Siis onko se espoo nyt oikeasti parempi paikka asua kuin vantaa?
Espoossakin on paljon huonoja alueita niinkuin vantaalla ja hyviä alueita myös molemmissa,mutta kumminkin espoota pidetään yleisesti parempana.
Kommentit (28)
Kai se on yleisesti parempi? Mutta Vantaalla on useita hyviä alueita, jotka ovat parempia kuin Espoon huonot tai keskitasoiset alueet.
Ainakin itse arvostan Espoota paljon enemmän, koska merenranta.
Vantaalla hyviä alueita Ylästö ja Kivistön omakotipuoli, noin esimerkiksi. Niistä saat kodin hyvältä alueelta edullisemmin kuin Espoon samantasoisilta alueilta.
Espoossa hyviä alueita on tietysti enemmän.
Riippuu alueesta. Kumpikaan ei kyllä ole sellainen kaupunki missä itse haluaisin asua, vaikka Vantaalta olen lähtöisin.
Ei ole parempi, mutta nämähän on makuasioita.
Vantaa sopii AP:lle paljon paremmin kuin Espoo.
On se kait ainakin sen verran parempi paikka asua, että maksetusta verostaan saa paremman vastineen Espoossa?
Ei mielestäni, Espoo on paikka, johon viimeiseksi muuttaisin. Mielummin vaikka Tuusulaan.
Espoo tai Vantaa ovat ihan yhtä tylsiä alueita ghettoineen ja parempine asuinalueineen. Vantaalla plussaa ovat yhteydet ja pääsee nopeasti pois lentäen tai junalla. Joukkoliikenne toimii useammissa vuoroissa kuin Espoossa, koska Espoo jostakin syystä olettaa ihmisten liikkuvan omilla autoilla. Molemmilla on ghettonsa ja paremmat asuinalueet. Espoossa on pieniä järviä, merenrantaa ja säilytetty historiaa enemmän kuin Vantaalla. Maisemallisesti Espoo on kauniimpaa kuin Vantaa, mutta en voi suositella kumpaakaan. Kaikki tunkevat pk-seudulle asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla hyviä alueita Ylästö ja Kivistön omakotipuoli, noin esimerkiksi. Niistä saat kodin hyvältä alueelta edullisemmin kuin Espoon samantasoisilta alueilta.
Tässä on juuri Vantaan ongelma. Vantaan hyvät alueet ovat pääosin skutsissa pl. Ylästö ja Kartanonkoski. Espoon hyvät alueet ovat ihan lähellä Helsingin rajaa.
Kauniainen on hesoista paras alue!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse arvostan Espoota paljon enemmän, koska merenranta.
Likaista ja haisevaa merivettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on juuri Vantaan ongelma. Vantaan hyvät alueet ovat pääosin skutsissa pl. Ylästö ja Kartanonkoski. Espoon hyvät alueet ovat ihan lähellä Helsingin rajaa.
Ylästö ja kartanonkoski ovat aivan kehä 3 kupeessa lähellä lentokenttää, joten en nyt sanoisi että ovat skutsissa.
Vantaa on vasureiden ja demareiden paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on vasureiden ja demareiden paratiisi.
Espoo on kokkareiden ameriikka.
Espoossa asuessa oman auton hankkimista ei tarvitse perustella perheelle, koska on siellä pakollinen olla.
Espoo on uusi Vantaa ja Kirkkonummi on uusi Espoo.
Espoossa on raharannikko ja "akateeminen kolmio", joissa asuminen on parempaa kuin missään päin Vantaata.