Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun laihdutuksen saa käyntiin on se todella helppoa

Vierailija
24.01.2025 |

Aloitin laihdutuksen marraskuussa. Ensimmäisen pari viikkoa mietin asiaa koko ajan ja oli nälkä. Sitten jotenkin totuin tähän ja päivät menee rutiinilla, en enää ajattele että olen laihdutuskuurilla, syön vain ne ennalta päättämäni kalorit. Paino on tullut 15 kiloa alas. Toinen mokoma edessä. En epäile ettenkö siihen pääse. mutta saapa nähdä onnistunko pitämään vai lihonko takaisin. Jossakin vaiheessa tämä on normalisoitava, eikä voi olla paluuta vanhaan. Mutta siis laihdutus itsessään on helppoa. Ei ole oikein nälkäkään, viikot menee nopeasti töissä ja viikonloppunakaan ei ole mikään himo herkutteluun. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuus: laihdutus ei ole temppu eikä mikään, mutta painonhallinta on.

Olen laihduttanut 30 kiloa muistaakseni viisi kertaa ja joka kerta lihonut takaisin. 

Vaikka joka kerta olen vannonut, että ei enää ikinä, niin silti aina. 

Onhan tämä joku päävika selvästi. 

Nyt taas lihavassa kunnossa. 

Vierailija
2/3 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin kaljan juomisen ja aloin ananas dietille niin paino putosi 30 kg 6 kuukaudessa. Jätin myös lihan syömisen vähemmälle tai söin vain kanaa. Päivisin poljin kuntopyörää 1-2 tuntia ja paino vaan putosi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha totuus: laihdutus ei ole temppu eikä mikään, mutta painonhallinta on.

Olen laihduttanut 30 kiloa muistaakseni viisi kertaa ja joka kerta lihonut takaisin. 

Vaikka joka kerta olen vannonut, että ei enää ikinä, niin silti aina. 

Onhan tämä joku päävika selvästi. 

Nyt taas lihavassa kunnossa. 

Ihmisen aivot vastustavat uutta painoa viimeiseen saakka ja tekevät kaikkensa, että päästään takaisin lähtöpainoon. Aivojen mielestä suurin saavutettu paino on se oikea ihannepaino. Aivojen mielestä alemmassa painossa olo on kuin nälkäkuoleman rajalla oloa. Ihminen ei huomaakaan kun ei-tahdonalaiset liikkeet vähenevät ja ihminen ottaa vaikka gramman kerrallaan enemmän aiemminkin annostelemaansa ruokaa, vaikkapa voita leivän päälle.

Syömällä yli kulutuksen olevan energiamäärän sisältävän banaanin vuorokaudessa, paino nousee noin 9 kiloa vuodessa. Siinä ei auta, vaikka muuten mittaisi ja punnitsisi syömänsä ja juomansa. Todella harvalla se paino tulee takaisin millään roskaruoalla. Suurin osa syö ihan tavalliseksi miellettyä kotiruokaa ja niitä hedelmiäkin suositusten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi