Eikö noita osa-aikatöitäkään ole?
Nelikuukautisen pojan äitinä katselin keikkahommia pk-seudulta. On jo hakemus vetämässä henkilökohtaisen avustajan työhön. Haussa on työ jota voi tehdä vaikka viikonloppuisin yhden vuoron viikossa tai illalla muutaman tunnin. En löydä yhtään mitään!
Työ nyt ei olisi välttämättömyys, mutta olisi kiva saada vähän lisäansioita. Keväällä lähden sitten kyllä kartuttamaan ruokavarastoja metsään ja katsomaan riittäisikö niistä myytäväksi asti. Ainakin voisi kerätä yrtit omaan käyttöön ja jatkojalostaa kosmetiikaksi yms.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei oo
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Eli nuokin ovat johonkin hävinneet tai kelvanneet paremman puutteessa.
ap
Tamperelainen laitoshuoltaja täällä, "työvoimapula-alalla". Töihin pääsee, suhteilla. Myös keikat menevät vakikeikkareille. Mulla kollega opiskeli hoiva-avustajaksi ja palasi juuri takaisin näihin hommiin, kun ei löytänyt töitä. Jotain ihan ihmeellistä on meneillään. Ja hei, me säästetään. Priva teettää ilmeisesti kaikki tukityöt hoitajilla.
Aina välillä olen itse löytänyt osa-aikaisia noidan hommia. Olen tehnyt mm. loitsuja, luudalla kuskannut kissoja ja langettanut kirouksia. Kannattaa vain olla sinnikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Eli nuokin ovat johonkin hävinneet tai kelvanneet paremman puutteessa.
ap
Odota vain, niin tähän tulee rääkäisemään että "mene töihin", tai jotain muyta rakentavaa...
Noituudesta vitsailevat: kannattaa käydä kurssilla kertaamassa äidikielenopetus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Noituudesta vitsailevat: kannattaa käydä kurssilla kertaamassa äidikielenopetus.
ap
Tietäisit olla toista mieltä, jos itse olisit käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tamperelainen laitoshuoltaja täällä, "työvoimapula-alalla". Töihin pääsee, suhteilla. Myös keikat menevät vakikeikkareille. Mulla kollega opiskeli hoiva-avustajaksi ja palasi juuri takaisin näihin hommiin, kun ei löytänyt töitä. Jotain ihan ihmeellistä on meneillään. Ja hei, me säästetään. Priva teettää ilmeisesti kaikki tukityöt hoitajilla.
Ilmeisesti on näin. Olisiko myös niin, että tilanne on keikahtanut siihen ettei isoissa kaupungeissa kuten Tampere tai pk-seutu juurikaan ole töitä. Täällä kun on paljon muualta tulleita noihinkin töihin.
ap
Itse siivousalalla. 10 vuotta. Koulusiivooja tällä hetkellä.
Ensimmäistä kertaa olin osa-aika lomautuksella joulun aikaan. Yleensä joulun aikaan, kun koulu on kiinni on tehty parempia siivouksia koululle.Tänä vuonna ne paremmat siivoukset piti tehdä ennen joululomaa. Siis ylläpitosiivouksen lisäksi. Aikaa ei annettu yhtään lisää.
Toisin sanoen piti tehdä enemmän töitä samalla palkalla ja samassa ajassa ja joululomien ajaksi iskettiin työttömyys. Kyse ei ole siitä, ettei olisi töitä. Ei vaan haluta maksaa/ole varaa tjsp. Siis hierarkian alimmaiselta viedään rahat ja teetetään vaan lissä töitä koko ajan. Hirveetä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa olin osa-aika lomautuksella joulun aikaan. Yleensä joulun aikaan, kun koulu on kiinni on tehty parempia siivouksia koululle.Tänä vuonna ne paremmat siivoukset piti tehdä ennen joululomaa. Siis ylläpitosiivouksen lisäksi. Aikaa ei annettu yhtään lisää.
Toisin sanoen piti tehdä enemmän töitä samalla palkalla ja samassa ajassa ja joululomien ajaksi iskettiin työttömyys. Kyse ei ole siitä, ettei olisi töitä. Ei vaan haluta maksaa/ole varaa tjsp. Siis hierarkian alimmaiselta viedään rahat ja teetetään vaan lissä töitä koko ajan. Hirveetä.
No mut hei, me tienattiin tällä! Kuulostaa kauhealta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on näin. Olisiko myös niin, että tilanne on keikahtanut siihen ettei isoissa kaupungeissa kuten Tampere tai pk-seutu juurikaan ole töitä. Täällä kun on paljon muualta tulleita noihinkin töihin.
ap
Mä olen vakikeikkari, ja teen myös päiväkoteja vaihtelun vuoksi. Olikohan syyskuuta, kun tapasin erässä pk:ssa Helsingistä muuttaneen yo-opiskelijan, joka oli 6 kuukauden ajan hakenut pk-seudulta ihan mitä tahansa keikkatyötä, nollatuloksella. Ikkunanpesuhommiin oli ollut tuhatkunta hakijaa, ja moni keikkahan jää saamatta, ellei ole turvakenkiä/työturvallisuuskorttia/hygieniapassia tms. Joka paikkaan ja hommaan on ihan pilvin pimein hakijoita, ja olen alkanut miettiä, onko näillä ulkomaantuonneilla esim palkkatuki, sen verran hyviä kotimaisia tekijöitä jää rannalle siellä sun täällä.
Vaikeita aikoja edessä. Itselläni on osa-aikatyö ja soviteltu ansiosidonnainen mutta ei sekään loputtomiin kestä. Varauduin lisätienestin tekemiseen hankkimalla myyntivaunun, joita näkee varsinkin kehitysmaissa. Tosin myyntikärryistä kaupantekoakin on vastikään yrittäjävihamielisessä vihreän aatteen Helsingissä vaikeutettu, kun Sinnemäki kielsi myyntikärryt parhaimmilta paikoilta kuten espalta. Pakko äänestää jaloilla heti kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinne hierargian yläpäähän pitää saada ne palkankorotukset, ja yksi korkeapalkkainen pomo lisää.
Kaikki entrylevelin helpot hommat menee muuttajille. Kestyötkin menneet vuosia ruskeille ukoille ja ukrainalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mä olen vakikeikkari, ja teen myös päiväkoteja vaihtelun vuoksi. Olikohan syyskuuta, kun tapasin erässä pk:ssa Helsingistä muuttaneen yo-opiskelijan, joka oli 6 kuukauden ajan hakenut pk-seudulta ihan mitä tahansa keikkatyötä, nollatuloks
Näin arvelinkin asian olevan. Joskus kun olin katsellut kokoaikatöitä oli tarjolla pilvin pimein keikkaa ja nyt on lähinnä kokopäivätöitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mä olen vakikeikkari, ja teen myös päiväkoteja vaihtelun vuoksi. Olikohan syyskuuta, kun tapasin erässä pk:ssa Helsingistä muuttaneen yo-opiskelijan, joka oli 6 kuukauden ajan hakenut pk-se
Ei ole kokopäivätöitäkään vai mitä sanot 9% työttömyysprosentista.
Kato siivousfirmojen sivuilta, nää ei aina ilmottele missään oikotiellä tai duunitorissa,omilla sivuillaan vain. Esim. ISS, SOL.
Olisi kyllä ollut tarjolla yhtä osa-aikaista työtä, mutta puolison kanssa olisi mennyt aikataulut ristiin. Haastatteluunkin pääsin, mutta kun vauva on vielä liian pieni hoitoon niin ei tullut mitään.
ap
300e suojaosan poisto tappoi kiinnostuksen osa-aika ja keikkatyöhön. Se on kokoaikatyötä tai ei mitään, hallituksen päätös! Ei mitään näkyy olevan voittavalla kannalla.
Ei oo