Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen ihminen on sun mielestä vanha?

Vierailija
24.01.2025 |

Mun mielestä n. 60-vuotias on vanha. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhuudessa ei ole kyse numeerisesta iästä vaan toimintakyvystä ja asenteesta. Jos on halukkuutta esim. oppia uutta ja nähdä maailmaa vaikka rollaattorin avulla, niin kasikymppinenkään ei ole vanha.

Aikanaan, kun olin juuri muuttanut kiinnostavan työn perässä toiselle puolelle maailmaa, otin puhelun siskolleni. Langan päässä olikin siskon mies. Kerroin hänelle uudesta elämästäni ja hän haikaillen totesi, että kuulostaapa ihanalta. Kun sitten sanoin, että lähtekää tekin maailmalle (sisko ja miehensä siis), niin tyyppi totesi, että ei nyt ENÄÄ. Pitää perustaa perhe. He olivat tuolloin juuri ja juuri kolmikymppisiä. Sillä perheenperustamistiellä he ovat edelleen, melkein 20 vuotta myöhemmin. Paljon muuta ei heidän elämässä olekaan tapahtunut.

Mielestäni he aloittivat vanhuuden jo silloin kolmikymppisinä ajattelemalla, että lastenteko ja kansainvälisten urahaaveiden toteuttaminen sulkevat toisensa pois.

Vierailija
22/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasikymppinen vaikkakin just tällä viikollakin on uutisoitu parinkin +60-vuotiaan "julkkiksen" kuolemasta ns ikääntymistään / luonnollisista syistä eikä heitä ole mitenkään tituleerattu aikaisin / nuorena edesmenneiksi.

Jotenkin hurja ajatus, että itsekin voi kuolla reilun vuosikymmen päästä ja se onkin ihan normia eikä mitenkään poikkeuksellista tai "liian nuorena lähti".

Mihin tämä aika menee ja miten tähän oikein kukaan voi sopeutua?

t. keski-ikäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-vuotias alkaa olla vanha. Jos 70-vuotiaalla on kovasti vanhuuden myötä tulevia vaivaisuutta ja sairauksia ja tarvitsee kulkemiseensa vaikka rollaattoria, niin silloin hän on vanha. Isäni täytti just 70v ja kysyi onko hän vanha. Sanoin että ei ihan vielä, koska hän kulkee omin jaloin ja pystyy tekemään vielä vaikka mitä eikä ole raihnainen. Pyöräilee, ui ja liikuu itsekseen eikä tarvitse apuvälineitä tai holhomista.

TARVITSEN ROLLAATTORIA  14 VUODEN KULUTTUA ??

Pystyn salilla hyppäämään korkealle , lankutan...

Exkaunotar56v

Vierailija
24/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha voisi alkaa olla siinä 70v jälkeen.

Vierailija
25/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vanhuudessa ei ole kyse numeerisesta iästä vaan toimintakyvystä ja asenteesta. Jos on halukkuutta esim. oppia uutta ja nähdä maailmaa vaikka rollaattorin avulla, niin kasikymppinenkään ei ole vanha.

Aikanaan, kun olin juuri muuttanut kiinnostavan työn perässä toiselle puolelle maailmaa, otin puhelun siskolleni. Langan päässä olikin siskon mies. Kerroin hänelle uudesta elämästäni ja hän haikaillen totesi, että kuulostaapa ihanalta. Kun sitten sanoin, että lähtekää tekin maailmalle (sisko ja miehensä siis), niin tyyppi totesi, että ei nyt ENÄÄ. Pitää perustaa perhe. He olivat tuolloin juuri ja juuri kolmikymppisiä. Sillä perheenperustamistiellä he ovat edelleen, melkein 20 vuotta myöhemmin. Paljon muuta ei heidän elämässä olekaan tapahtunut.

Mielestäni he aloittivat vanhuuden jo silloin kolmikymppisinä ajattelemalla, että lastenteko ja kansainvälisten urahaaveiden toteuttaminen sulkevat toisensa pois.

Kun ihmiset lisääntyvät , he muuttavat  takaisin suomeen.

Ei kaikki voi olla asiantuntijoita esim tämmoisten trollipostausten tekijöinä

MITÄ v.TUN ASIANTUNTIJOITA?

Suomessa on ilmainen päivähoito ja koulutus lapsille.

Vierailija
26/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasikymppinen vaikkakin just tällä viikollakin on uutisoitu parinkin +60-vuotiaan "julkkiksen" kuolemasta ns ikääntymistään / luonnollisista syistä eikä heitä ole mitenkään tituleerattu aikaisin / nuorena edesmenneiksi.

Jotenkin hurja ajatus, että itsekin voi kuolla reilun vuosikymmen päästä ja se onkin ihan normia eikä mitenkään poikkeuksellista tai "liian nuorena lähti".

t. keski-ikäinen

Voit kuolla vaikka huomenna.

Vierailija
27/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mihin?

Olen itse 65v nainen. Luulin kai olevani ikinuori, mutta harvempi kai sitä ajattelee ikääntymistään ennen kuin on pakko. Tunsin olevani vanha 64-vuotiaana, jolloin sain verenpainelääkkeet. Se tuntui todella pahalta, vaikka se oli odotettavissa, koska korkea verenpaine on kulkenut meillä sukurasitteena. Omat vanhempani olivat yli 80-vuotiaita kun saivat verenpainelääkityksen. He elivät yli 90-vuotiaiksi, joten ennusteen mukaan minulla ei elinvuosia ole hirveän paljon jäljellä.

Oma käsitykseni vanhuuden rajasta kulkee siinä, minkä ikäisenä joudut turvautumaan jatkuvaan lääkitykseen. Ja minulla tämä raja oli siis 64 vuotta.

Vierailija
28/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 70 vuotiaat ovat jo vanhoja, itse olen 61 vuotias.

Vierailija
29/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni he aloittivat vanhuuden jo silloin kolmikymppisinä ajattelemalla, että lastenteko ja kansainvälisten urahaaveiden tot

Sulla ei ilmeisesti ole kauheasti kokemusta elämästä Suomen ulkopuolella. Monet organisaatiot esim. maksavat lasten koulumaksut. On täysin mahdollista perustaa perhe myös muualla kuin Suomessa.

Vierailija
30/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

exkaunotar56v tässä moi

Niin vanhahan minä:)

vyötäröni on pieni ja vartalo hoikka, mutta muodokas.

Näytän kauniilta 40 vuotiaalta.Pitkät hiukset ,kaunis iho, joka ei roiku koska hoidan sitä.

Opiskelen HUVIKSENI.

Käyn salilla 3-4 krt viikko.

Niin hirveää on olla vanhus:)

Milloin minä olen mielestänne vanha?

Kun vyötärö katoaa?

Kun järki katoaa?

Exkaunotar56v

Vierailija
31/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha mihin?

Olen itse 65v nainen. Luulin kai olevani ikinuori, mutta harvempi kai sitä ajattelee ikääntymistään ennen kuin on pakko. Tunsin olevani vanha 64-vuotiaana, jolloin sain verenpainelääkkeet. Se tuntui todella pahalta, vaikka se oli odotettavissa, koska korkea verenpaine on kulkenut meillä sukurasitteena. Omat vanhempani olivat yli 80-vuotiaita kun saivat verenpainelääkityksen. He elivät yli 90-vuotiaiksi, joten ennusteen mukaan minulla ei elinvuosia ole hirveän paljon jäljellä.

Oma käsitykseni vanhuuden rajasta kulkee siinä, minkä ikäisenä joudut turvautumaan jatkuvaan lääkitykseen. Ja minulla tämä raja oli siis 64 vuotta.

Exkaunotar56v kysyy

Oletko hoikka, syöt vegaanisesti ja urheiletko?

Vierailija
32/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v voi jo pysyä pois ihmisten ilmoilta, olet jo has been.

Vierailija
33/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä olen vanha vaikka siltä ei tunnukaan.

- n68v -

Vierailija
34/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta 70 vuotiaat ovat jo vanhoja, itse olen 61 vuotias.

NÄYTÄTKÖ  70 VUOTIAALTA?

jos näytät, muut ihmiset kohtelevat sinua kuin 70 vuotiasta.

Minä näytän kauniilta 40 vuotiaalta

Exkaunotar56v

Vierailija
35/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha voisi alkaa olla siinä 70v jälkeen.

Heikki Silvennoinen siis vältti vanhuuden?

Vierailija
36/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v voi jo pysyä pois ihmisten ilmoilta, olet jo has been.

Aika menee nopeasti. Oletko samaa mieltä 4-kymppisenä?

Vierailija
37/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni he aloittivat vanhuuden jo silloin kolmikymppisinä ajattelemalla, e

Sori , en ole asiantuntija, vaan duunari. Voisitko antaa minulle ilmaisen vinkin, miten elätän lapseni ulkomailla?

Vierailija
38/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70+ on sen ikäinen, että vanhuuden vaivat normaalia. Ei myöskään voi odottaa samaa suoritusta kuin nuoremmilta, vaikka jotkut siihen kykeneekin.

80+ ja varsinkin 85+ on sitten jo sellainen, että on ns. hyväkuntoinen vanhus, jos kykenee elämään itsenäisesti normaalia elämää. 

Vierailija
39/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. keski-ikäinen

Voit kuolla vaikka huomenna.

Sinä et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
40/84 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minä olen vanha vaikka siltä ei tunnukaan.

- n68v -

Antaako ihmiset sulle paikan ruuhka bussissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan