkitsen. Ei ole vaikeaa löytää ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla, mutta painotuksissa yhdenmukaisuus on jo toinen juttu.
lits läts -päivää kaikille,
hk
Aaro nukkuu parvekkeella, oltiin 2½h ulkona, ku on niin ihana ilma. Kummasti poika sai nukuttua vaikka sain kyllä pariin otteeseen hiukan korottaa ääntäni. Ida ryntäili ihan poskettomasti autotielle ym. ja joutukin sit rattaisiin istumaan et päästiin kauppaan ym. Meillä oli seurana siis kaveri, jolla loka04-poika, ja meno näillä lapsilla on välillä aika hurjaa.
Helli: Mä oin ihan tyytyväinen niihin tupliin mut mies ei tykänny työntää niitä, ku ne hiukan veti sinne painavemman lapsen puolelle. Myytiin sit ne ja ostettiin Brion twinetet tilalla, ne on ihanat työntää! Hiukan ahtaat istua näin toppavarusteissa, tai ei nyt ahdas, mut saa olla tarkkana ettei Ida huido Aaroa koko ajan. Varmaan sit keväällä jo helpottaa ku vaatteet vähenee. Aina jos joku tulee katsomaan et minkäslainen vauva teillä siellä rattaissa on, niin Ida levittäytyy siihen eteen ja sanoo et MUN pikkuveli, MEIDÄN vauva :)
Yritän kyllä syödä ihan hyvin, väsyny tietty olen, mut luulen et se pyörtyminen johtuu siitä et ihan syvästä unesta suoraan ampasin sängystä kohti keittiötä. Eilen meninkin sit heti nukkumaan ku Aaro nukahti, ja 7h tuli unta viime yönä, vain yksi syöttö... jostain syystä Ida tuli meidän väliin aamulla puol seitsemältä, ei oo enää Aaron syntymän jälkeen nukkunu meidän välissä ja hyvin huomasin et vauvan ähinät häiritsi Idan unta...
Miehen mummo täyttää parin vkon päästä 90 ja mä en oikeasti jaksa enkä halua lähteä sinne synttäreille. Ne on siis lapinlahdella, jonne on matkaa... paljon... siis 7h kestää junalla. Sit jouduttais oleen jossain miehen sukulaisten luona yötä, mä en edelleenkään oo tottunu sellaseen kun ei meillä oo sukulaisia joiden luona oltais ikinä yövytty. Eikä tuu onnistumaan et me 4 nukuttais samassa huoneessa, kun ei Ida oo tottunu Aaron ääniin yöllä, toki ne sen omaan huoneeseenkin kuuluu mut ei kaikki ähinät sentään. Jos saisin suostuteltua et mies lähtis Idan kanssa (+miehen vanhemmat) kun tuntuu vähän turhalta lähteä pariks päiväks noin kauas.
Ynikselle tsemppiä puhumattomuuteen, ois kyllä tosi vaikeaa olla ihan hiljaa!
Äh, en muista enää muuta, täytyy laittaa Ida päiväunille (tuskin onnistuu...)
Petra, Ida eilen 2,5v ja Aaro
Pakko osallistua pippelikeskusteluun. Se on meilläkin tosi pinnalla. Uimahallissa viime viikonloppuna Pönksy oli kirkkaalla äänellä saunassa todennut, että " isi piiikkä pippeli" (P ei puhu vielä kokonaisia lauseita eli tarkoitti, että isillä on pitkä).
Vaali-G: Ehdokas on hieman vielä hakusessa. Tarkkailen sekä henkilöä että puoluetta, ja puolueen virallisella linjalla on suuri merkitys. En ole lukkiutuneen puolueuskollinen, mutta tietyt ei-missään-tapauksessa-puolueet ovat aina olleet. Mikäli saisin äänestää Helsingissä, tietäisin ehdokkaani varmasti: Zahra Abdulla. Uudenmaan ehdokkaani on todennäköisesti kuitenkin eri puolueesta. Näissä vaaleissa olen ollut melko hämmästynyt vasemman suunnan mainoksista (ovat sekä visuaalisesti että sanomaltaan kuin itänaapurista). Muuten vaalitunnelmat ovat melko neutraalit.
Mekin ollaan oltu sairastupalaisia. Pönksy on ollut korkeassa kuumeessa ja tosi tukossa niin, ettei ole oikein kyennyt olemaan vaakatasossa eli pari yötä meni nukkumatta. Eilen teimme sitten uudenlaisen kokeilun: Tämänastisen kokemuksen mukaan " tästä tilasta" ei ole koskaan menty kuin pahempaan eli korvatulehdukseen. Aloitimme ab-kuurin jo " etukäteen" , kun tiedämme jo kokemuksesta, että mikä ab tepsii sitkeään liisteriin heti. Ja - hokkuspokkus - viime yö oli jo tosi hyvä ja aamulla heräsi aivan uusi ja virkeä poika. Onneksi tälle talvelle ei ole montaa kuuria takana.
Lapset nukkuu, mies lähti hakemaan anoppia junalta, tulevat kohta! Mä oon ihan raato. Yöt alkaa vaatia veronsa ja Minin itku saa mut hetkessä raivon partaalle ja illalla itkin lohduttomasti, kun piti alkaa tanssittaa lasta uneen. Onneksi on kultainen mies tukena ja voi vaihtaa vuoroa..
G: Politiikka ei kiinnosta, mut äänestämässä käyn. Tällä kertaa jää kai väliin, en jaksa yhtään ylimääräistä ajatusta..
Pippelijutut oli meillä in, kun Nekkis oli reilu puoltoista vuotta. Jahtas miestä ja sano, et tuun kattomaan pippeliä. Tällä hetkellä ei asiaa juuri mieti.
Oltiin naapuriystävän kans aamulla puistossa. Nea ei halua laskea mäkeä. Ehkä ens vuonna jo uskaltaa. Mulla epätoivoinen olo meidän elon suhteen. Mieskin oli illalla valmis luovuttamaan Minin jonnekin. Sit kun joka välissä yrittää huomioida Nekkua. Eilen oltiin hippaa, mä jahtasin Nekkua väsynyt kitisevä Mini sylissä..ja miten paljon oisin vaan halunnut lysähtää sohvalle makaamaan. Miksi muilla vauvaperheille helpottaa ja meillä vaan pahenee? Huomenna taas viikko kakasta, ei oo Duphalacit viel tehonnu ja ne maitohappobakteeritkin vaan pierettää. Oon väsy tähän tilanteeseen ja ahdistaa tulevat kiinteiden kokeilut. En ois oikeesti jaksanut samaa rumbaa uuden lapsen kanssa. Tällä hetkellä en jaksa mitään!
Parane pian Ynis!
Ankkis, hienoa et Lillin korvat kunnossa!
Aia, jaksamisia!
T@hti, Minillä kypärämyssy pväunilla ja on haalarissa, et ei saa huidottua käsillä ja pitää olla lämmin, ku nukkuu avoimen ikkunan alla. Yöllä unipussi tai kapalo.
Käykää s-postissa, sovitaan siitä tapaamisesta meillä! :)
Lopetan nyt, koska muutaman minuutin päästä pitää mennä vatkaamaan, puol tuntia tulee täyteen.
Enkeli1 ja Nea+Mini
Ja ihana rauha sitä lukiessa. Antsa nukkuu päikkäreitä, mies lähti käymään jossain (kysyinkö edes missä?..Vähän väsynyt kai olen.. ;))
Sain nukkua tänään puoleen päivään. Nousin sängystä suoraan lounaspöytään. Mies varovasti kyseli, jotta haluanko tulla syömään vai toisiko hän sitten Antsan suoraan päikkäreille viereeni ruoan jälkeen :-)
Päätin kuitenkin nousta ylös. Selitän tämän nukkumiseni itselleni rankan viikon lisäksi sillä, että flunssa vain pahenee. Yskä on kuin pahimmallakin keuhkotautisella. Lima tuntuu todellakin olevan keuhkoissa. Väsyttävien yskäntuokioiden jälkeen keuhkoista irtoaa tummankeltainen klimppi sitkeää limaa (vertaistukea Ynikselle siis :))
Eilen illalla iski kova ikävä isompiin lapsiin. Huuma ei tuntunut miltään ilman esikoisen ja keskimmäisen kommentointia :(
Esikoinen soitti illalla, enkä meinannut ihan puheestaan selvää saada, kun oli niin innostunut. Oli leikitty kaikenlaista, ulkoiltu ja poikain kanssa käyty läheisessä kaupassa (leiri on syrjäkylän vanhassa koulussa, jonka vieressä on pieni kyläkauppa) ostamassa karkkia. Kysyin sitten, jotta mitä siskolle kuuluu (olinhan vannottanut isoa veljeä pitämään pikkusiskostaan huolta), mutta poikapa ei osannut sanoa :( Ei tiennyt edes minkä nimisiä huonekavereita siskolla mahtaa olla tai olivatko tytöt käyneet kaupassa. Tänään päivällä soitti tyttö-keskimmäinen sitten. Oli aika paljon vaisumpi, muut tytöt eivät olleet tuttuja, vaikka ihan mukavia kuulemma...Onneksi tulevat huomenna jo takaisin (tämä oli äidin kommentti, kai tyttö siellä joka tapauksessa tykkää olla).
Minä en ole ikinä ollut puolueuskollinen, enkä kovin aktiivinen politiikan suhteen muutenkaan. Muutamat vaalit ovat varmaan jääneet väliin, välillä taasen innostun seuraamaankin niitä. ennen kuvittelin olevani jotensakin kallellani vasemmalle päin, sitten vihreälle, nyt en oikein tiedä...Voisin äänestää vaikka Kokoomusta.. ;) Nämä minun kuvitteluni eivät aina välttämättä ole vastanneet äänestämääni ehdokasta kuitenkaan. Taidan olla iaka epärationaalinen tämän(kin?) asian suhteen. Muista Aavis, ettei keskustella politiikasta, kun seuraavan kerran joskus nähdään! ;D Kaiken lisäksi tiedän, ettei vaaleissa nukkuminen ole kenenkään etu. Tämä on kai liittynyt siihen, että itseäni suojellakseni olen aina välillä heittänyt turhaa painolastia ajatuksistani pois (" turha miettiä asioita, joille ei voi mitään" )...Apua! Tuleeko minusta oma äitini? *hyytävää kauhua*
Asiasta pippeliin...Antsa kyllä tietää mikä on " pikkeii" , mutta ei sitä erityisemmin hoilottele. Isommat ovat ehkä sitten jo menneet sen ajan ohi. En muista, että niistä olisi kyllä heidänkään kanssaan ollut erityisemmin puhetta. Tavallaan luonnollisina asioina vain, jotta tytäillä on pinppi ja pojilla " pikkeli" (noh, tuo oli esikoisen aikanaan käyttämä sanonta, jonkinlainen yhdistelmä kai). Josta mieleen...Olisikohan aika jo hiukan alkaa puhelemaan isompien kanssa asioista laajemmin..? Esikoinenhan on 9- ja keskimmäinen 7-vuotias. Heidän 7-vuotias kaverinsa 8sama, joka julisti, ettei joulupukkia ole olemassa ;)) kyseli minulta parisen viikkoa sitten, jotta saavatko lapset tosiaankin alkunsa niin, että isi laittaa " sen" äidin " sinne" (ajatus tuntui naapurin pojasta kovin puistattavalta). Nyt en edes muista, mitä hänelle vastasin..mahdoinkohan todeta jotain, tyyliin " Jotensakin sinnepäin" ..
Pitiköhän muuta..?
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
(Jippii, tänään alkaa Tanssii Tähtien Kanssa!)
Saamuska, työ- sekä realitysarjanarkkis ;)
Olipas mukava lukea pinoa :)
Meilläkin aurinko paistaa jopa sairastupaan. Kuumeet kai hellitti, eilen vielä Nyttyselle nostatti 39:ään ja valitti korvaansa, mutta ei siellä ollut tulehdusta. Melkoisen karmee viikko ollut kun miehelläkin huiteli yli 40 kuume. piti olla päivä hoitamassa koko porukkaa kun eihän mies jaksanut poikia hoitaa. Itse taisin päästä flunssalla, hieman lämmön puolella käytti muttei sen kummempaa, luojan kiitos oli nuo muut niin sairaita :(
Paranemisia muidenkin sairastupiin.
Oispa niin upeet ilmat ulkoilla vaan ei uskalla vieläkään mennä. Tympäsee vaan kun pientä ja suurempaa nuhaa ollut jo toista kk itsellä niin ei oo paljon ulkoilmaa tullut haisteltua ja jumpatkin ehtii keväältä loppua tällä menolla ennen kuin ehti ees aloittaa :/
Huomenna pitis tehdä pitkä päivä vaan toisaalta hyvä kun mies menee yöksi, pakko lähtee kotiin klo 21 vaikkakin töitä ois vaikka koko yöksi.
plaah, muksut ei herää millään (nukuttiinkin 10 asti) Got to go,
moikkelis
Tuttelis
Kirppismummo täällä taas:) Jättikasa myytävää järjestetty epämääräisiksi röykkiöiksi kirppispöydälle. Järkkyä miten vähän tilaa oli tuolla uudella kirppiksellä. Ei voinut yrittääkään saada siistiä pöytää aikaiseksi. Onneksi muutamia leluja meni heti kaupaksi, olikohan liian halvat hinnat (heti alkaa epäilyttää, vai onko se ahneus joka iskee). Täytyy käydä joka päivä kotimatkalla järkkäämässä pöytä uudelleen. Ehkä se siitä, kun tavara vähän vähenee. Sehän vähenee, eikö vaan! :)
Mies ja lapset veteli unia, kun lähdin kirppikselle! Olivat nukkuneet ainakin 1,5h päikkärit. Ennennäkemätöntä, varsinkin esikoisen osalta. Mutta kyllä se sairaus vie verot itse kultakin. Nyt katsovat Maisaa alakerrassa.
Juu, pippeliasiasta vielä. Minäkin olen ajatellut sen olevan luontaista uteliaisuutta ja asian makustelua, kun hokevat ja pelleilevät asian suhteen. Lähinnä se on esikoinen joka pippelin ja pimpin on vasta keksinyt hauskaksi jutuksi. Sen takia en ole siihen mitenkään puuttunut, vaikka joskus voi tietty tulla noloja tilanteita yleisillä paikoilla. Kunhan eivät rupea käyttämään sanoja rumina sanoina.
Menen lukemaan kirjaa. Alkaa olla loppusuoralla.
Saamuska, me tullaan vappuna sinne teidän hulinoihin miehen kanssa pienellä porukalla!
T: Ynis
Kuulakärkikynätahrojen pitäisi lähteä tapetista siten, että suihkuttaa tahroihin hiuslakkaa ja hankaa kostutetulla mikrokuituliinalla. Opin juuri Yhteishyvästä. :)
Menossa iltasatu kolmiäänisenä. Meidän lasten suosikki on Tatu ja Patu Helsingissä, molemmat lapset osaavat sen ulkoa :). VAlma on ihan varma, että Korkeasaaressa on Sapelihammastiikeli.
Alapää juttuja meilläkin. Lähinnä Otson aloituksesta, mutta Valma on huomannut, että tehoaa. Me olemme kyllä kieltäneet, kun se varsikin isommalta, hyvin tietoista. Samoin kiroilua on kuultu (kummaa ;)). Mutta onneksi aika vähän sitä viljelevät. Mutta välillä on naurussa pitelemistä, kun oikeassa kohtaa pääsee painokas sana. Niin, vaikkei saiskaan nauraa.
Huomenna työmatkalle ja muutekin viikko on taas hektinen. Ei tosin mitään, jos vertaan Saamuskan viikkoon. Huh huh. Onneksi sait vähän nukkua. Minä olen jo värvännyt lastenhoitoapua monellle illlalla, kun emme vaan ehdi hakemaan lapsia ajoissa. Surkeeta.
Vaaleista vielä. On selvää, että tässäkin porukassa on hyvin erilaiset vaatimukset ehdokkaalle. Tämä ei liene ihme, kun ajattelee, miten erilaista on vaikka elämä lehmien kanssa maalla ja kaupungissa kerrostalossa. Onneksi on erilaisia ehdokkaita ja puolueita. Tosin mieheni mielestä parasta olisi, kun vallassa olisi älykäs ja oikeudenmukainen diktaattori. Me ihmiset kun emme oikeasti osaa valita meille sitä parasta edustajaa. Tämä siis Utopiaa. Arvaatte varmaan, että mieheni kanssa voi keskustella hyvin värikkäästi politiikasta :)
Yskä vaivaa muakin (niinkuin muutakin perhettä) kävely ulkona olikin aika ikävä kokemus. Sisällä on paljon parempi. Ehtisköhän jossain välissä huomenna lääkäriin?
Hyvää yötä ja paljon unihiekkaa vauvaperheisiin (ja muillekin herääjille). Voimia kaikille tulevaan koti- ja työviikkoon.
Pilette
Kiitos Lemminkäinen lukihäröapuvasta. Siivous*vinkvink* kakkonen olisi, että hella lähtee kostutetulla sokerpalasella puhtahaksi.
T. Yks yhteishyvä, jonka hella kiiltää ja jonka mikrosta lika on räjäytetty soodavesiseoksella
sitten on sellainenkin vaihtoehto, että tapetti menee vain pahemman näköiseksi. Nimimerkillä kokemusta on. Mutta tein varmaan jotain väärin.
Sokeripaloilla oon myös putsaillut kattiloitten pohjia, mutta joskus niitä kyllä menee runsaasti ja sitlti joutuu ottaa järeämmät aseet kyttöön (esim. metallikrapa). Nuo maitoruuat kun välillä tuppaa ottamaan pohjaan,vaikka kuinka tekee ohjeitten mukaan.
Päivällä käytiin pilkillä. Tai oikeastaan vaan koukut kattomassa ja nuotiolla paistettiin makkaraa ym. Mutta koko porukalla kuitenkin.
Jep, jep
T@hti
Heh, T@hti, mikäpäs se mielenkiintoisempaa kuin hyvä poliittinen keskustelu:) Tosin mies aina sanoo etten kovin vieraiden kanssa saa alkaa politikoimaan, olen kuulemma niin fanaattinen;D
En minäkään muutoin ole politiikassa mukana ollut eikä kukaan muukaan perheenjäsen, mutta isäni ammatissa politiikalla on ollut iso näkökohta. Ja lapset saimme kuulla kyllästymiseen asti. Tosin se hyöty siitä oli, että yhteenkään sosiaalipolitiikan ym. tenttiin ei ole tarvinnut lukea;D
Pilen kanssa olen samoilla linjoilla siitä, että nuo vaalipuheet on välistä niin ristiriitaisia että huhhuh.