Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko ikäni olen ollut jojottelija. En jaksa enää.

Vierailija
24.01.2025 |

Paino heitellyt korkeitaan 15 kiloa. Joka toinen vuosi olen laiha ja joka toinen vuosi väsynyt ja keho hölskyy ja on täynnä sellulliittia. 

Mä en enää yhtäkään enkä pätkääkään usko et se voi olla vain ruokavaliosta kiinni. Minulla on paljon hoikkia kavereita ja ne elää niin etteivät nuku, syövät vain roskaruokaa, energiajuomia, kilon karkkisäkki viikottain.

Mul on toinen  kaveri joka tosi kovassa kunnossa, syö älyttömän hyvin ja hänkin on pullea ja ylipainoinen ihan pienestä lähtien ollut. Samoin minä.

Nyt asiallista keskustelua pystyyn! Miten?? ja miksi ei terveydenhuolto ei ala vaihtaa suoliston bakteerit ihmisillä jotta paranisivat ylipainoista ja sairauksista? 

Nyt olen piruttaen ollut liikumatta pitkiin aikoihin ja olen alkanut syömään ihan miten sattuu ja miten huvittaa... Ei mitään muutosta kehossa. Eli samannäköinen olen kuin silloin kun syön hyvin ja liikun.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väsyn jo tähän  kanssa. Entinen anorektikkobulimikko ja 30-40 viitiaana paino nousi liikaa. Nyt menopaussi iässä en enää jaksa. Menen pyytämään seuraavaksi laihdutuslääkereseptin. Katsotaan tapahtuuko mitään muutosta.

Vierailija
2/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan ylpeästi läski. Se on muotia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on yrittänyt pyytää apua läääkäreiltä ja asiantuntijoilta ne vaa nostavat kädet pystyyn.  Kuulemma se että vaihtaisi suolisto bakteerit parempiin ulosteen avulla toisi välittömästi parannusta mutta kun tämä tapa ei ole Suomessa vielä hyväksytty.

Vierailija
4/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ulostesiirrossa voi saada mukana myös alttiuden mielenterveyden ongelmille. Siksi on parempi yrittää itse panostaa maksimaalisen hyvään suolistomikrobistoon syömällä kuitupitoista ruokaa, maitohappopitoista ruokaa, kasviksia, hedelmiä ja kaikkea, mitä virallisterveellinen ruokavalio suositteleekin. 

Jojoilemalla menettää lihasmassaa ja saa lisää rasvakudosta. Se ei ole hyvä asia ikääntymistä ajatellen. 15 kilon ero on todellisuudessa aika pieni kun ajattelee sitä, että siinä helposti 2-3 kilon rajoissa pysyvässä kehonpainossa on energinen ja onnellinen.

Vierailija
5/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et usko että on ruokavaliosta kiinni pidä parin viikon vesipaasto. Katso putosikin paino.

Jos et usko että liikunta auttaa, kävele aamuin illoin 20 km lenkki ja ihan kuukaudessa huomaat eron.

Usein ongelma on siinä että ollaan mukamas tekemässä jotain terveellistä ja mukamas harrastetaan liikuntaa, sitten lopetetaan. Jos oikeasti haluaa että jotain muuttuu siihen pitää sitoutua koko loppuelämäksi.

Ei ne suolistobakteerien vaihdot auta jos kuvittelee että voi olla liikkumatta ja syödä mitä hyvänsä.

Vierailija
6/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu jojo joskus lapsena 70 luvulla.

Vierailija
7/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosteensiirron voit tehdä ihan itsekin. Kun vaan on joku tuttu josta voi olla vaa ettei sairasta mitään tauteja. Esim pieni lapsi jonka kakkaa liotat nesteeseen ja eikun peräreiöstä sisään. Netissä on DIY ohjeet.

Vierailija
8/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöä joku suolistobakteerien vaihto. Pätkäpaastolle vaan ja hiilarien raju karsiminen niin kyllä varmasti laihtuu!

Vierailija
9/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadan pystyyn mukava keskustelu? Mukaan vain kertomaan teidänkin tarinat <3

Vierailija
10/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpöä joku suolistobakteerien vaihto. Pätkäpaastolle vaan ja hiilarien raju karsiminen niin kyllä varmasti laihtuu!

joo joo kyllä raivolla laihttuu eikä se ole se ongelma mutta kun tulee tuplasti enemmän. Tiede selittää että ihmisessä jää jälki ylipainoisuudesta soluissa ja keho pyrkii siihen takaisin.

Vierailija
11/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda Helkamaan, Tunturiin tai crescent pyörään.

Vierailija
12/31 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosteensiirron voit tehdä ihan itsekin. Kun vaan on joku tuttu josta voi olla vaa ettei sairasta mitään tauteja. Esim pieni lapsi jonka kakkaa liotat nesteeseen ja eikun peräreiöstä sisään. Netissä on DIY ohjeet.

Tuossa on kuollut ihmisiä verenmyrkytykseen. En suosittele!

Vierailija
13/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä ravitsemusterapeutti näki mistä ongelmani johtui ja antoi hyvät ohjeet.

Vierailija
15/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavat ihmiset keksivät mitä mielikuvituksellisimpia syitä lihavuudelleen? Ongelma on se, että syöt enemmän kuin kulutat, ja ongelma ratkeaa sillä, että syöt vähemmän kuin kulutat. Vai luuletko oikeasti, että pysyisit lihavana jos lopettaisit syömisen kokonaan?

Vierailija
16/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätevä ravitsemusterapeutti näki mistä ongelmani johtui ja antoi hyvät ohjeet.

Huuhaa ammatti, ei kannata käyttää. Suurin osa noista on tutkitusti syömishäiriöpotilaita.

Vierailija
17/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä sen koiran kävelytystempun vielä opit, treenaa sitkeästi!

Vierailija
18/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi olla laiha? Luuletko että olisit onnellisempi sitten? 15 kiloa ylipainoa ei ole vielä paljon. Mua kiinnostaisi kuulla sun elämästä enemmän. Jos vika on mielestäsi suolistobakteereissa, mitä tapahtuu joka toinen vuosi kun laihdut? Entä voisko lihominen johtuakin siitä että olet väsynyt, stressaantunut jne?

Vierailija
19/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt labrassa? Esim. Puhti.fi

Ferritiini, tsh, t4v, d-vitamiini, b12-tc2, b-HbA1c?

Yllä esimerkkejä, mitkä voi hidastaa aineenvaihduntaa, jos pielessä, kuten mulla oli.

Joillain gluteeniton + maidoton ruokavalio laihduttaa myös. (Kilpirauhanen piristyy, kun keholle sopimattomat ruoka-aineet karsitaan pois. Nämä voi mitata myös iGg-vasta-ainetestillä)

Vierailija
20/31 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin ulosteensiirto vajaa vuosi sitten johtuen antibioottiripulista. En ole huomannut toimituksen vaikuttaneen painoin, mielenterveyteeni tai vaikkapa vastustyskykyyn. 

Jos jotakuta kiinnostaa, olen aina ollut normaali painoinen.

Ulosteensiirto oli kyllä hyvä menetelmä tuohon ab-ripuliin ja siihen voin sitä jopa suositella, mutta lääkärihän sen tarvittaessa määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme