Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylyt, kylmät ja ikävään sävyyn esitetyt kommentit kumppanille

Vierailija
23.01.2025 |

Parisuhde on vielä tuore, puolen vuoden pituinen, mutta yksi asia on alkanut ahdistamaan. Nimittäin kumppanini ajoittainen tapa vastata viesteihini ja kysymyksiini.

Okei, meillä on kaikilla huonoja päiviä, kiirettä ja stressiä. Mutta silti. En koskaan voisi vastata rakkaalleni yhtä ynseästi, tylysti ja halveksuvaan tai aliarvioivaan sävyyn, kuin mitä hän joskus vastaa minulle.Näin ei ole tietenkään koko ajan, vaan vain silloin kun vieteri alkaa olla turhan kireällä. 

Mutta silloinkin olisi kivampi vaan saada lyhyt ja asiallinen viesti "Tänään en ehdi.", kuin sellainen itsesääliä tihkuva whinetys, joka kuulostaa samalta kuin jos 15v olisi vinkumassa uutta mopoautoa työttömältä yh:lta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  heitin huonokäytöksisen lusmuäijän ulos 12 viikkoa sitten. 

Vierailija
22/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilu murentaa suhteen ja syö tunteet. Ei tuollainen vittuilija naista kiihota enää vaikka tekisi mitä. 

Nainenhan voi sanoa ihan mitä tahansa kunhan sanoo hunajaisesti, koska itsekeskeinen mies ei kuuntele. Kokeilkaa.

Hieno homma, miehet. 2025 ettekä edelleenkään ole ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun oletuksena se suhteen ikävämpi ja luonnehäiriöisempi osapuoli on aina mies. Minulla on kuitenkin ollut kolme sellaista tuulella ja ahdistuksella käyvää naista, joista on pitänyt erota vain, koska ovat emotionaalisesti niin epätasapainoisia.

M50ish

Vierailija
24/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kumppani on selvästi ylittänyt jonkun rajasi. Sinä et ehkä halua tulla kohdelluksi henkisesti väkivaltisesti ja olet nyt ihmeissäsi, kun kumppani tekee sinulle niin. Henkinen väkivalta yleensä vaan pahenee, mitä pidemmälle suhde etenee

Sinuna ottaisin muutaman askeleen taaksepäin ja etäisyyttä. Sano kumppanille, että sinun täytyy miettiä voitko jatkaa suhdetta ihmiseen, joka purkaa pahaa oloaan epärakentavasti sinuun. Sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa ja kouluttaa kumppaniasi, tai luennoida siitä, miten negatiivisia tunteita käsitellään. Anna hänen yksinkertaisesti ajautua kaltaistensa seuraan ja ajaudu sinä kaltaistesi

Tässä on sanottu asiat todella hyvin.

Ap, sisäistä ylläoleva postaus. Sinun on turha miettiä, MIKSI mies sanoo niin eikä eri tavalla, katsos kun se mies on senluonteinen ja haluaa olla veemäinen tai kylmän loukkaava, se on hänen omin tyylinsä ja hän on tietenkin siinä väärässä koska se loukkaa muita, ja hänen mukaansa se on vain suoraan sanomista ja sananvapautta ja sinä olet liian herkkähipiäinen ja loukkaannut kaikesta, joten ymmärräthän että olet tekemissä taukin/k*sipään kanssa. Jos alatte käsitellä asioita, hän tulee pitämään kiiinni siitä, että syy on sinun ja hän sanoo asiat, miten sanookaan. Pahimmillaan hän on manipuloija narsisti gaslightaaja - vaatiihaan tuollainen käytös kylmyyden ja itsekkyyden, eli siinä on mahdollisuus myös pers.häiriön tasolle.  Joka tapauksessa hänellä ei ole kunnioitusta toisia kohtaan eikä ymmärrä mitä on ok viestiminen, eikä ymmärrä parisuhteessa olevan hellyyden tärkeyttä - tästähän parisuhdeterapeutitkin sanoneet että on tärkeintä. 

On aivan liian työmaa lähteä tuollaista opettamaan ja se vie seksuaalisen kiinnostuksen että arvostuksen miestä kohtaan, ainakin itseltä veisi. Maku on jo mennyt siinä vaiheessa, kun mies on lähtenyt ilkeilemään. Korostan, turha miettiä miksi hän sanoo niin vaikka voisi samalla vaivalla sanoa neutraalisti tai eri lailla, ihan turhaa mietintää. Hän on jo ylittänyt rajan ja osoittanut, millainen hän on ja miten hän kohtelee sinua. Jatkossa olisi luvassa samaa ja lisää.... Joten kannattaa sanoa morjens, opi käyttäytymään, minä en opeta, hei hei, ovi kiinni.

Vierailija
25/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa? Toinen on aina sitten tyly ja kylmä, jos on sen luonteinen. Ei se muutu. Lämmin ihminen tarvitsee ystävällisen. Ellei itse tulkitse jonkin tylyksi, mutta enpä usko ihan.

Ei tässä nyt erota vielä tarvitse, kun emme edes asu yhdessä. Lämpöä, rakkautta, kosketusta ja läheisyyttä minä tarvitsen suhteessa. Mutta kun välillä olemme vaikka reilun viikon olleet näkemättä ja kerron esim, että minulla on ikävä ja kaipaan läheisyyttä ja seksiä, niin tuntuu kieltämättä aika pahalta, kun toinen sanoo että ahdistaa kun häneltä koko ajan on joku jotain vaatimassa.

AP

Vierailija
26/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kumppani on selvästi ylittänyt jonkun rajasi. Sinä et ehkä halua tulla kohdelluksi henkisesti väkivaltisesti ja olet nyt ihmeissäsi, kun kumppani tekee sinulle niin. Henkinen väkivalta yleensä vaan pahenee, mitä pidemmälle suhde etenee

Sinuna ottaisin muutaman askeleen taaksepäin ja etäisyyttä. Sano kumppanille, että sinun täytyy miettiä voitko jatkaa suhdetta ihmiseen, joka purkaa pahaa oloaan epärakentavasti sinuun. Sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa ja kouluttaa kumppaniasi, tai luennoida siitä, miten negatiivisia tunteita käsitellään. Anna hänen yksinkertaisesti ajautua kaltaistensa seuraan ja ajaudu sinä kaltaistesi

Tässä on sanottu asiat todella hyvin.

Ap, sisäistä ylläoleva postaus. Sinun on turha miettiä, MIKSI mies sanoo niin eikä eri tavalla, katsos kun se mies on senluonteinen ja haluaa olla veemäinen tai kylmän loukkaava, se on hänen omin

Ai joo, unohtui laittaa vielä yksi syy, mihin hän saattaisi vedota, jos käsittelisitte tätä hommaa: sarkasmi. Että hän on vaan tällainen vähän sarkastinen, että niin hän sanoo ja se on vaan nokkeluutta. Ei hehhe joo.... Sarkasmi... paskaa. Siis älä nyt vaan siihen syyhyn lankea, sarkasmi on hienompi sano vettuilulle ja tarkoittaa, että hän on ylpeä tyylistään eikä todellakaan välitä sen loukkaavuudesta. On eri asia olla sarkastinen asioista kuin olla sarkastinen jotakuta kohtaan. Tämä myös tärkeä käsittää.

Nämä jotka mainostavat olevansa "sarkastisia" ovat yleensä vittuilijoita eivätkä oikeasti hyviä haasteellisemmassa sarkasmissa, mikä on asioihin eikä ihmisiin kohdistuvaa älykästä veistelyä. Jos mies mainitsee olevansa "sarkastinen" tai liputtavansa "sarkasmia", niin se on red flag, yleensä ovat ilkeitä ja nauttivat tölväisyistä ja loukkaavuudesta.

Vierailija
27/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa? Toinen on aina sitten tyly ja kylmä, jos on sen luonteinen. Ei se muutu. Lämmin ihminen tarvitsee ystävällisen. Ellei itse tulkitse jonkin tylyksi, mutta enpä usko ihan.

Ei tässä nyt erota vielä tarvitse, kun emme edes asu yhdessä. Lämpöä, rakkautta, kosketusta ja läheisyyttä minä tarvitsen suhteessa. Mutta kun välillä olemme vaikka reilun viikon olleet näkemättä ja kerron esim, että minulla on ikävä ja kaipaan läheisyyttä ja seksiä, niin tuntuu kieltämättä aika pahalta, kun toinen sanoo että ahdistaa kun häneltä koko ajan on joku jotain vaatimassa.

AP

Sivusta. Tuokaan ei ole ok, aiheuttaa sulle syyllisyyttä ja häpeää siitä, että kehtaat vaivata häntä tarpeillasi. Ei ole hyvä juttu. Mies kuulostaa siltä, että hän ei ole valmis suhteeseen. Ei ole oikeasti, ehkä henkisesti epäkypsä tai sitten sen luonteinen, tylyn luonteinen ja joko itsekäs/itsekeskeinen taikka hermosto ei kestä mitään toisen huomioimista. 

Se mitä sinä kaipaat suhteessa, aivan ymmärrettäviä asioita, mutta ne eivät nyt toteudu tässä suhteessa ja hyvä, että oikeastaan kävi ilmi tämä tilanne, niin et joudu syvemmälle ja pidemmälle siinä. Aiempi kirjoittaja sanoi hyvin "lämmin ihminen tarvitsee ystävällisen", juuri näin. Ymmärrän tätä harmitusta, koska olen itsekin lämmin ja tällaiset tylyt tyypit aiheuttavat ikävyyttä, tekevät aremmaksi, satuttavat ja se on turhaa. Lämmin kaipaa lämpöä ja kun sitä löytyy, niin ei ole työmaita. Kuten aiempi kirjoittajakin sanoi, antaa näiden ajautua samanlaisten seuraan, antaa virran viedä, ja toivottavasti sinä löydät miehen, jonka kanssa on hyvä olla kaikin päin. Vanha viisaus loppuun: parempi olla itsensä kanssa kuin huonossa seurassa.

Vierailija
28/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sivusta. Tuokaan ei ole ok, aiheuttaa sulle syyllisyyttä ja häpeää siitä, että kehtaat vaivata häntä tarpeillasi. Ei ole hyvä juttu. Mies kuulostaa siltä, että hän ei ole valmis suhteeseen. Ei ole oikeasti, ehkä henkisesti

Siis nainen. Kyseessä on nainen, ei mies.

Ap, mies

Vierailija
29/47 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sivistyneitä, keskustelemme kauniisti! Olisipa kauheata olla joku w t!

Vierailija
30/47 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme sivistyneitä, keskustelemme kauniisti! Olisipa kauheata olla joku w t!

Naiset on paljon julmempia ja ilkeämpiä kuin miehet. Harva nainen kestäisi sellaista draamaa ja paskaa suhteessa, mitä puolet miehistä joutuu kestämään.

Vierailija
31/47 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi olla miehelle vittumainen, koska ei tavismies mihinkään lähde ellei ole uusi p i l l u tiedossa. Naisilleei päde sama, koska harva on niin ugly, ettei joku silti kelpuuttaisi.

Vierailija
32/47 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse sitten miehestä tai naisesta, en oöe koskaan ymmärtänyt miksi omalle elämänkumppanilleen pitää tai edes kehtaa olla niin ilkeä kuin mitä joskus näkee ihmisten olevan. 

Omat vanhemmat olivat tätä aikanaan toisilleen ja minä päätin, etten koskaan ala tuollaiseksi. Enkä ole alkanut. 

Vierailija
33/47 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus kun kuolee, paljastuu ihmisen todellinen minä. Ensihuumassa mukana on paljon "teatteria".

Vierailija
34/47 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso (nainen) puhuu teoriassa kuinka naiset ovat tylyjä miehelle, mutta itse osaa kyllä minulle olla hirviö.

Vierailija
35/47 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailukumppani oli tyly, töykeä, ylimielinen mies. Ei tule muuttumaan, luonnekysymys on tuo. Juokse.

Vierailija
36/47 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailukumppani oli tyly, töykeä, ylimielinen mies. Ei tule muuttumaan, luonnekysymys on tuo. Juokse.

Ei ikäviä ihmisiä kannata tapailla oli sitten mies tai nainen. Mutta ongelma tulee siinä kuten aloittaja kuvasi, että jos yleensämon hyvä tyyppi mutta esim silloin muuttuu kusipäiseksi kun on väsynyt, nälkäinen, stressaantunut tms. Ja tuoreessa suhteessa kun on, niin ei tunne toista vielä niin hyvin. Osa omasta alitajunnasta käskee pitää kiinni ja osa juosta karkuun.

Vierailija
37/47 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles ap pitää vähän etäisyyttä. Et ole vähään aikaan oma-aloitteisesti missään yhteydessä naiseen. Saattaapa routa ajaa porsaan kotiin. Tai sitten ei. Molempi parempi kuin olla hypoyytettävänä. Kyseessä saattaa olla välttelevään kiintymyssuhteeseen taipuvainen tyyppi.

Vierailija
38/47 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille, jotka asutte kumppaneittenne kanssa erillänne: Snotteko aina kumppanillenne, kun hänen käytöksensä tai toimintansa tuntuu teistä pahalta tai teille tulee siitä nyt vaikka surullinen olo?

En nyt tarkoita mitään isoja tai vakavia juttuja, vaan vaikka jos ette ole nähneet viikkoon, olisi tilaisuus olla yhdessä ja toinen ilmoittaakin olevansa mieluummin yksin.

Vierailija
39/47 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka asutte kumppaneittenne kanssa erillänne: Snotteko aina kumppanillenne, kun hänen käytöksensä tai toimintansa tuntuu teistä pahalta tai teille tulee siitä nyt vaikka surullinen olo?

En nyt tarkoita mitään isoja tai vakavia juttuja, vaan vaikka jos ette ole nähneet viikkoon, olisi tilaisuus olla yhdessä ja toinen ilmoittaakin olevansa mieluummin yksin.

Ei ole tapana sanoa kovin helposti. Jos toinen oikeasti tarvitsee yksinoloa ja vaikkaunta, niin se on hänen oikeutensa. Jos alkaa nakkelemaan niskojaan ja vinkumaan, että Noin vähänkö mä sulle merkkaan, että oot mieluummin yksin?, niin ei se nyt ainakaan mitään edistä tai paranna. Sama jos toinen sanoo minulle, että tulee kurja ja ikävä fiilis, niin eihän se nyt minunkaan oloani ja mielialaani varsinaisesti parannna.

Vierailija
40/47 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmiset muistavat aina puhua omista tunteistaan ja mennä kaikessa oma napa edellä. Epäitsekkäät tekevät kompromisseja ja ajattelevat myös kumppaneitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi