Epäilyttävät tyypit kaupassa
Oltiin eilen yöllä klo.22 aikaan kaupassa vaimon kanssa. Juomahyllyllä pari nuorta miestä joista toisella rystyset hajalla yhtäkkiä lopettivat puhumisen ja tuli kävelemään aika lähelle. Katsoin vähän sivusilmällä "Mitä v****a te yritätte?"-katseella. Katsoivat, pysähtyivät ja lähtivät pois. Tämän jälkeen heitä näkyi vähän välillä hyllyjen välissä siellä täällä ja aloin miettimään seurataanko meitä. Vaimo ei tähän uskonut, vaan kutsui vainoharhaiseksi kun kerroin, että "Nuo tyypit ovat jonkinlaisessa pahanteossa.".
Parkkipaikalla nämä tyypit sitten menivät autoonsa, joka oli parkkeerattu meidän auton näkökulmasta tien toiselle puolelle. He laittoivat pakin päälle (näin peruutusvalosta), mutta eivät lähteneet pois paikaltaan ennen kuin me lähdimme ajamaan ja he lähtivät perään. Tulivat ihan perässä kiinni kun olen aika rauhallinen ajaja ja ajan erityisesti talvella normaalia hiukan hitaammin.
He seurasivat vielä tielläkin ja matkan varrella oli poliisi ihan kuin etsimässä jotakuta. Päästiin motarille ja auto yhä perässä kunnes poliisi pisti hänen takanaan valot päälle ja pysäytti tämän. Itse jatkoin matkaa.
En tiedä olenko vainoharhainen, mutta tilanteesta jäi hyvin outo tunne. Erityisesti tuossa oli outoa se, että poliisi pysäytti auton käytännössä heti kun pääsimme motarille ihan kuin odottivat heitä.
Asun suht syrjässä. Kerran pysäkiltä lähti perääni auto kun olin tulossa syksyllä iltavuorosta. Suorilla ilman valoja ja mutkissa valot. Ajoin pihaani, ulkovalot syttyi, näin kun auto ajoi pihatieni alkuun ja jäi siihen. Menin sisälle, sammutin rappuvalon, otin kaapista pumppuhaulikon ja latasin putkeen neljä panosta. Menin ulos, mutta nurkkavalo syttyi, latasin haulikon siinä valossa. Äkkiä löytyi autosta pakki päälle ja lähtivät karkuun, olisin käynyt kysymässä että mikä on hätänä.