Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli petetyksi tulemisesta (+ero) jos toinen ei suostu käsittelemään asiaa mitenkään

Vierailija
24.01.2025 |

muuten kuin korkeintaan tiuskimalla mitä väliä, ei kuulu sulle, anna olla?

Onko kokemusta vastaavasta? :(

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä asian käsittelyyn sen toisen panosta tarvitse. Hänen tekemisiään sinun ei tarvitse käsitellä, ei siitä ole sinulle mitään hyötyä. Sinun täytyy käsitellä vain omat tunteesi ja omat tekemisesi, ja se on kiinni vain sinusta itsestäsi ja rehellisyydestäsi itsellesi.

En aio antaa anteeksi mutta haluan vain tietää mitä tapahtui. Eikö se ole ihan yleistä tällaisessa tapauksessa?

Tapahtui, että olit suhteessa. Suhteen toinen osapuoli petti sinut. Suhde päättyi. 

Tapahtui se, että hän ei ollut sellainen kuin uskoit, ettei suhteenne ollutkaan sellainen kuin uskoit.

Se, mistä on oikeasti hyötyä, olisi keskittyä miettimään teidän kahden suhdetta. Oliko red flageja? Annoitko jotain muutakin anteeksi matkan varrella? Olisiko joku toinen lähtenyt jo aiemmin vastaavasta suhteesta? Oliko draamaa? Pitikö sinun sietää jotain? Pitikö "taistella" suhteen puolesta? 

Vierailija
22/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käsitellä se ihan itse omassa päässäsi. Ei siihen sen toisen tarvitse osallistua.

Ja sen lisään, että vaikka osallistuisikin, jos ap sä et saa sitä oman pääsi sisällä kästeltyä, siitä toisen osapuolen osallistumisesta keskusteluun ei ole mitään hyötyä.

Onko sua petetty koskaan? Etkö muka halunnut tietää kenen kanssa tai milloin?

Miten tämä konkreettisesti auttaa sinua?

Olen eri mutta tietääpä ainakin kenet tai ketkä karsia tuttavapiiristä. Jos kyseessä on joku tuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä tarvitset toista omien tunteittesi käsittelyyn? Itse sinä ne käsittelet, ei kukaan muu. Jos keskusteluapua tarvitset niin terapeutti on oikea osoite.

Yleensä aikuisten ihmisten parisuhteisiin kuuluu parisuhteen asioista keskusteleminen. Ei ap puhunut tunteiden käsittelystä, vaan tapahtuneen käsittelystä. Jos ei tähän kykene, ei kannata alkaa leikkimään aikuisten parisuhdejuttujakaan

Vierailija
24/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä tarvitset toista omien tunteittesi käsittelyyn? Itse sinä ne käsittelet, ei kukaan muu. Jos keskusteluapua tarvitset niin terapeutti on oikea osoite.

Olen itse ollut ap, en tosin juuri samanlaisessa tilanteessa, mutta lapsuudesta asti ohjelmoitu yliymmärtämään. Siksi on tarve analysoida kaikki ees taas ja yrittää ymmärtää. Ennen kuin tajuaa, että joo ei, on asioita, joita ei tarvitse ymmärtää detaljitasolla. Riittää, että ymmärtää toisen olevan pettäjä. Ei tarvitse tietää missä ja miten se tapahtui. Hän on pettäjä silloinkin kuin ei petä. 

Vierailija
25/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on varmasti vaikea hyväksyä sitä että toinen ei kadu. Mutta et voi asialle mitään. Toivottavasti saat puhuttua asiasta jonkun muun kanssa. 

Vierailija
26/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aikuisten ihmisten parisuhteisiin kuuluu parisuhteen asioista keskusteleminen. Ei ap puhunut tunteiden käsittelystä, vaan tapahtuneen käsittelystä. Jos ei tähän kykene, ei kannata alkaa leikkimään aikuisten parisuhdejuttujakaan

Nimenomaan noiden tyyppien kanssa ei saa käsiteltyä yhtään mitään. Kun kaksi aikuista pystyy keskustelemaan parisuhteessa, niissä ei yleensä tapahdu tuollaisia asioita. 

Vierailija
27/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yksityiskohdat auta asiaa, joko eroat tai annat anteeksi. Ne yksityiskohdat ovat vain asiassa piehtarointia. Mieti ennemminkin miten olette päätyneet tuohon tilanteeseen. Asioilla on aina monta puolta. 

Vierailija
28/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan noiden tyyppien kanssa ei saa käsiteltyä yhtään mitään. Kun kaksi aikuista pystyy keskustelemaan parisuhteessa, niissä ei yleensä tapahdu tuollaisia asioita. 

No, osaltaan olet varmaan oikeassa. Toisaalta, pettämistä tapahtuu niissäkin parisuhteissa, joissa kumpikin keskustelee. 

Vierailija
29/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käsitellä se ihan itse omassa päässäsi. Ei siihen sen toisen tarvitse osallistua.

Ja sen lisään, että vaikka osallistuisikin, jos ap sä et saa sitä oman pääsi sisällä kästeltyä, siitä toisen osapuolen osallistumisesta keskusteluun ei ole mitään hyötyä.

Onko sua petetty koskaan? Etkö muka halunnut tietää kenen kanssa tai milloin?

Et sä kyllä halua tietää miten nuori hottis kiimatiina huutanut nautinnosta ja squirtannut moneen kertaan. Et tee tiedolla mitään etkä voi uskoa jääneen yhyeen kertaan niin aivan turhaa höpistä asiasta. Eikä ainakaan auta sua pääsemään yli hommasta.

Vierailija
30/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu narsismiin. Sieltä saat ohjeita ja vertaistukea, sillä narsistin kanssa ei koskaan saa asioita yhteisymmärryksessä päätökseen eikä lopetusta. Se lopetus pitää ihan itse luoda omassa päässään. Ja eron jälkeen nollakontakti, koska on muuten riski, että tyyppi jää roikkumaan elämääsi tavalla tai toisella. 

Ja ethän nyt oikeasti kuvittele enää jatkavasi hänen kanssaan, kun ensin pettää ja sinä joudut käsittelemään asiaa hänen puolestaan. Hän on selvästi osoittanut, ettei kiinnosta. Ja joo, saattaa esittää hetken kiinnostunutta sillä hetkellä, kun lähdet, mutta se ei ole aitoa. 

Ja kiinnitä huomiota itsessäsi, että tuo yliymmärtämisesi ja liian löysät rajat altistavat sinut haitallisille ja jopa väkivaltaisille ihmissuhteille. Olen itse ollut tuossa samassa pisteessä, terapia on auttanut ja olen löytänyt suuttumuksen, rajat ja omanarvontunnon. Oikeasti, sun kuuluisi olla niin loukkaantunut sille miehe

näkeekö narsisti narsisteja joka paikassa? itsessähän se syy ei voi olla

Vierailija
31/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu pahalta myöntää itselleen, että toinen ei välitä. Toinen ei kamppaile pitääkseen sinut. Toinen on tehnyt mitä on. Se tuntuu TODELLA pahalta. 

Mutta se paha olo on tunne, mikä kannattaa käsitellä hyvin kaukana sen olon aiheuttajasta. 

Vierailija
32/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se väärin, että pettäjän ei tarvitse osallistua asian käsittelyyn, jolloin siitä ylipääseminen veisi varmasti vähemmän aikaa.

Ei siihen auta kun aika.

Vierailija
33/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, osaltaan olet varmaan oikeassa. Toisaalta, pettämistä tapahtuu niissäkin parisuhteissa, joissa kumpikin keskustelee. 

Kyllä, mutta silloin keskustellaan asia eikä toinen yhtäkkiä heittäydy kolmevuotiaaksi kuin korkeintaan riidan ajaksi hetkellisesti. 

Vierailija
34/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia haluta tietää "mitä ei vielä tiedä" noissa tilanteissa. Älä siis syyttele itseäsi siitä, että haluat tietää tai kaipaisit sen toisen tunnustuksen. Ikävä realiteetti kuitenkin on, että on hyvin epätodennäköistä että saisit ikinä kuulla värittämättömän totuuden keneltäkään muulta. Tällä hetkellä kuulostat olevan vielä shokkivaiheessa, joten anna itsellesi rauha kysyä kysymyksiä, etsiä tietoa toisen käytösmalleista jne. Vielä joskus tulet saamaan tarpeeksesi kaikesta mitä olet saanut selville ja huomaat ettei niillä oikeastaan ole enää mitään väliä, silloin todella olet alkanut päästää irti toivosta ja voit siirtyä eteenpäin. Jokaisen pitää itse kulkea se polku eteenpäin toipumiseen, eivätkä muiden epäempaattiset neuvoiksi tarkoitetut ohjeet "miten tulisi toimia" auta, pikemminkin päinvastoin. Voimia sinulle.

Vierailija
35/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se kuuluu yleensä vaan toiselle, kun on pakko päästä vielä kerran kertoon kuinka MÄÄ ny nään asian. ei auta ketään eikä kukaan opi mitään.

Vierailija
36/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Ei kukaan ilmeisesti sellaisesta puhunutkaan

Vierailija
37/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu narsismiin. Sieltä saat ohjeita ja vertaistukea, sillä narsistin kanssa ei koskaan saa asioita yhteisymmärryksessä päätökseen eikä lopetusta. Se lopetus pitää ihan itse luoda omassa päässään. Ja eron jälkeen nollakontakti, koska on muuten riski, että tyyppi jää roikkumaan elämääsi tavalla tai toisella. 

Ja ethän nyt oikeasti kuvittele enää jatkavasi hänen kanssaan, kun ensin pettää ja sinä joudut käsittelemään asiaa hänen puolestaan. Hän on selvästi osoittanut, ettei kiinnosta. Ja joo, saattaa esittää hetken kiinnostunutta sillä hetkellä, kun lähdet, mutta se ei ole aitoa. 

Ja kiinnitä huomiota itsessäsi, että tuo yliymmärtämisesi ja liian löysät rajat altistavat sinut haitallisille ja jopa väkivaltaisille ihmissuhteille. Olen itse ollut tuossa samassa pisteessä, terapia on auttanut ja olen löytänyt suuttumuksen, rajat ja omanarvontunnon. Oikeas

näkeekö narsisti narsisteja joka paikassa? itsessähän se syy ei voi olla

Narsistin ympärillä on aina enemmän ihmisiä kuin hän itse, joten kyllä hänet aika moni ei-narsisti näkee. Uhrin on ihan hyvä oppia näkemään, kuka on narsisti/ toimii niin toksisesti, että vastaa narsistia. Uhrit jäävät roikkumaan jopa vuosikausiksi suhteisiin, kun uskovat tuollaista syyllistämistä ja  vähättelyä. 

Ja joo, ei ole persoonallisuushäiriöitä, mitään niistä, on testattu.

Vierailija
38/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut ap, en tosin juuri samanlaisessa tilanteessa, mutta lapsuudesta asti ohjelmoitu yliymmärtämään. Siksi on tarve analysoida kaikki ees taas ja yrittää ymmärtää. Ennen kuin tajuaa, että joo ei, on asioita, joita ei tarvitse ymmärtää detaljitasolla. Riittää, että ymmärtää toisen olevan pettäjä. Ei tarvitse tietää missä ja miten se tapahtui. Hän on pettäjä silloinkin kuin ei petä. 

ihminen ei ole looginen eläin. me valehdellaan ittellemmekin jatkuvasti ja niitä valheita alkaa uskoon kun tarpeeks jatkaa

Vierailija
39/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja varjele minua tyypeiltä, joiden mielestä suhteen loppuminen tarkoittaa velvollisuutta loputtomaan vatvomiseen siitä miksi suhde loppui.

Vierailija
40/88 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se väärin, että pettäjän ei tarvitse osallistua asian käsittelyyn, jolloin siitä ylipääseminen veisi varmasti vähemmän aikaa.

Ei siihen auta kun aika.

On ihan laa laa -maailmasta ajatus, että kaikki kantaisivat vastuunsa, toimisivat fiksusti ja oikein, ylipäätään edes osaisivat tehdä niin. On kaiken maailman persoonallisuushäiriöistä ja tunnelukkoista, joilta puuttuu kyky ja/tai halu. Ja osa vaan ei välitä siitä kumppanistaan niin paljon, että kiinnostaisi toimia asianmukaisesti. Jos kiinnostaisi, ei olisi edes pettänyt. 

Se on vaan nieltävä, että joutui väkivallan uhriksi. Sillä teolla ei ollut mitään tekoa oman itsen kanssa eikä sitä olisi pystynyt estämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän