Miten päästä yli petetyksi tulemisesta (+ero) jos toinen ei suostu käsittelemään asiaa mitenkään
muuten kuin korkeintaan tiuskimalla mitä väliä, ei kuulu sulle, anna olla?
Onko kokemusta vastaavasta? :(
Kommentit (88)
Olen kokenut tuon saman. Kai se on jokin psykologinen suojamekanismi, ettei hänen tarvitse kohdata ja käsitellä ikäviä asioita. Helpompi vaan rusinat pullasta tyyliin elellä. Mutta älä ylläty, jos joku päivä mies on selittelemässä ja ruinaamassa takaisin, kun sinä olet päässyt elämässä jo eteen päin. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
On täysin normaalia haluta tietää "mitä ei vielä tiedä" noissa tilanteissa. Älä siis syyttele itseäsi siitä, että haluat tietää tai kaipaisit sen toisen tunnustuksen. Ikävä realiteetti kuitenkin on, että on hyvin epätodennäköistä että saisit ikinä kuulla värittämättömän totuuden keneltäkään muulta. Tällä hetkellä kuulostat olevan vielä shokkivaiheessa, joten anna itsellesi rauha kysyä kysymyksiä, etsiä tietoa toisen käytösmalleista jne. Vielä joskus tulet saamaan tarpeeksesi kaikesta mitä olet saanut selville ja huomaat ettei niillä oikeastaan ole enää mitään väliä, silloin todella olet alkanut päästää irti toivosta ja voit siirtyä eteenpäin. Jokaisen pitää itse kulkea se polku eteenpäin toipumiseen, eivätkä muiden epäempaattiset neuvoiksi tarkoitetut ohjeet "miten tulisi toimia" auta, pikemminkin päinvastoin. Voimia sinulle.
Itse sain niin paljon enemmän infoa kuin olisin edes ikinä halunnut tietää ja sain PTSD:n. Että sinällään, mitään sillä tiedolla ei tee ja tieto lisää tuskaa.
Se on normaalia, että voi haluta tietää, toki. Asia pyörii mielessä joka suuntaan. Se ei kuitenkaan välttämättä ole ollenkaan hyväksi.
https://www.youtube.com/live/TcZu-x0RVTo?si=HWq71y6BPbuL7P-X
Ap, sua voi helpottaa hankkia tietoa betrayal traumasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tuon saman. Kai se on jokin psykologinen suojamekanismi, ettei hänen tarvitse kohdata ja käsitellä ikäviä asioita. Helpompi vaan rusinat pullasta tyyliin elellä. Mutta älä ylläty, jos joku päivä mies on selittelemässä ja ruinaamassa takaisin, kun sinä olet päässyt elämässä jo eteen päin. Kaikkea hyvää sinulle.
Ainakin narsistit ilmestyvät AINA takaisin jossain vaiheessa. Ihan kaikissa suhteissa. Ja juuri monesti juuri silloin, kun toinen on päässyt jaloilleen ja uuteen elämään. Tai jopa vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää käsitellä se ihan itse omassa päässäsi. Ei siihen sen toisen tarvitse osallistua.
Onhan se väärin, että pettäjän ei tarvitse osallistua asian käsittelyyn, jolloin siitä ylipääseminen veisi varmasti vähemmän aikaa.
Ei siihen auta kun aika.
Harva petetty varmaan olisi valmis kuulemaan pettäjän rehelliset ajatukset aiheesta jos ne olisivat "seksi oli parempaa kuin kumppanin kanssa ja en kadu".
Niin, tai sen, että tyydyin sinuun tai olet yhtä tärkeä = vähän tärkeä kuin kuka tahansa muukin. Tai että koko suhteen aikana olisi petetty. Tai mies ollut valheellinen tunteistaan. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä, kun lakastaan ongelmat maton alle.
Pettäminen on väärin mutta ihmiset tekee virheitä. Suhteessanne on ollut jotakin, johon toinen ei ole ollut tyytyväinen. Ei kaikki pettäjät ole mitään sarjapettäjiä (niitäkin on), vaan suurin osa varmasti ihan tavallisia ihmisiä, jotka eivät osanneet ratkaista tilannetta muuten. Lapset, yhteiset lainat ja velvoitteet voi laittaa tekemään epätoivoisia ratkaisuja, aina suhteesta ei ole helppo lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää käsitellä se ihan itse omassa päässäsi. Ei siihen sen toisen tarvitse osallistua.
Ja sen lisään, että vaikka osallistuisikin, jos ap sä et saa sitä oman pääsi sisällä kästeltyä, siitä toisen osapuolen osallistumisesta keskusteluun ei ole mitään hyötyä.
Onko sua petetty koskaan? Etkö muka halunnut tietää kenen kanssa tai milloin?
Tähän pätee sama kuin alkoholistiin kertoessaan käyttömääristään. Ei tule kertomaan kuin murto-osan totuudesta ja senkin muovannut sinua eniten miellyttäväksi. Miksi siis käydä tuollaiseen tanssiin.
