Minne olette vieneet ledlamput? Oletteko nähneet kaupoissa palautuspisteitä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vie korjattavaksi, lampusta on hajonnut todennäköisesti muutaman sentin maksava komponentti.
Minä voin korjata, ja osat saat ilmaiseksi. Normaalin e-27 kantaisen lampun korjauksesta veloita 55€/h, minimiveloitus yksi tunti. Toki samaan hintaan korjaan myös valaisimet ja muut sähkölaitteet, mutta niiden korjaukseen en lupaa ilmaisia osia.
Eli tämä on oikea ongelma, että moni kiinatuote on niin halpa(ja huono), ettei kannata korjata.
T. Sähkölaitekorjaaja
Joo, ota taksi ja aja sorttiin viemään lamppu. Ympäristöystävällistä! SER-romu tosiaan kerätään vain hypermarketeissa tai tietyillä keräysasemilla. Esim.Gigantti ottaa vastaan täällä kaikki rikkinäiset kodinkoneet, kunhan itse ne sinne roudaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan sekajätteeseen.
Hyppää kompostiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan sekajätteeseen.
Hyppää kompostiin!
En, laitan sinne vain ruoantähteet.
Prismoista ja Cittareista yleensä löytyy sieltä läheltä pullonpalautusautomaatteja sellainen SER-piste. Sinne voi viedä patterit, lamput, ja pienet rikkinäiset kodinkoneet. Joistain Tokmanneista löytyy myös.
Prismojen seinilläkin on reiät erilaisille sähköjätteille. Remontissa tuli ihan lähiön s-marketin eteisen seinään. Sitä ennen joku pahvilaatikkosysteemi
Tuo energijäte oki muuten sanana huono. Meilläpäin ei enää sitä kerätäkään. Joku poltettava jäte tms olisi ollut parempi nimi laatikon kyljessä.
Jotkut etenkin alkuun silloin joskus mielsivät sen juuri sähköromun astiaksi.
Ainakin Citymarketin aulassa on kodin pientekniikan (max. 25 cm) keräyspiste, jonne myös led-lamput voi viedä. Pisteeseen olen palauttanut muutakin pientä SER-roinaa.
Melkein joka kaupassa on jonkilainen vastaanottopiste.