Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en koskaan sairastu oksennustautiin?

Vierailija
24.01.2025 |

En muista koskaan sairastaneeni oksennustautia. Joskus on vatsa kipeänä ja sekaisin, mutta oksentamiseen asti homma ei koskaan eskaloidu. Pohdin asiaa, kun taas noro kiertää. 

Minulla on 4 vuotias lapsi, jolla ei myöskään ole ollut oksennustautia. Ollut päiväkodissa 1 vuotiaasta asti, joten altistusta ollut. 

Onko kyse jostain geenistä? Onko paikalla terveydenhuollon ammattilaisia? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama sekä lapsilla että aikuisilla. Pestään orjallisesti kädet kotiin tultua, uskon sen voimaan. 

Miksi mulla ei ole ollut vaikka en läheskään joka päivä pese käsiäni,  juon kesällä vettä metsäojasta enkä muutenkaan steriili.  Vasta tällä viikolla söin meetvurstia missä oli viimeinen käyttöpäivä 31.12.24...

Vierailija
22/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli uutinen, että noro tarttuu helpoiten O-veriryhmään kuuluviin, kuten minuun. Jotkut on melko turvassa, eli niin outoa kuin se onkin, veriryhmät vaikuttaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuinka-helposti-sairastut-noroviruk…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla se ei vaan mene oksennukseen asti. Olen 43v ja oksentanut viimeksi joskus 6-vuotiaana. Ja meillä on 3 lasta. Nuorin piti yhden oksutaudin 1v iässä, sen jälkeen ei yhtään, vaikka on jo 10v. Vanhemmat lapset ehkä 2-3 oksennustautia koko lapsuudessaan, alle kouluikäisenä, sitten ei enää. Kohta aikuisia. Mies taisi pitää joskus silloin kuin lapsetkin, mutta minä en. Vähän ehkä mahassa outo olo vaan päivän tai pari, usein ei sitäkään. Vaikuttaisi olevan geeneissä varmaan, monet kun pitää vuosittain vielä kouluiässäkin. Ja päikkyiässä useamman kerran.