Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on virallista: Suomessa on lama! IMF:n kartalla koko muu Eurooppa hohkaa vihreällä kasvua, Suomi Sudanin tiellä!

Vierailija
24.01.2025 |

Vielä Marinin kaudella vuonna 2022 Suomi oli muiden Euroopan maiden kanssa vihreällä IMF:n kartalla, vuonna 2023 putosimme keltaiselle ja vuonna 2024 yhä jatkoimme varoituskeltaisella ainoana Pohjoismaana, vuodelle 2025 voi ehkä olla pientä kasvua luvassa, tai sitten ei. Tilanteen pitkittyminen vuosien mittaiseksi kertoo lamasta. 

Muun Euroopan ja maailman kartta puolestaan on vihreällä kertoen kasvusta. Afrikassa ainoa maa, jolla menee yhtä huonosti kuin Suomella on Sudan. Kaikki muut Afrikan maat on vihreällä IMF:n kartalla, meillä menee talouden osalta huonommin kuin 98% Afrikan maista. 

Kommentit (919)

Vierailija
161/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomi on silti EU:n nettomaksaja j saa ostaa kohta päästöoikeuksia Romanialta!

Apinaa koijataan!

Ohisalo suu maireana sai kertoa kuinka Suomi ottaa takkiin typerässä päästökaupassa. Kuin olisi joku saavutus! Peräti 7 miljardia tulee laskua.

Koskaan ennen ei ole moista tapahtunut. Sipilän aikana saatiin päästökaupasta tuloa. 

Suomi tekee koko ajan päästökauppaa. Mitä horiset

Vierailija
162/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että jos hallitus ei leikkaisi niin se ottaisi entistä enemmän velkaa? Itseäni ihmetyttää se että kun iltapäivälehdet ja vauvapalstalaiset jankkaa päivästä toiseen että hallitus on huono kun se leikkaa niin itse toivoisin että puhuttaisi myös siitä että mihin hallitus sitä rahaa laittaa enemmän. 

Jos hallitus ei tekisi leikkauksia niin ottaisimme miljardeja euroja enemmän velkaa, olisiko sekään hyvä asia? 

Itse olen aikalailla puolueeton ihminen, en ole koskaan edes äänestänyt vaaleissa. Jos pakko joku puolue olisi valita mitä äänestäisin tai kannattaisin niin ehkä antaisin ääneni kd tai ps vaikka kyseiset puolueet ovat ihan kakkaa myös. 

Orpon hallitus ottaa velkaa yli 62 miljardia euroa tällä kaudella. Lisäksi Purra vaihtoi Marinin kauden edulliset eli nollakorkoiset lainat kalliiksi vaihtuvakorkoisiksi.

Luulisi, että kun on 2 vuotta leikannut ja ylivelkaannuttanut maata, alkaisi jo raksuttaa päässä, että jokin menee pieleen. Mutta ei Purran päässä muu raksuta kuin oma menneisyys ankeine ihmissuhteineen ja terveysongelmineen, joiden takia CV:ssä on yksi ainut työpaikka ennen eduskuntaa: Mäkkäri.

Luulisi melkein viisikymppisellä akalla olevan muutakin työkokemusta ennen "pystymetsästä"  eduskuntaan tuloaan 2019. Itselläni oli tuon ikäisenä ihan kiva CV, jossa ei tosin ollut Mäkkärin kassahommia vaan mm. pääomasijoitusrahaston pesti ja useita muita huomattavia työtehtäviä, mutta en minä persu olekaan vaan sivistynyt ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pirun kallis "vappusatanen", jolla demarit huijasi vaalit joiden jälkeen saatiin sattuma PM Marin. 

Voikin olla maalla näin huono tuuri.

Vierailija
164/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Orpon hallitus ottaa velkaa yli 62 miljardia euroa tällä kaudella. Lisäksi Purra vaihtoi Marinin kauden edulliset eli nollakorkoiset lainat kalliiksi vaihtuvakorkoisiksi.

Luulisi, että kun on 2 vuotta leikannut ja ylivelkaannuttanut maata, alkaisi jo raksuttaa päässä, että jokin menee pieleen. Mutta ei Purran päässä muu raksuta kuin oma menneisyys ankeine ihmissuhteineen ja terveysongelmineen, joiden takia CV:ssä on yksi ainut työpaikka ennen eduskuntaa: Mäkkäri.

Luulisi melkein viisikymppisellä akalla olevan muutakin työkokemusta ennen "pystymetsästä"  eduskuntaan tuloaan 2019. Itselläni oli tuon ikäisenä ihan kiva CV, jossa ei tosin ollut Mäkkärin kassahommia vaan mm. pääomasijoitusrahaston pesti ja useita muita huomattavia työtehtäviä, mutta en minä persu olekaan vaan sivistynyt ihminen."

Et vieläkään ymmärrä, tämä hallitus vähensi velkaantumista leikkaamalla menoja. Ilman leikkauksia ottaisimme entistä enemmän velkaa. Joko ymmärsit? Jos meillä olisi vasemmistohallitus niin leikkauksia ei oltaisi tehty ja oltaisi otettu enemmän velkaa kuin orpon hallitus. 

Vierailija
165/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskasvu? Miten hallitus voi vaikuttaa talouskasvuun? 

Yst terv Petteri Orpo

Vierailija
166/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimääsi sivua ei löytynyt 

Vierailija
167/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaanko ap hakee esimerkkejä jostain Afrikasta?Miten olikaan vaikkapa Itävalta tai Viro?

Vierailija
168/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että jos hallitus ei leikkaisi niin se ottaisi entistä enemmän velkaa? Itseäni ihmetyttää se että kun iltapäivälehdet ja vauvapalstalaiset jankkaa päivästä toiseen että hallitus on huono kun se leikkaa niin itse toivoisin että puhuttaisi myös siitä että mihin hallitus sitä rahaa laittaa enemmän. 

Jos hallitus ei tekisi leikkauksia niin ottaisimme miljardeja euroja enemmän velkaa, olisiko sekään hyvä asia? 

Itse olen aikalailla puolueeton ihminen, en ole koskaan edes äänestänyt vaaleissa. Jos pakko joku puolue olisi valita mitä äänestäisin tai kannattaisin niin ehkä antaisin ääneni kd tai ps vaikka kyseiset puolueet ovat ihan kakkaa myös. 

Tiesitkö sinä, että leikkauksia ei tarvitsisi tehdä lainkaan, jos esimerkiksi yritystuet lopetettaisiin? Entä tiesitkö, että leikkauksille ja lisävelalle on myös vaihtoehto ja sen nim

miten Suomessa voi olettaa talouskasvua? Yritykset keskittyy säästämään, ei kehittämään. Ihmiset on laiskoja ja ei halua kehittyä, ottaa töissä enempää vastuuta ja eivät ole valmiita tekemään enempää töitä.

Vierailija
169/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tuhosivat kasvun edellytykset laiskottelullaan. Mistä noita saatanoita oikein sikiää.

Hallitus pisti ihmiset pihalle töistään, tuhosi ostovoiman ja rakennusalan. Meillä menee n. 300 yritystä konkurssiin joka kuukausi. 

Nykyhallituksella mitään tekemistä sen kanssa, että rakennetaan tyhjäntoimittajille asuntoja ja annetaan ilmaista rahaa ja palveluja, kuin olisivat ne ansainneet.

Vierailija
170/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vauva foorumilla ja vasemmistopiireissä itketään että hallitus on huono vaikka itse vasemmistolaiset vei suomen tähän jamaan. Orpon hallitus korjaa teidän jälkiä. 

Vierailija
171/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ulkomaalaiset jakaa tätä karttaa ja keskustelee asiasta. Mistä Suomen alennustila ja nopea alamäki johtuu? Satosen lienee ihan turhaa lähteä tekemään halpatyön rekryreissuja vastaisuudessa. Suomen maine alkaa olla mennyt. On siellä lankoja myös ulkomaalaisten kasvavasta työttömyydestä ja mahdottomuudesta saada töitä Suomessa!

https://www.reddit.com/r/Finland/comments/1ga52a4/real_gdp_growth_in_eu…

Viro

Itävalta

Irlanti

Suomi

Vierailija
172/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö sinä, että leikkauksia ei tarvitsisi tehdä lainkaan, jos esimerkiksi yritystuet lopetettaisiin? Entä tiesitkö, että leikkauksille ja lisävelalle on myös vaihtoehto ja sen nim

Kannattiko sähköverkko myydä? Sieltä sitä valtion tuloa olisi ollut saatavilla.

Kiitos Haaviston ja kumppaneiden.

Vierailija
173/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus ottaa velkaa yli 62 miljardia euroa tällä kaudella. Lisäksi Purra vaihtoi Marinin kauden edulliset eli nollakorkoiset lainat kalliiksi vaihtuvakorkoisiksi.

Luulisi,

Jos sinä olisit sivisynyt ihminen kuten näytät luulevan niin tajuaisit että ihmiset voivat olla asioista eri mieltä kuin sinä.

Vierailija
174/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et vieläkään ymmärrä, tämä hallitus vähensi velkaantumista leikkaamalla menoja. Ilman leikkauksia ottaisimme entistä enemmän velkaa. Joko ymmärsit? Jos meillä olisi vasemmistohallitus niin leikkauksia ei oltaisi tehty ja oltaisi otettu enemmän velkaa kuin orpon hallitus. "

Tämä nykyinen hallitus ajoi meidät ennennäkemättömään lamaan leikkauspolitiikallaan. 

Velkaantuminen ei lopu, kun jo Kela syö monta miljardia enemmän rahaa kuin Marinin aikana. Mutta anna kun arvaan. Mielestäsi Suomessa ei ole riittävästi keppikerjäläisiä ja rikollisuutta? 

Vierailija
175/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä kritisoitte orpon hallitusta niin mitä te olisitte itse tehneet tässä tilanteessa? Te puhutte talouskasvusta mutta miten te siis talouskasvua saatte aikaan? Talouskasvu on siis sitä että suomen vienti paranee jotta saamme ulkomailta rahaa millä tämä maa pyörii. 

Mutta siis mitä itse olisitte tehneet tässä tilanteessa? On helppo räksyttää ja kritisoida mutta onko teillä parempia ideoita? 

Vierailija
176/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan vauva foorumilla ja vasemmistopiireissä itketään että hallitus on huono vaikka itse vasemmistolaiset vei suomen tähän jamaan. Orpon hallitus korjaa teidän jälkiä. 

Erikoinen tapa korjata. Itse olen luullut, että korjaus tarkoittaa, että asiat menee paremmaksi ja hajoittaminen sitä että ne menee huonommaksi. 

Vierailija
177/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö sinä, että leikkauksia ei tarvitsisi tehdä lainkaan, jos esimerkiksi yritystuet lopetettaisiin? Entä tiesitkö, että leikkauk

Carunan myynnistä päätti eduskunta

Vierailija
178/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu ihan siitä ettei työntekijöille haluta maksaa kunnollista palkkaa eikä vapaita työpaikkoja haluta laittaa haettaviksi vaan entistä pienemmän työntekijämäärän pitää tehdä kaikkien työt. Kulutus vähenee ja kaikki jotka pystyvät lähtevät niihin maihin, joissa maksetaan kunnollista palkkaa. 

Suomalainen työnantaja on keskimäärin niin saatanan pihi, ettei työ enää kannata Suomessa.

Siihen vielä päälle muista maista tulleet sosiaalipummit joiden takia tukia on leikattu, niin hip hurraa kun on taantuva valti

Edelleenkaan yksikään työnantaja ei maksa yhtään enempää kuin on pakko.Silti liitot neuvottelevat olemattomia palkankorotusia jäsenilleen.Kenen syytä siis ovat nämä huonot palkat?

Vierailija
179/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä kritisoitte mun hallitusta niin mitä te olisitte itse tehneet tässä tilanteessa? Te puhutte talouskasvusta mutta miten te siis talouskasvua saatte aikaan? Talouskasvu on siis sitä että suomen vienti paranee jotta saamme ulkomailta rahaa millä tämä maa pyörii. 

Mutta siis mitä itse olisitte tehneet tässä tilanteessa? On helppo räksyttää ja kritisoida mutta onko teillä parempia ideoita? 

T: En nyt muutakaan keksiny -Petteri

Vierailija
180/919 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et vieläkään ymmärrä, tämä hallitus vähensi velkaantumista leikkaamalla menoja. Ilman leikkauksia ottaisimme entistä enemmän velkaa. Joko ymmärsit? Jos meillä olisi vasemmistohallitus niin leikkauksia ei oltaisi tehty ja oltaisi otettu enemmän velkaa kuin orpon hallitus. "

Tämä nykyinen hallitus ajoi meidät ennennäkemättömään lamaan leikkauspolitiikallaan. 

Velkaantuminen ei lopu, kun jo Kela syö monta miljardia enemmän rahaa kuin Marinin aikana. Mutta anna kun arvaan. Mielestäsi Suomessa ei ole riittävästi keppikerjäläisiä ja rikollisuutta? 

Tämä hallitus ei ajanut meitä lamaan, suomi lähti ajautumaan kohti lamaa vuonna 2022 ja silloin ekp(euroopankeskuspankki) rupesi nostelemaan korkoja koska inflaatio oli korkealla.

Hallituksen oli pakko leikata menoja koska muuten olisimme ottaneet entistä enemmän velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi