Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli petetyksi tulemisesta (+ero) jos toinen ei suostu käsittelemään asiaa mitenkään

Vierailija
24.01.2025 |

muuten kuin korkeintaan tiuskimalla mitä väliä, ei kuulu sulle, anna olla?

Onko kokemusta vastaavasta? :(

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää käsitellä se ihan itse omassa päässäsi. Ei siihen sen toisen tarvitse osallistua.

Vierailija
2/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa toista käsittelemään asiaa. Sun pitää käsitellä se itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi antaa vaikka ei pyydettäisikään.

Vierailija
4/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni noin 2 vuotta ennen kuin istuttiin ja juteltiin asiat läpi. Sitä ennen mies ei myöntänyt mitään, sitten aika oli varmaan kypsä. Ja toki sitä on virheitä itsekin tehnyt, kahlattiin läpi meidän liiton kompastuskivet ja nyt 7v erosta meillä on tosi hyvät välit. 

Vierailija
5/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elämässä vaan tapahtuu asioita, joihin ei saa selitystä, vaikka haluaisi. Olen itse elänyt saman. 

Vierailija
6/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu narsismiin. Sieltä saat ohjeita ja vertaistukea, sillä narsistin kanssa ei koskaan saa asioita yhteisymmärryksessä päätökseen eikä lopetusta. Se lopetus pitää ihan itse luoda omassa päässään. Ja eron jälkeen nollakontakti, koska on muuten riski, että tyyppi jää roikkumaan elämääsi tavalla tai toisella. 

Ja ethän nyt oikeasti kuvittele enää jatkavasi hänen kanssaan, kun ensin pettää ja sinä joudut käsittelemään asiaa hänen puolestaan. Hän on selvästi osoittanut, ettei kiinnosta. Ja joo, saattaa esittää hetken kiinnostunutta sillä hetkellä, kun lähdet, mutta se ei ole aitoa. 

Ja kiinnitä huomiota itsessäsi, että tuo yliymmärtämisesi ja liian löysät rajat altistavat sinut haitallisille ja jopa väkivaltaisille ihmissuhteille. Olen itse ollut tuossa samassa pisteessä, terapia on auttanut ja olen löytänyt suuttumuksen, rajat ja omanarvontunnon. Oikeasti, sun kuuluisi olla niin loukkaantunut sille miehelle, että hänen pitäisi anella sinua puhumaan eikä toisin päin. Reaktiosi paljastaa, että olet jonkinasteisesti läheisriippuvainen tai muuten täysin nujerrettu niin, ettet tiedosta omia tarpeitasi ja rajojasi. 

Vierailija
7/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käsitellä se ihan itse omassa päässäsi. Ei siihen sen toisen tarvitse osallistua.

Ja sen lisään, että vaikka osallistuisikin, jos ap sä et saa sitä oman pääsi sisällä kästeltyä, siitä toisen osapuolen osallistumisesta keskusteluun ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
8/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi voi antaa vaikka ei pyydettäisikään.

Kannattaa tehdä se vasta eron ja nollakontaktin toteuduttua. 

Vierailija
9/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset yli keskittymällä itseesi ja antamalla sisälläsi olevan rakkauden itsellesi, älä anele sitä epätoivoiselta kohteelta. 

Vierailija
10/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä asian käsittelyyn sen toisen panosta tarvitse. Hänen tekemisiään sinun ei tarvitse käsitellä, ei siitä ole sinulle mitään hyötyä. Sinun täytyy käsitellä vain omat tunteesi ja omat tekemisesi, ja se on kiinni vain sinusta itsestäsi ja rehellisyydestäsi itsellesi.

Vierailija
11/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä asian käsittelyyn sen toisen panosta tarvitse. Hänen tekemisiään sinun ei tarvitse käsitellä, ei siitä ole sinulle mitään hyötyä. Sinun täytyy käsitellä vain omat tunteesi ja omat tekemisesi, ja se on kiinni vain sinusta itsestäsi ja rehellisyydestäsi itsellesi.

Näinpä juuri. Ystävää tarvitsee ehkä tai terapauttia jotkut tai self helpiä tai tällaista palstan vertaistukea, mutta ei sitä kenestä erotaan. 

Vierailija
12/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen lisään, että vaikka osallistuisikin, jos ap sä et saa sitä oman pääsi sisällä kästeltyä, siitä toisen osapuolen osallistumisesta keskusteluun ei ole mitään hyötyä.

Onko sua petetty koskaan? Etkö muka halunnut tietää kenen kanssa tai milloin?

Vierailija
13/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio antaa anteeksi mutta haluan vain tietää mitä tapahtui. Eikö se ole ihan yleistä tällaisessa tapauksessa?

Vierailija
14/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan, että minua on petetty. Ei, en halunnut tietää kenen kanssa, missä tai milloin. Meidän suhde on meidän suhde ja ei sitä selvitetä miettimällä kolmatta osapuolta. Ja siis näitä kahtaa suhdetta ei enää ole. 

Ja joskus teininä on petetty, kundikaveri oli itse niin tunnontuskissaan, ettei pystynyt olemaan oikein mitenkään päin. Ei, en halunnut tietää. 

Ja on selvinnyt, että seurustelukumppani on naimisissa, ei ole kiinnostanut kysellä vaimosta tai heidän suhteestaan, on kiinnostanut se, että meidän välinen suhde ei sitten ollutkaan suhde. 

Vierailija
15/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä konkreettisesti auttaa sinua?

Vierailija
16/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sillä tiedolla tekisit? Vaikka joku sinulle kertoisi, voisitko muka uskoa, että se olisi totuus? Miten se muuttaa asiaa, paljonko yksityiskohtia sinä tiedät? Oletko masokisti, joka hakee nöyryytystä?

Opettele hyvä ihminen luottamaan itseesi ja elämään itsenäisesti!

Vierailija
17/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pettäminen voi ottaa joillekin niin koville?

Vierailija
18/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pätee sama kuin alkoholistiin kertoessaan käyttömääristään. Ei tule kertomaan kuin murto-osan totuudesta ja senkin muovannut sinua eniten miellyttäväksi. Miksi siis käydä tuollaiseen tanssiin. 

Vierailija
19/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä, että kyseessä on on itserakkaan k.sipään teko, etkä olisi voinut tehdä mitään sen estämiseksi.

Ero vireille vaan,oma kämppä ja välit poikki. Jos on lapsia niin toki silloin on pakko sopia lasten asioista. Suosittelen tekemään niin lastenvalvojan läsnäollessa.

Vierailija
20/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä tarvitset toista omien tunteittesi käsittelyyn? Itse sinä ne käsittelet, ei kukaan muu. Jos keskusteluapua tarvitset niin terapeutti on oikea osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi