Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö noita osa-aikatöitäkään ole?

Vierailija
25.01.2025 |

Nelikuukautisen pojan äitinä katselin keikkahommia pk-seudulta. On jo hakemus vetämässä henkilökohtaisen avustajan työhön. Haussa on työ jota voi tehdä vaikka viikonloppuisin yhden vuoron viikossa tai illalla muutaman tunnin. En löydä yhtään mitään!

Työ nyt ei olisi välttämättömyys, mutta olisi kiva saada vähän lisäansioita. Keväällä lähden sitten kyllä kartuttamaan ruokavarastoja metsään ja katsomaan riittäisikö niistä myytäväksi asti. Ainakin voisi kerätä yrtit omaan käyttöön ja jatkojalostaa kosmetiikaksi yms.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmea osa- aikatyötä ja saan soviteltua päivärahaa noin 200€/ kk sen lisäksi.

Vierailija
22/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee tänne huutaa muuttopakkomielteinen. Eli sun pitää hakea työtä muualta ja muuttaa sen perässä. Heti saat paikan. Heti kun muualle muutat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamperelainen laitoshuoltaja täällä, "työvoimapula-alalla". Töihin pääsee, suhteilla. Myös keikat menevät vakikeikkareille. Mulla kollega opiskeli hoiva-avustajaksi ja palasi juuri takaisin näihin hommiin, kun ei löytänyt töitä. Jotain ihan ihmeellistä on meneillään. Ja hei, me säästetään. Priva teettää ilmeisesti kaikki tukityöt hoitajilla.

Ilmeisesti on näin. Olisiko myös niin, että tilanne on keikahtanut siihen ettei isoissa kaupungeissa kuten Tampere tai pk-seutu juurikaan ole töitä. Täällä kun on paljon muualta tulleita noihinkin töihin.

ap

Kyllä ainakin suht isossa kaupungissa on juurikin vasta valmistuneelle laitoshuoltajalle töitä, ihan ilman suhteita.  Ainakin osa-aikaisia.

Vierailija
24/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin löytämään itselleni osa-aikaisen työpaikan, kun hain melkein vuoden ajan jokaista paikkaa, jonka vaatimukset täytin. Hakemuksia lähti paljon! Useimpiin en saanut minkäänlaista vastausta tai sitten automaattisen eitälläkertaasinuun-vastauksen joskus aikojen päästä.

Vierailija
25/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt katsomassa ISS:n ja SOL:in työt. Pienemmissä kaupungeissa oli pilvin pimein töitä! Pk-seudulla on lähinnä eri alojen esihenkilöille tai sitten kokopäivisinä ja niin vaativina ettei niitä tehdä jos tulee toiselta alalta. On mennyt hurjaksi!

ap

Vierailija
26/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä onnistuin löytämään itselleni osa-aikaisen työpaikan, kun hain melkein vuoden ajan jokaista paikkaa, jonka vaatimukset täytin. Hakemuksia lähti paljon! Useimpiin en saanut minkäänlaista vastausta tai sitten automaattisen eitälläkertaasinuun-vastauksen joskus aikojen päästä.

Mulle tää on sinänsä turhaa kun sitten homma ratkeaa jo itsestään siihen, että vauva on päiväkoti-iässä. Suunnitelmissa on myös muuttaa pois pk-seudulta myöhemmin tänä vuonna.

ap

Vierailija
27/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamperelainen laitoshuoltaja täällä, "työvoimapula-alalla". Töihin pääsee, suhteilla. Myös keikat menevät vakikeikkareille. Mulla kollega opiskeli hoiva-avustajaksi ja palasi juuri takaisin näihin hommiin, kun ei löytänyt töitä. Jotain ihan ihmeellistä on meneillään. Ja hei, me säästetään. Priva teettää ilmeisesti kaikki tukityöt hoitajilla.

Ilmeisesti on näin. Olisiko myös niin, että tilanne on keikahtanut siihen ettei isoissa kaupungeissa kuten Tampere tai pk-seutu juurikaan ole töitä. Täällä kun on paljon muualta tulleita noihinkin töihin.

ap

Mä olen vakikeikkari, ja teen myös päiväkoteja vaihtelun vuoksi. Olikohan syyskuuta, kun tapasin erässä pk:ssa Helsingistä muuttaneen yo-opiskelijan, joka oli 6 kuukauden ajan hakenut pk-seudulta ihan mitä tahansa keikkatyötä, nollatuloks

Ulkkareilla nimenomaan on ihan omat tukensa + työnantaja saa extraa kun palkkaa tällaisen ja bonarina vielä "hyvän ihmisen leiman" oikeamielisten keskuudessa. Meille tarvittiin tuotannon puolelle kaksi pakkaajaa, mutta vain yhden palkkaamisen olisi ollut varaa ja lopulta sitten hihnalla hengasi NELJÄ tällaista muualta tullutta kielipuolta. Voin kertoa, että määrä ei korvannut laatua tässäkään asiassa tarkempiin yksityiskohtiin menemättä.

Edelleen on se sama vaje, mutta nyt ei palkata ketään.

Vierailija
28/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut huomioon vaikuttaako äitiysrahaasi jos teet osa-aikatöitö ?

Vierailija
29/29 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut huomioon vaikuttaako äitiysrahaasi jos teet osa-aikatöitö ?

Olen tietysti.

ap