Ostatteko kinkkua muulloin kuin jouluna? Vai tuntuuko teistä liian kalliilta?
Minä kyllä ostan välillä palan saunapalvi kinkkua. Teen esimerkiksi kinkkupiirakkaa ja joskus viipaloin leivälle sinapin kanssa. Parempaa kuin useimmat makkarat. Tiedän kyllä, että monelle ihmiselle liian arvokasta syötävää.
Kommentit (31)
Jatkuvasti ostan kinkkua muodossa tai toisessa. Useimmiten saunapalvia.
Vierailija kirjoitti:
Joulun aikana täytyy syödä niin paljon kinkkua, että lähes vuosi pitää toipua ja kerätä voimia seuraavaa koitosta varten.
Joulukinkku on vähän eri asia. Muulloin syön esimerkiksi keittokinkkua.
Voisin ostaa hinnan puolesta mutta tykkään leivällä meetvurstista enemmän. Joskus ostan Kokkikartanon kinkkukiusauksen ja syön siitä töissä kahtena päivänä.
En kaipaa erillisiä leikkeleitä. Sipaisen pestoa paahdetulle leivälle ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tykätään miehen kanssa lihahyytelöstä enemmän. Ei silti osteta sitä kuin ehkä kerran kuukaudessa. Pala katoaa nopeasti jääkaapista.
Aladoobi on tosi maukasta. Olin vähän unohtanut koko herkun. Täytyy ostaa vaikka heti huomenna 😋
meillä kissa tykkää siitä myös. Välillä sille ostelen.
Ai kissa tykkää? Täytyypä viedä kaverin kissalle ja testata maistuuko sille?
Vierailija kirjoitti:
En suostu syömään mitään sianlihaa missään muodossa edes ilmaiseksi tai jouluna. Yäk 🤮
Riista, poro ja lammas ovat ainoat punaiset lihat, joita syön ravintolassa tai valmistan itse.
En minäkään. Sian liha on sitkeää, syön vaan possun lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei syödä kinkkua jouluna. Joskus pitsan päällä oikeaa savupalvia.
Mies välttää verenpaineen takia. Minä en syö kun en tykkää mausta.
Mutta syön jos savunmaku tuhti niin ei maista niin possua.
Ennen söin kun oli omia kesäisin. Nuo kaupan ei maistu samalta.
Onpa sekavaa. Mitä oli omia kesäisin? Sikoja vai?
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa erillisiä leikkeleitä. Sipaisen pestoa paahdetulle leivälle ja se on siinä.
Ai vuoden jokaisena päivänä? Pesto on hyvää mutta kyllä minä ainakin vaihtelen leivän päällisiä. Enkä muutenkaan syö kokoajan samaa ruokaa. Teen ruokaa 1-4 päiväksi kerrallaan. Joskus on myös kinkkua vaikka ei ole joulu.
Kyllähän kaupoissa on kinkkua paljon tarjolla eli ostajiakin on. Hintataso vaihtelee eri merkkien välillä. Itse käytän mielummin kasviksia.
Pizzasuikaleita laitan kiusaukseen ja piiraaseen. Ovat halvempiakin kuin saunapalvi.
Meillä taas minä tykkään.