Eläkeläiset työelämässä
Eläke on yhteiskunnan tuki siinä missä muutkin. Miksei eläkettä laiteta (lailla) lepäämään, jos on palkkatuloa.
Miksi eläkeläiset saa nostaa eläkettä ja palkkaa yhtäaikaa?
Miksi työnantajat suosii 70v hakijoina eikä nuorempia. Onko syy 25% halvempi työntekijä.
Säästöt olisivat mittavat, jos eläke pois, jos on palkkatuloa.
Kommentit (28)
Pitäisi lailla kieltää eläkeläisten työssäkäynti.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tekisi töitä vanhuseläkkeellä enkä jaksaisikaan. Niin paljon haukuttaisiin selän takana ahneeksi ja nuoremmilta työpaikan viejäksi.
Ainakin seuren keikkalaiset kokevat eläkeläisten vievän vähäisetkin keikat varhaiskasvatuksessa
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi lailla kieltää eläkeläisten työssäkäynti.
Ja pitäisi lailla pakottaa nuoremmat töihin, ja tekemään myös niitä töitä eikä vain kuluttamaan aikaansa puhelimella. Töihin kun laitetaan, ahdistutaan, haetaan sairaslomaa, ja lopuksi irtisanoudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikään yhteiskunnan tuki ole saatana. Itse tässä on työeläkemaksut maksettu. Lakiuudistus sallii työnteon, mutta verotus on kovaa.
Teen eläkkeellä ollessani töitä freelancerina, koska niitä tarjotaan ja olen paras mahdollinen tekijä. Jos se on sinulta pois, en voi auttaa.
Eläke pitäisi laittaa lepäämään. Toivottavasti tulevat hallitukset puuttuu tähän. Nuorempien pitää päästä töihin, ikäloput tekee vapaaehtoistyötä.
Älä nyt jaksa. Harvempi eläkeläinen tekee täyspäiväistä työtä (kuten tunnut kuvittelevat) vaan kyseessä on yleensä freelacer , osa-aika, tuuraukset, tarvittaessa töihin tulevat työkeikat joihin nuorempia saattaa olla vaikeampi saada osallistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikään yhteiskunnan tuki ole saatana. Itse tässä on työeläkemaksut maksettu. Lakiuudistus sallii työnteon, mutta verotus on kovaa.
Teen eläkkeellä ollessani töitä freelancerina, koska niitä tarjotaan ja olen paras mahdollinen tekijä. Jos se on sinulta pois, en voi auttaa.
Eläke pitäisi laittaa lepäämään. Toivottavasti tulevat hallitukset puuttuu tähän. Nuorempien pitää päästä töihin, ikäloput tekee vapaaehtoistyötä.
No eihän teistä nuorista ole työelämään, kun te olette "introvertteja" ja teitä "ahdistavat sosiaalisuusvaatimukset sekä työelämän haasteet" ja kun te "ette jaksa" ja te ette uskalla vastata puhelimeen kun sekin on jostain aivan ufo-syystä ruvennut teidän jäteikäluokkianne pelottamaan.
Mitä työtä sellainen aines muka voi tehdä?
En itse ole vielä vanhuuseläkkeellä, eikä tuo ylläoleva purkaus iskenyt minuun henkilökohtaisesti: kunhan vain kajoan aiheeseen ja ihmettelen suuresti.
Pablo Pömppövatsa 50 plus
Nuoret eivät uskalla eivätkä osaa soittaa puhelimella eivätkä vastata. Eivät osaa puhua puhua järkevästi asiakkaille. Eivät osaa hoitaa asioita sähköpostilla jos pitää kirjoittaa kolme tai neljä kirjainta pidempää tekstiä. Mitä hyötyä heistä on työnantajalle? Ainoastaan johonkin liukuhihnatyöhön sopivat, missä ei tarvitse mitenkään kommunikoida kenenkään kanssa.
Moni eläkkeellä ajaa bussia. Huomaa kyllä eturenkaista että eläkeläinen ajanut. Seilaa tiellä, niinkuin olisi merimies.
Menkää eläkeläiset kotiin!!!