Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen ihminen on sun mielestä vanha?

Vierailija
24.01.2025 |

Mun mielestä n. 60-vuotias on vanha. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 v

Vierailija
62/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki painaisivat saman kuin 20 vuotiaana ja hoitaisivat terveyttään..niin ei haisisi minun oma kehuni.

Tunnen komeita miehiä joilla ylipaino tuhonnut kasvot , onko normaalia vanhenemista???

Exkaunotar56v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihminen sitten vanha, kun miettii jatkuvasti ikää ja oloaan? Tässä on muuten suuria vaihteluita jopa nelikymppisten kesken. Jos on tuuria ja säilyy suhteellisen terveenä, ikää ei tarvitse niin miettiä. Uskon, että silloin ikää ajattelee enemmän kun on kipua ja sairautta. 

Oman vanhenemisen huomaa myös selkeästi nuorempien seurassa. Jutut eivät kohtaa. Huolet ovat ihan erilaiset.

Vierailija
64/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 v

Heikki Silvennoinen R.I.P

Vierailija
65/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä 40 vuotias oli jo siinä pisteessä että ei sellaisella enää voinut olla älyllistä toimintaa, eli muumio. Parikymppisenä 50 vuotiaan tehtävä oli odottaa vain kuolemaa. Nelikymppisenä sitä ajatteli että 60 vuotiaalla ei ole enää mitään elämänhalua. Nyt itse kuusikymppisenä, oman isän ollessa lähes sata vuotias, sitä tuumii jotta josko sitä olisi vanha vasta joskus ysikymppisenä.

No, kyllä tässä 60v haikeana toteaa jotta nuoruus on jossain valovuosien päässä takana...

Vierailija
66/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen olevani miesten mielestä vanha kurppa, ja olen siis 48. Tämä palsta on vaikuttanut siihen. Kuulen vain mielessäni, että olen ruma ja mummo ja kaikilta osin kamala. Onneksi on muuta elämää, enkä ole sinkku. 

Muutoin koen olevani iätön. En vanha, en nuori. Ikä ei määritele olemistani. 

Vierailija
67/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaa olla jo 20-vuotiaana tai jopa nuorempana vanha, ei ota uusia ajatuksia vastaan tms. Jotkut eivät taas vanhene kuin vasta tosi myöhäisellä iällä.

Vierailija
68/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Riippuu terveydentilasta, oppimishalusta, geeneistä, älykkyydestä, uteliaisuudesta, liikunnasta jne. Ei ihmisestä aina näy päälle minkä ikäinen hän on. 

Vierailija
69/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

75-80-v alkaa olla vanha. 

Vierailija
70/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tulevaisuudessa kukaan ei ole vanha. Kun on pakko painaa duunia hautaan saakka. Suomi nousuun sanoo poliitikot. 

Vierailija
71/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65. Silloin rempat puskee päälle. Monelle jo nuorempana. 50 on rajapyykki. Silloin nuoruudesta ei ole jäljellä kuin harhaiset kuvitelmat.

Vierailija
72/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai nuorena pitää yli viisikymppisiä vanhoina mutta kun itse alkaa olla siinä iässä niin huomaa että on ihan sama ihminen kuin ennenkin. Itse just täytin 68 enkä ajattele olevani vanha. Muut varmaan  katsovat että siinä tuo mummu taapertaa.

Eihän habitus enää hehkeä ole.

Vierailija
73/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

110 vuotias on vanha.

Vierailija
74/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainakin 35v on uus 25v. 

Vierailija
75/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihminen sitten vanha, kun miettii jatkuvasti ikää ja oloaan? Tässä on muuten suuria vaihteluita jopa nelikymppisten kesken. Jos on tuuria ja säilyy suhteellisen terveenä, ikää ei tarvitse niin miettiä. Uskon, että silloin ikää ajattelee enemmän kun on kipua ja sairautta. 

Oman vanhenemisen huomaa myös selkeästi nuorempien seurassa. Jutut eivät kohtaa. Huolet ovat ihan erilaiset.

No mulla ikäkriisi 27v eli mietin ikää toisaalta tietäen etten ole vanha :D

Vierailija
76/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan yli sata alkaa olemaan jo ylikypsä.

Vierailija
77/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 85-vuotiaaksi asti ihmisellä tyypillisesti säilyy erittäin hyvä toimintakyky. Sitä nuoremmat ovat harvinaisuuksia vanhainkodeissa, vaikka kyllä sieltä löytyy kuusikymppisiäkin.

Vierailija
78/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai nuorena pitää yli viisikymppisiä vanhoina mutta kun itse alkaa olla siinä iässä niin huomaa että on ihan sama ihminen kuin ennenkin. Itse just täytin 68 enkä ajattele olevani vanha. Muut varmaan  katsovat että siinä tuo mummu taapertaa.

Eihän habitus enää hehkeä ole.

ei 68v mikään mummu ole :) 

t: alle 30v

Vierailija
79/84 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minä olen vanha vaikka siltä ei tunnukaan.

- n68v -

Antaako ihmiset sulle paikan ruuhka bussissa?

En tiedä. En käytä busseja.

- n68v -

Vierailija
80/84 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 60 vee alkaa olla vanhoja, ei mahda mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi