Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulu/päiväkotiruoka

Vierailija
25.01.2025 |

Olen työharjoittelussa kunnallisessa päiväkodissa ja olen suorastaan järkyttynyt mitä pienille lapsille syötetään. Olen toki kuullut ennenkin että ruoka on kouluissa ja päiväkodissa luokatonta einestä, mutta kun sitä itse omin silmin näkee ja joutuu vielä syömäänkin niin sääliksi käy lapset. 

Aamupalaksi on pelkkä puuro. Ei ole 3 viikon aikana ollut koskaan mitään puuron päälle. Lisäksi rasvaton maito tai vesi, pehmeä vehnäleipä ja flora-levite.

Lounaaksi lähes aina jotain einestä. Ellei ole einestä niin sitten se on jotenkin muuten vain mahdollisimman halpaa ja ravintoköyhää. Ruoka ei vie nälkää koska ruuassa käytetty rasva tulee rypsiöljystä. Kaikki maitotuotteet on rasvattomia. Kasviksia todella vähän. Salaattia isolle ryhmälle tulee pienen pieni rasiallinen. Juomaksi rasvaton maito tai vesi. Leipä floralla.

Välipala on oikeastaan kiisseli tai rahka. Leipä floralla. Rasvaton maito tai vesi.

Missä hedelmät? Missä kunnon salaatit ka kasvikset? Marjaja tulee kiisselissä, mutta eivät ole suomalaisia. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niille kotona anneta mitään? Kyllä kai aamiainen on vanhempien tarjottava. Ei mikään ihme että Suomi on konkurssissa jos edes lapsille ei raaskita hankkia ruokaa omasta lompakosta

Päiväkodissa on aamupala tarjolla klo8-8.30, useimmat lapset syövät sen siellä.

Vierailija
22/24 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ķun kaupatkin tekee tilityksen pankkii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pienet lapset paljon kyllä syö, että puuro mehukeitolla tms on ihan ok. Ruokaa tarjotaan myös sen verran usein, että ei ne syö kuin hevoset kerralla. Meidän lapset on aina kehunut, että hyvää on. En olisi huolissani, koska syövät myös kotona. Valitan sitten kun aletaan tarjoamaan sipsejä, suolakeksejä tai vanukkaita, mutta sellaisesta en ole Suomessa kuullut

Juuri näin. Ja monessa perheessä syödään arkena ihan samanlaista ruokaa 

Ja nämä kermapers..jotka sanovat syömäkelpoista ruokaa pask..tai roskaksi, voisivat miettiä omia käytöstapoja ja sydämensivistystä, millaisen mallin ja esimerkin antavat lapsille.  Ei ihme jos lapset kiusaavat, kun sen tekevät myös aikuiset ja käyttävät rumaa kieltä. 

Ainakin lapseni päiväkodissa on ihan norm.arkiruokaa ja miten se voisi olla edes huonoa, sillä meidän kaupunki myy kaiken ylijäämän ruuan, joka on hyvin haluttua esim. opettajien ja kuntalaisten keskuudessa. 

Vierailija
24/24 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kunnassa ainakaan ole huonoa ruokaa, päinvastoin. Olen opettaja ja syön itse koululounaan. Vaihtelevaa, maukasta, erilaiset ruokavaliot huomioitu. Oppilaiden suosikkeja ovat lihapullat, uunimakkara, nugetit ja kebab. Itse pidän myös kala- ja kasvisruoista. Joka päivä on jälkiruoaksi hedelmä.