Aika moni ketju kyllä kertoo av:lla että moni mamma on kertonut miehelleen jos on pettänyt tai vaikka vain suudellut vieraan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen lisään, että vaikka osallistuisikin, jos ap sä et saa sitä oman pääsi sisällä kästeltyä, siitä toisen osapuolen osallistumisesta keskusteluun ei ole mitään hyötyä.
Tähän pätee sama kuin alkoholistiin kertoessaan käyttömääristään. Ei tule kertomaan kuin murto-osan totuudesta ja senkin muovannut sinua eniten miellyttäväksi. Miksi siis käydä tuollaiseen tanssiin.
Aika moni ketju kyllä kertoo av:lla että moni mamma on kertonut miehelleen jos on pet
Kuvittelen pettäjän olevan mies.
Vierailija kirjoitti:
Miten toimii nainen? Vai eikö nainen toimi näin?
Ei aloitus ole nimenomaan pettäjämiehestä. Voi olla naisestakin kyse...
Vierailija kirjoitti:
Jos se on onkin nainen niin onko tilanne toinen? Kertoisiko nainen kysyttäessä tarkemmin asiata vaikka olisi pettänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on onkin nainen niin onko tilanne toinen? Kertoisiko nainen kysyttäessä tarkemmin asiata vaikka olisi pettänyt?
No kyllä varmasti kertoisi. Luulen niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli ihan sama kenen kanssa petti, ei sillä ollut minulle mitään merkitystä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on väärin mutta ihmiset tekee virheitä. Suhteessanne on ollut jotakin, johon toinen ei ole ollut tyytyväinen. Ei kaikki pettäjät ole mitään sarjapettäjiä (niitäkin on), vaan suurin osa varmasti ihan tavallisia ihmisiä, jotka eivät osanneet ratkaista tilannetta muuten. Lapset, yhteiset lainat ja velvoitteet voi laittaa tekemään epätoivoisia ratkaisuja, aina suhteesta ei ole helppo lähteä.
Pettämisessä vaan on se huono puoli, että kun petät, niin kynnys madaltuu seuraavaan kertaan ja jossain vaiheessa se sit on arkipäivää. Yleensä se vaan menee näin.
Jos olisin jo pettänytkin miestä niin en varmasti jaksaisi välittää mistään pyynnöistään enää pätkän vertaa, sillä hän olisi menettänyt jo kaiken kunnioitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei se toinen halua kertoa ja tuskin haluat kuulla, kuinka kyseessä oli puhtaasti fyysinen vetovoima, toinen sai niin hirveän seksinhalun päälle, jota ei voinut vastustaa ja seksi oli pään räjäyttävää. Siinä lensi omattunnot ja muut ikkunasta ulos, mutta se vaan tuntui niin hyvälle, eikä sitä oikein voi katua, koska kerran täällä vain eletään. Toivon, että koet joskus saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se väärin, että pettäjän ei tarvitse osallistua asian käsittelyyn, jolloin siitä ylipääseminen veisi varmasti vähemmän aikaa.
Ei siihen auta kun aika.
Harva petetty varmaan olisi valmis kuulemaan pettäjän rehelliset ajatukset aiheesta jos ne olisivat "seksi oli parempaa kuin kumppanin kanssa ja en kadu".
Niinpä, tälläkin palstalla peteyt kodin hengettäret ihmettelevät pettämistä, vaikka seksiä on kotona, mutta se vain ei ole yhtä järisyttävää kuin sen toisen kanssa, jonka kanssa estot heitettiin nurkkaan ja seksi oli elämeillisen ihanaa, Senkö haluavat kuulla?
Moni haluaa 'keskustella' toisen kanssa - siis haukkua, haukkua, haukkua, nöyryyttää jos mahdollista, purkaa pahaa mieltään toiseen. Onko ihme, että juuri kukaan ei halua tällaisiin 'keskusteluihin' osallistua.
Ja vaikka tällainen 'keskustelu' käytäisiinkin, niin lähes poikkeuksetta se on vain pika-apu ja jokaisen on surtava asiat omalla kohdallaan, ja sehän on ikävää, vie aikaa ja elämä ei tunnukaan niin helkatin kivalta.
NIin. Mitäpä siihen osaisi sanoa? Latteuden, että kun on potenut pitkäänkin ikävää, niin sieltä alhosta kaikki kivat asiat ja teot näyttävät tosi kivoilta. Koska niinhän se on. Kun menettää jotain, osaa ehkä arvostaa sitä mitä vielä on ja sitä mitä ehkä vielä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se toinen halua kertoa ja tuskin haluat kuulla, kuinka kyseessä oli puhtaasti fyysinen vetovoima, toinen sai niin hirveän seksinhalun päälle, jota ei voinut vastustaa ja seksi oli pään räjäyttävää. Siinä lensi omattunnot ja muut ikkunasta ulos, mutta se vaan tuntui niin hyvälle, eikä sitä oikein voi katua, koska kerran täällä vain eletään. Toivon, että koet joskus saman.
Pitäisi silti vähintään kertoa jos on ollut seksiä. Tautivaaran takia jos ei muuten.
sehän on loputonta vaan josset saa annettua sille toiselle mitä se nyt onkaan vailla :D ehkä vaan kiusallaan