Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en koskaan sairastu oksennustautiin?

Vierailija
24.01.2025 |

En muista koskaan sairastaneeni oksennustautia. Joskus on vatsa kipeänä ja sekaisin, mutta oksentamiseen asti homma ei koskaan eskaloidu. Pohdin asiaa, kun taas noro kiertää. 

Minulla on 4 vuotias lapsi, jolla ei myöskään ole ollut oksennustautia. Ollut päiväkodissa 1 vuotiaasta asti, joten altistusta ollut. 

Onko kyse jostain geenistä? Onko paikalla terveydenhuollon ammattilaisia? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnekas! 

Vierailija
2/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tuuria? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koskaan oksenna sairaana. Vatsatauti ilmenee minulla niin, että suolisto on sekaisin.

Vierailija
4/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah.. nyt menit sanomaan..

Eli tänään puklaat ja ripuloit ihan täysillä.

Vierailija
5/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, miehellä oli norovirus ja ei minulla sitäkään, pieren kyllä paljon.

Vierailija
6/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah.. nyt menit sanomaan..

Eli tänään puklaat ja ripuloit ihan täysillä.

Koputan puuta! 😅

Ap

Vierailija
7/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on käynyt hyvä tuuri tai immuunipuolustuksesi toimii toisin kuin muilla,

Vierailija
8/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75 v ja ainoan kerran ole ollut oksennustaudissa, kun hoidin lapsenlapsia heidän ollessa noron kourissa. En kyllä oksentanut ikinä raskaana ollessakaan.

Lapsuuteni perheessäkään ei kukaan koskaan ollut oksennutaudissa.

Vierailija
9/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä immuuni. Ihmiset luulee että kaikki taudit AINA tarttuu muihin, mutta näin ei ole. Ihminen kellä on hyvä vastustuskyky pysyy terveenä tai ei ainakaan saa pahoja oireita tartunnoista. Suoliston terveys on tässä kaiken perusta.

Vierailija
10/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä elimsitä käsittelee asian eri tavalla. Isänikin on sellainen, että vaikka lapsuudessa oli koko perhe vatsataudissa niin hänellä oli korkeintaan jotain pientä tuntemusta mahassa.

Itselläkään ei ole ollut vatsatautia sen jälkeen kun olen kotoa muuttanut omilleni, mutta se johtunee pitkälti erakkomaisesta elämäntyylistä.

Vierailija
11/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole koskaan, lapsena viimeksi. Poikani on 21v ja hän on ollut vatsataudissa yhden kerran.

Vierailija
12/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama sekä lapsilla että aikuisilla. Pestään orjallisesti kädet kotiin tultua, uskon sen voimaan. 

Vierailija
13/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe ei ole edes flunssa ollut öö, 13 vuoteen. Eikä kyllä mitään muutakaan ole ollut kenelläkään. Lapsilla ei ole koskaan ollut antibioottikuureja, ei korvatulehduksia ei mitään.

Vierailija
14/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuoden aikana ollut kolme, ensimmäinen tuli eka luokalla, toinen sitten aikuisena ja kolmas oli 13 vuotta sitten. En halua kun en osaa oksentaa.

Vierailija
15/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin useampi "kohtalotoveri". Minun lapsuudenperheessä äidilläni ei ole koskaan ollut oksennustautia, isä taas sairastuu siihen helposti. Samoin siskoni. Mieheni sairastuu myös parin vuoden välein. Vaikka olen siivonnut hänen jäljiltään vessanpönttöä ym. en ole sairastunut.

Vierailija
16/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli siis Ap. 

Vierailija
17/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä immuuni. Ihmiset luulee että kaikki taudit AINA tarttuu muihin, mutta näin ei ole. Ihminen kellä on hyvä vastustuskyky pysyy terveenä tai ei ainakaan saa pahoja oireita tartunnoista. Suoliston terveys on tässä kaiken perusta.

Minulla ei ole kovin hyvä immuuniteetti muuten. Sairastan useamman flunssan vuodessa ja esim. viime vuonna minulla oli poskiontelontulehdus ja korvatulehdus. Jostain syystä nuo vatsataudit vaan ei tartu /oireilevat erittäin lievästi. 

Vierailija
18/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oksennan vaan silloin kun mahassa on oksennusta.

Vierailija
19/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viimeksi oksennustauti joskus 90-luvun alussa. Aika harvoin on mitään flunssiakaan.

Vierailija
20/23 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NIIN kateellinen. Mulla on hyvin herkkä oksennusrefleksi, saatan oksentaa flunssassakin siitä, jos kuume nousee nopeasti. Oksensin synnytyksessä ja on sanomattakin selvää, että kärsin pahasta matkapahoinvoinnista. Ja kaikki vatsataudit totta kai tarttuu muhun erittäin rajuina.