Tiesin olevani pieni ja pyöreä mutta ylipainon määrä yllätti
Olen nyt aloittanut keventämisen. Punnitus vuoden alussa sai avaamaan silmät. Olen seurannut vain kehon mittoja, mutten ole punninnut itseäni vuosiin. En tajunnut että painoa oli tullut niin paljon. Nyt olen saanut jo muutaman kilon pois ja jatkan samaa rataa. Kyllä se vaakakin vaan on kätevä laite, suosittelen käyttämään sitä.
T: 162cm, 109/104/132
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mahan ja perseenympäryksen ero olla 28 cm. Mulla on 100 ja 110.
Voi. Mulla vyötärö on 71 cm ja pepa on 104 cm.
Veikkaan olet varattu ja kummasti ollut aina kysyntää vaikka onkin ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koko aikuisikäni käynyt joka aamu puntarilla. Niinpä olen pysynyt normaalipainoisena aina. En muuten pysyisi. 163cm/ 56 kg Syön sen mukaan, jos on tullut lisää, pienennän annoskokoa, jos olen laihtunut, syön vähän enemmän tai otan pullaa kahvin kanssa.
Mä olen pysynyt mitoissa 162/58 ihan ilman vaakaakin. Huomaahan sen nyt herranjestas vaatteista jos alkaa kiristää. En muutenkaan tykkäisi kytätä painoani noin neuroottisesti, jos just ei olisi lääkärissä punnittu en edes tietäisi paljonko painan.
Pe*se on aplla aikamoinen seitsemän leivän uuni. Mutta hyvä lähtee miettimään uutta.
Ei sitä aina ole aina helppo huomata, kun pitää joustavia vaatteita päällä. Ja uuden ostaa sitten hieman isomman.
Ennen ei ollut joustavia kankaita, ja kyllä huomasi, jos vaate alkoi olla tiukka vyötäröltä.
Ihmiset käyttää joustavia vaatteita ja yksinkertaisesti ostavat uudet vaatteet vaan isommassa koossa eivät näin "huomaa" lihonneensa.
Jos painolla on tapana kertyä lanteille ja takamukseen, niin sitä huomaa suurentuneen mutta saattaa yllättää kuin paljon onkin lihonut kiloissa.
Kyllä noilla mitoilla on painoa varmasti yli 100 kiloa eli syytäkin on ryhtyä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin joulukuussa... Bookkasin personal trainerin kuntokeskuksesta ja alettiin tekemään mulle ohjelmaa ruokavalioksi ja kuntoiluksi.... Alkupunnitus paino 122 kg, vyötärönympärys 144 cm (joo, mä olen isomahainen läski), pituus 160 cm. Mun mies, matemaatikko, vitsaili mitat kuultuaan, että et sä ole enää pyöreä pallo vaan enemmänkin pyörähdysellipsoidi (sellainen soikio joka on leveämpi kuin korkea) :D
Sun mies rakastaa sua just sellaisena kuin olet.
Joo totta, me ollaan omalla tavallamme omituisia nörttejä molemmat, sellaisia on niin harvinaista löytää että ei siinä ulkonäöt ja painot haittaa kun löytää. Esim. tuohon pyörähdysellipsoidi-kommenttiin vitsasin, että enemmänkin pierahdusellipsoidi, pyörähtäen ja päästäen samalla peräilmaa. Miehen mielestä se oli paras vitsi ikinä :D
Muista ap kuidut! Ne on tosi tärkeitä
Ota tavaksi lukea se ruokien ravintosisältö. Viljatuotteissa kuitua pitäisi olla min 10%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mahan ja perseenympäryksen ero olla 28 cm. Mulla on 100 ja 110.
Voi. Mulla vyötärö on 71 cm ja pepa on 104 cm.
Ja mulla 72/100, rinnanymp 100. Paino 69 kg. Pituus 172. Vaatekoko m / 40.
Vanha suositus oli että naisten vyötärönympärys pitäisi olla alle 90cm, uuden mukaan alle 80 cm!
Pituus miinus 100 on helppo laskukaava jos ei tiedä mikä on itselle normaalipaino. Naiset, ottakaa vinkki haltuun 👍
Enpä olekaan niin lihava omena kun näitä lukuja katson. Rasvaa on kyllä ihan liikaa. 67kg, pituus 162cm, vyötärö valitettavasti 85cm. Rasvaprosentti 31%. Mulla on älyvaaka.Käyn joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin joulukuussa... Bookkasin personal trainerin kuntokeskuksesta ja alettiin tekemään mulle ohjelmaa ruokavalioksi ja kuntoiluksi.... Alkupunnitus paino 122 kg, vyötärönympärys 144 cm (joo, mä olen isomahainen läski), pituus 160 cm. Mun mies, matemaatikko, vitsaili mitat kuultuaan, että et sä ole enää pyöreä pallo vaan enemmänkin pyörähdysellipsoidi (sellainen soikio joka on leveämpi kuin korkea) :D
Sun mies rakastaa sua just sellaisena kuin olet.
Joo totta, me ollaan omalla tavallamme omituisia nörttejä molemmat, sellaisia on niin harvinaista löytää että ei siinä ulkonäöt ja painot haittaa kun löytää. Esim. tuohon pyörähdysellipsoidi-kommenttiin vitsasin, että enemmänkin pierahdusellipsoidi, pyörähtäen ja päästäen samalla peräilmaa. Miehen mielestä se oli paras vitsi ikinä :D 
Te olisitte hyvää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ole nyt yhtään diplomi-insinööriä paikalla, varmaan lähtenyt naisiin, mitoista voisi yrittää laskea paljonko arvattu paino voisi n. olla.
On täällä, mutta oon hetero eikä naiset kiinnosta. Jokainen kantakoon omat kilonsa, mielellään kuitenkin ilman turhaa terveydenhuollon kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä noi mitat oikein on??
Päärynä- ja omenavartalon yhdistelmää.
Eli siis vain tasapaksu?
Oot ehkä 75 kg.