Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko ikäni olen ollut jojottelija. En jaksa enää.

Vierailija
24.01.2025 |

Paino heitellyt korkeitaan 15 kiloa. Joka toinen vuosi olen laiha ja joka toinen vuosi väsynyt ja keho hölskyy ja on täynnä sellulliittia. 

Mä en enää yhtäkään enkä pätkääkään usko et se voi olla vain ruokavaliosta kiinni. Minulla on paljon hoikkia kavereita ja ne elää niin etteivät nuku, syövät vain roskaruokaa, energiajuomia, kilon karkkisäkki viikottain.

Mul on toinen  kaveri joka tosi kovassa kunnossa, syö älyttömän hyvin ja hänkin on pullea ja ylipainoinen ihan pienestä lähtien ollut. Samoin minä.

Nyt asiallista keskustelua pystyyn! Miten?? ja miksi ei terveydenhuolto ei ala vaihtaa suoliston bakteerit ihmisillä jotta paranisivat ylipainoista ja sairauksista? 

Nyt olen piruttaen ollut liikumatta pitkiin aikoihin ja olen alkanut syömään ihan miten sattuu ja miten huvittaa... Ei mitään muutosta kehossa. Eli samannäköinen olen kuin silloin kun syön hyvin ja liikun.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. En saa painoa laskuun kuin äärimmäisellä kitidieetillä, terveellinen ruokavalio kuten omassa tavoitepainossani söisin ei tuo mitään tulosta enkä saanut mitään pois edes orjallisesti superdieettiä noudattamalla samaan aikaan kun paljon hoikemmat laihtuivat monta kiloa kuussa. Painoani tarkkailtiin jo koulussa, vaikka lapsuudenperheessäni syötiin tavallista kotiruokaa eikä meillä ollut kaakaota, limpparia tai karkkia saatavilla edes lähellekään viikoittain. Painoni on ollut aina esimerkiksi äidilleni ihmetyksen aihe, kestää normaalipainoisena paljon enemmän ja epäterveellisemmin syömällä, ei tee oikeastaan ikinä lämmintä ruokaa nyt kun asuu yksin. Olen myös miettinyt, että turha enää edes yrittää, paras keskittyä pysymään painossa, jossa olen ollut jo pari vuosikymmentä. Silti tunnen yhä surua, kun katson miten toiset voivat kestää hoikkana vaikka puputtavat koko ajan, itse en syö kuin kaksi ateriaa päivässä ja olen karsinut myös kahvista maidon pois, joten mitään mystisiä piilokaloreita en myöskään kerää.

Vierailija
22/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojoilu johtuu 99% seuraavista

vääränlainen ruokavalio

liikunnan puute

huono nukkuminen  ja unettomuus

stressi / masennus / ahdistus

pakonomainen tarve laihtua liian nopeasti

alahan ap kirjata lapulle miten elät ja syöt viikkotasolla ja katso kk päästä miltä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et usko että on ruokavaliosta kiinni pidä parin viikon vesipaasto. Katso putosikin paino.

Jos et usko että liikunta auttaa, kävele aamuin illoin 20 km lenkki ja ihan kuukaudessa huomaat eron.

Usein ongelma on siinä että ollaan mukamas tekemässä jotain terveellistä ja mukamas harrastetaan liikuntaa, sitten lopetetaan. Jos oikeasti haluaa että jotain muuttuu siihen pitää sitoutua koko loppuelämäksi.

Ei ne suolistobakteerien vaihdot auta jos kuvittelee että voi olla liikkumatta ja syödä mitä hyvänsä.

Sulta meni nyt ohi ihan koko pointti. Ei kukaan voi hyvin överiesimerkkejäsi seuraamalla ja kyse oli siitä, että kaikkien aineenvaihdunta ei toimi samalla tavalla. Helppo jankuttaa ja päteä, jos itsellä keho reagoi kuten pitäisi, mutta kaikki eivät ole samanlaisia.

Vierailija
24/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää kokonaisuus. Paljon kuluttaa (ei pelkästään kuntoilua, vaan koko aktiivisuus+peruskulutus) ja paljon saa energiaa. Joku voi syödä yhdellä aterialla tai yhtenä päivänä paljonkin, mutta pitkällä aikavälillä sopivasti. Tyypillistä on, että syödään, vaikka pitsa ja iso pussillinen karkkia ja loppupäivänä ei mitään tai syödään seuraavana päivänä vähemmän ja siten ei paino nouse herkuttelusta huolimatta. Myös terveellinen ruoka lihottaa, jos sitä syö liikaa. Syötkö ap nälän mukaan? Moni ei nykyään edes tunnista nälän tunnetta.

Vierailija
25/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvan jojottelun voi minun mielestäni hyvin lopettaa, jos se ei ole tuonut sellaista lopputulosta kun halusit. 

En toki suosittele ihan läskiksi laittamista ruokavalion suhteen ja kaiken liikkumisen lopettamista koska siitä tulee helposti aika ikävä olo pidemmän päälle. 

Vierailija
26/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihon hetkessä eli parissa kuukaudessa 10 kiloa, jos syön enemmän hiilareita kuin 100 grammaa päivässä. Se on jopa vähän maagista, PUFF!! Siihen auttaa se, että syö hiilareita korkeintaan 70 grammaa päivässä. Oman haiman kunnolle ei voi mitään, mutta ruokansa voi valita, ellei ole laitosruokailun uhri.

Vierailija
27/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen. En saa painoa laskuun kuin äärimmäisellä kitidieetillä, terveellinen ruokavalio kuten omassa tavoitepainossani söisin ei tuo mitään tulosta enkä saanut mitään pois edes orjallisesti superdieettiä noudattamalla samaan aikaan kun paljon hoikemmat laihtuivat monta kiloa kuussa. Painoani tarkkailtiin jo koulussa, vaikka lapsuudenperheessäni syötiin tavallista kotiruokaa eikä meillä ollut kaakaota, limpparia tai karkkia saatavilla edes lähellekään viikoittain. Painoni on ollut aina esimerkiksi äidilleni ihmetyksen aihe, kestää normaalipainoisena paljon enemmän ja epäterveellisemmin syömällä, ei tee oikeastaan ikinä lämmintä ruokaa nyt kun asuu yksin. Olen myös miettinyt, että turha enää edes yrittää, paras keskittyä pysymään painossa, jossa olen ollut jo pari vuosikymmentä. Silti tunnen yhä surua, kun katson miten toiset voivat kestää hoikkana vaikka puputtavat koko ajan, itse en syö kuin kaksi ateriaa päivässä ja olen kars

Ymmärrän pahan mielesi ja että asia vaivaa sinua, mutta älä hyvä ihminen vertaile itseäsi muihin. Olet arvokas juuri tuollaisena. <3 Tiedän, että haluat olla hoikka, hyvinvoiva ja terve, kuten jokainen meistä, mutta vertailu ei auta sinua yhtään. Pelkillä herkuilla ei elä ja pizzan, limsan ja karkin ei pitäisi kuulua yhdenkään ruokavalioon ja nehän ovat ruokapyramidissakin siinä osiossa kaikista huonoimmat. En sano etteikö joskus (harvoin) saisi herkutella kohtuullisesti, mutta itse suosin herkuttelussakin terveellisiä vaihtoehtoja. Viestilläni en halua sinulle pahaa mieltä enkä tarkoita paasata.

Vierailija
28/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää kokonaisuus. Paljon kuluttaa (ei pelkästään kuntoilua, vaan koko aktiivisuus+peruskulutus) ja paljon saa energiaa. Joku voi syödä yhdellä aterialla tai yhtenä päivänä paljonkin, mutta pitkällä aikavälillä sopivasti. Tyypillistä on, että syödään, vaikka pitsa ja iso pussillinen karkkia ja loppupäivänä ei mitään tai syödään seuraavana päivänä vähemmän ja siten ei paino nouse herkuttelusta huolimatta. Myös terveellinen ruoka lihottaa, jos sitä syö liikaa. Syötkö ap nälän mukaan? Moni ei nykyään edes tunnista nälän tunnetta.

Avaisitko vähän mitä tarkoitat terveellisellä ruoalla? Kirjoitit että myös terveellinen ruoka lihottaa.

Vierailija
29/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut myös jojoilua painon kanssa ja sillä saanut aineenvaihdunnan sekaisin. Useampi vuosi sitten päätin lopettaa laihdutuskuurit. Samaa suosittelen sinulle. Lopeta stressaaminen ja ala syömään säännöllisesti kohtuullisia annoksia terveellistä ruokaa. Samoin kuin esim diabeetikon ruokavaliossa.

Tsemppiä

Vierailija
30/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaisitko vähän mitä tarkoitat terveellisellä ruoalla? Kirjoitit että myös terveellinen ruoka lihottaa.

Mikä tahansa ruoka lihottaa, jos siitä saa liikaa energiaa energiantarpeeseen nähden.

Vierailija
31/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa ruoka lihottaa, jos siitä saa liikaa energiaa energiantarpeeseen nähden.

Eli mikä ruoka? Kasvikset ja vihannekset eivät lihota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä