Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän paras: Rekrysivuilla haettiin JYRSJIJÄÄ :D

Vierailija
02.03.2007 |

eiköhän se hamsteri löytyisi helpommin eläinkaupasta...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrs-jiä, mitä ap sanoin!

Vierailija
22/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tutustumaan!

Ja metallihommia tosiaan tekee.

Enkä alunperin ymmärätänyt mitä hauskaa tuossa aloituksessa oli... Eikä siinä ole kyllä vielääkään mitään hauskaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos 21 kattavasta kertomuksesta. Menen maanantaina kirjastoon tarkistamaan, että mikä oli totta ja mikä tarua. Eli nähdäänpä tiistaina jyrsijän merkeissä täällä taas!

24 kiitos kutsusta ;) voisin tulla tapaamaan miestäsi, mutta mulla on ihan oikea miesmarsu täällä kotona myös :D

Vierailija
24/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli lehdessä artikkelikin hassuista ammattinimikkeistä ja toden totta jyrsijä oli ihan ekana mainittu... " Minkä alan miehiä puolisosi on?" " Hän on jyrsijä" . heehhehhee...

Vierailija
25/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrsijät ovat jyrsinneet jo kauan ennen kuin mitkään metallimiehet....

Vierailija
26/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää nyt se paikka jossa sanotaan *REPSKOPS* BUAHHAAHAAAA!!

Vierailija
27/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävät ja työpaikat

Jyrsijä on jyrsinkoneen käyttöön erikoistunut koneistaja. Nimike on korvautumassa koneistajan nimikkeellä. Jyrsintä on lastuava työstömenetelmä, jossa jyrsimen leikkuuhampainen, pyörivä terä leikkaa metallista tai muusta materiaalista valmistetun työkappaleen pintaan esimerkiksi uria, lovia tai syvennyksiä. Jyrsimällä valmistetaan erilaisia monimuotoisia kappaleita, joita ei voi työstää sorvilla. Kappaleen tasot työstetään ja viimeistellään usein jyrsimellä. Jyrsinkoneella voi tehdä myös poraus- ja avarrustöitä. Käsikäyttöisellä jyrsinkoneella valmistetaan lähinnä yksittäiskappaleita. NC- ja CNC-koneistuskeskukset ovat osittain syrjäyttäneet käsikäyttöiset jyrsinkoneet. Koneistuskeskuksilla tehdään monivaiheisia sarjatöitä. Jyrsijä tekee kappaleeseen jyrsimellä tehtävät työvaiheet piirustusten mukaan. Hän määrittää koneelle työstöliikkeiden suunnat, pyörimisnopeudet, syöttötavat sekä lastuamissyvyydet laskemalla tai käyttämällä valmiita työstöarvotaulukoita, asettaa työkappaleet ja -kalut paikalleen ja käyttää konetta. Vaativissa töissä suuri osa työajasta menee työn suunnitteluun, esivalmisteluun ja kappaleen asetukseen. Tyypillinen työympäristö on metallituotteita ja rakenteita valmistava konepaja. Koneistajia on myös sähkö- ja elektroniikka-, rakennus-, muovi- ja prosessiteollisuuden palveluksessa sekä kone- ja moottorikorjaamoissa. Työolosuhteet vaihtelevat yrityksen toimialan, koon ja automaatiotason mukaan. Työ edellyttää yleensä kuulo-, hengitys- ja silmäsuojaimien käyttöä. Työ on melko itsenäistä. Solu- ja tiimityöskentely on yleistä. Työtilausten määrä vaikuttaa työtahtiin. Ajoittain työ on kiireistä ja stressaavaa. Työaika voidaan sopia myös työpaikkakohtaisesti.

Koulutus

Kone- ja metallialan perustutkinto on sopiva koulutus jyrsijän ammattiin. Alalla on järjestetty myös paljon työvoimapoliittista aikuiskoulutusta. Perustutkinto on mahdollista suorittaa myös oppisopimuskoulutuksena. Ammattitaidon kartuttua voi suorittaa koneistajan ammattitutkinnon ja koneistajamestarin erikoisammattitutkinnon.

Vierailija
28/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

ap sai hauskat naurut...Nyt uskon koko jutun :D

Vierailija
29/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne jyrsijöitten puolisot niitä tosikkoja, koska täähän on ihan mahtavan hauska. Jyrsijä. Jyrsijä. Maistelkaapa sanaa. Ja " Avoimia työpaikkoja: Jyrsijä" . Huippu. Ei oo tullut ennen vastaan, mutta makoisat naurut siitä silti saa.

Kauheeta, " mun mies on jyrsijä" , " mun isä on jyrsijä" . Mä en pysty ees kirjoittaa tota lausetta nauramatta. Sori vaan, mut se on hauska.

Vierailija
30/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun yks tuttu oli ennen ammatiltaan luoja.

Vierailija
31/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahvihetki. Olette menossa miehesi kanssa teekutsuille uuden työtoverin kotiin, jonne on kutsuttu myös muita teille vielä tuntemattomia vieraita.

Istutte barokkisohvalle ja kastatte lusikan vihreäänteehen, joka on maustettu mintulla. Tunnelma on hieno ja katsot miestäsi hymyillen ja hän vastaa siihen.

Illan isäntä tulee huoneeseen, sytyttää sikarin ja aloittaa juhlavan puheen. Hän pyytää kaikkia esittelemään itsensä ja muut saavat kysyä kysymyksiä. Tulee teidän vuoronne. Miehesi nyökkää ja nousee seisomaan. " Olen jyrsijä. Pekka jyrsijä."

Sinä tiputat teekuppisi ja koko sali hiljenee.

Vierailija
32/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahvihetki. Olette menossa miehesi kanssa teekutsuille uuden työtoverin kotiin, jonne on kutsuttu myös muita teille vielä tuntemattomia vieraita.

Istutte barokkisohvalle ja kastatte lusikan vihreäänteehen, joka on maustettu mintulla. Tunnelma on hieno ja katsot miestäsi hymyillen ja hän vastaa siihen.

Illan isäntä tulee huoneeseen, sytyttää sikarin ja aloittaa juhlavan puheen. Hän pyytää kaikkia esittelemään itsensä ja muut saavat kysyä kysymyksiä. Tulee teidän vuoronne. Miehesi nyökkää ja nousee seisomaan. " Olen jyrsijä. Pekka jyrsijä."

Sinä tiputat teekuppisi ja koko sali hiljenee.

Vierailija
33/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on jylsijöitä

Vierailija
34/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jyrsijä :) tai lapseni on jyrsijä ja 40v.

Minulla on uusi miesystävä ja hän akateeminen jyrsiä.

- onko seksinne hyvää?

-Uskomatonta!

Vierailija
35/35 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistellut tota sanaa jyrsijä sohvalla ja täytyy sanoa, että ei maistu sitten miltään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi