Voiko parisuhteessa lähteä vknloppureissulle kysymättä lupaa
tai mielipidettä asiaan vaan ilmoittamalla päivää ennen?
Kommentit (45)
Ei nyt lupaa tarvi kysyä, mutta ei saa sovittuja suunnitelmia perua. Jos on lapsia niin on syytä kysyä sopiiko. Luvan kysyminen on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt lupaa tarvi kysyä, mutta ei saa sovittuja suunnitelmia perua. Jos on lapsia niin on syytä kysyä sopiiko. Luvan kysyminen on outoa.
Kyllä meillä ainakin pitäisi kysyä ihan lupa. Harvemmin mikään viikonloppureissu ilmainen on, vaan siihen tulee jotain matkustuskuluja ja usein jotain ekstrakuluja ruoasta tai juomastakin. Kyllä meillä pitäisi neuvotella, onko meillä juuri nyt varaa siihen, että toinen käyttää perheen rahoja itseensä, kun rahasta on todella tiukkaa muutenkin.
Lähinnä tarkoitin kumppanin mielipiteen kysymistä ja onko hänellä jotain toiveita viikonlopulle. Tuo sana "lupaa" on ehkä hieman outo. En tarkoita sitä niin, että pitäisi kysyä lupaa niinkuin olisi lapsi. Lähinnä kohteliaisuutena puolisioa kohtaan.
ap
Ihan voi kalentereista katsoa sopiiko ajankohta. Olipa kerran kaveri joka raivostuessaan sanoi että kalenterit kuuluu vaan työhön, ei vapaa-aikaan. Väärin ja on entinen kaveri.
Toisen ajan ja ajankäytön kunnioitus on parisuhteen peruskiviä. Yhdessä sovitaan tai ei sovita, ilmoitetaan kuitenkin.
Sehän riippuu ihan parisuhteesta ja onko lapsia. Jokaisessa parisuhteessa on omanlaiset sopimukset. Joskus toinen hoitaa kodin ja lapset täysin samalla kun toinen parisuhteen osapuoli huitelee missä haluaa ja koska haluaa. Minulla tuollainen ei sovi joten olen valinnut miehekseni perhekeskeisen ihmisen joka ottaa minut huomioon kaikessa ja minä hänet. Ja yllätys yllätys yhteisiä vuosia on jo 34.
Tottakai, ei aikuinen ihminen tarvitse kenenkään lupaa.
Voi mennä. Ei toinen omista toista. Ihminen on vapaa tekemään mitä tahtoo. Tosin myös se toinen osapuoli on vapaa tekemään mitä tahtoo, eli päättämään haluaako olla sellaisessa parisuhteessa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
No toki aiemmin olisi hyvä ilmoittaa, toki joskus tulee itsellekin yllätyksenä. Mutta parisuhde ei ole vankila eikä mielestäni mitään lupaa tarvitse kysellä, vain ilmoittaa milloin menee ja tulee
Ei ole parisuhde vankila, mutta jos on lapsia pitää ne omat menot sopia, kun ei se ole toisellekaan osapuolelle kivaa huolehtia niistä yksin.
Lupa on huono sana. Mutta asioista pitää sopia ja ajoissa. Meidän parisuhteessa kumpikaan ei lähde sopimatta viikonloppureissuun ja se toimii meillä. Muut saa tehdä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lause olisi hyvä aloittaa " sopisiko jos.." osoittaa toisten huomioonottamista ja suhteen arvostusta. Myös metsä vastaa kuten sinne huudetaan.
Ei kumppanilta tarvitse pyytää lupaa elämänsä elämiseen, mutta salailu ei kuulu terveeseen, normaaliin parisuhteeseen.
Tai niin, mistäs minä tiedän koska olen ikisinkku enkä omasta tahdostani.
Ei ihme että parisuhteet ja perheet hajoaa kun toista eli sitä omaa rakasta ei tarvitse ottaa huomioon ja lapsetkin voi varmaan jättää yksin kun vanhemmat liuhuu itsekkäästi missä MINÄ haluan. Miksi pitää olla parisuhteessa ja tehdä lapsia jos haluaa olla täysin vapaa niin ettei edes tarvitse kumppanin kanssa sopia menoista ja kuka hoitaa mitäkin...vaikka ne lapset ja onko töitä ym.
Myös koirien ja kissojen yhteishuoltajat joutuu neuvottelemaan, ei vaan alaikäisten huoltajat.
Tuo on vielä pientä, jos lähtee yksin reissuun ja ilmoittaa siitä vasta edellisenä päivänä. Itselleni on käynyt muutaman kerran niin, että mies on torstaina kertonut minulle, että ollaan menossa appivanhempien luokse viikonlopuksi o_O
Ei tunnu kivalta, että tuollaisia menoja sovitaan selän takana kysymättä minulta mitään. Ja vielä ilmoitetaan noin myöhään.
Tottakai voi. Anteeksi saa helpommin kuin luvan
Voi ja mielestäni viikonloppu on niin lyhyt aika että ihan ilmoitus kyllä riittää, mieluummin tietenkin aikaisemmin kuin edellisenä päivänä. Pidemmästä reissusta kävisin sitten kunnon keskustelun mutta jos ei ole huollettavia lapsia niin jos toinen lähtee viikonlopuksi jonnekin niin ei siitä nyt mitään kovin syvällistä keskustelua tarvitse käydä. Ellei sitten juuri silloin ole jotain muuta yhteistä jo ennalta sovittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin pitäisi kysyä ihan lupa. Harvemmin mikään viikonloppureissu ilmainen on, vaan siihen tulee jotain matkustuskuluja ja usein jotain ekstrakuluja ruoasta tai juomastakin. Kyllä meillä pitäisi neuvotella, onko meillä juuri nyt varaa siihen, että toinen käyttää perheen rahoja itseensä, kun rahasta on todella tiukkaa muutenkin.
Tuollaista en edes ajattele, kun itselläni on aina ollut omat rahat. Sovitut kulut olen maksanut ja loput on omaa rahaa.
Sitä paitsi ei kaikki menot maksa, vaan voihan se olla viikonloppuvierailu ystävän luona.
Lupaa ei tarvi kysyä, mutta ilmoittaa täytyy ajoissa. Muutenhan sitä voi olla toisella jo suunnitelmia. Hyvässä parisuhteessa tiedetään ja sovitaan menot toisen kanssa niin että kumpikin saa myös sitä omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista en edes ajattele, kun itselläni on aina ollut omat rahat. Sovitut kulut olen maksanut ja loput on omaa rahaa.
Sitä paitsi ei kaikki menot maksa, vaan voihan se olla viikonloppuvierailu ystävän luona.
Ei kaikilla jää mitään omaa rahaa. Kaikki rahat menee molemmilta pakollisiin kuluihin.
No jos parisuhde on vankila, niin sitten pitää olla lupa.