Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylyt, kylmät ja ikävään sävyyn esitetyt kommentit kumppanille

Vierailija
23.01.2025 |

Parisuhde on vielä tuore, puolen vuoden pituinen, mutta yksi asia on alkanut ahdistamaan. Nimittäin kumppanini ajoittainen tapa vastata viesteihini ja kysymyksiini.

Okei, meillä on kaikilla huonoja päiviä, kiirettä ja stressiä. Mutta silti. En koskaan voisi vastata rakkaalleni yhtä ynseästi, tylysti ja halveksuvaan tai aliarvioivaan sävyyn, kuin mitä hän joskus vastaa minulle.Näin ei ole tietenkään koko ajan, vaan vain silloin kun vieteri alkaa olla turhan kireällä. 

Mutta silloinkin olisi kivampi vaan saada lyhyt ja asiallinen viesti "Tänään en ehdi.", kuin sellainen itsesääliä tihkuva whinetys, joka kuulostaa samalta kuin jos 15v olisi vinkumassa uutta mopoautoa työttömältä yh:lta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muuttuu sävy viesteissä jos tunteet kumppania kohtaan menevät negatiiviseksi. Ennen eroa tyypillisiä kommentteja exälle olivat "Ihan v*tun sama." tai "Ei voisi vähempää kiinnostaa." 

Ehkä kumppanisi vaan yrittää viestiä, että homma alkaa olla taputeltu teidän suhteenne osalta.

Vierailija
2/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla muuttuu sävy viesteissä jos tunteet kumppania kohtaan menevät negatiiviseksi. Ennen eroa tyypillisiä kommentteja exälle olivat "Ihan v*tun sama." tai "Ei voisi vähempää kiinnostaa." 

Ehkä kumppanisi vaan yrittää viestiä, että homma alkaa olla taputeltu teidän suhteenne osalta.

Tämän vuoksi ei pitäisi perustaa suhteita tunteelle. Kumppaniin pitäisi tutustua kunnolla ja pystyä kunnioittamaan häntä, sekä olla vuorovaikutuksessa niin, ettei itse "pilaa" häntä. Sitten kun on muutaman vuoden pystynyt kunnioittamaan tätä henkilöä, on jo paljon paremmat mahdollisuudet suhteen onnistua. Tuollainen burn and crash on melkeinpä aina edessä, jos perustaa suhteen himolle, tunteelle, ihastukselle, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kumppani on selvästi ylittänyt jonkun rajasi. Sinä et ehkä halua tulla kohdelluksi henkisesti väkivaltisesti ja olet nyt ihmeissäsi, kun kumppani tekee sinulle niin. Henkinen väkivalta yleensä vaan pahenee, mitä pidemmälle suhde etenee

Sinuna ottaisin muutaman askeleen taaksepäin ja etäisyyttä. Sano kumppanille, että sinun täytyy miettiä voitko jatkaa suhdetta ihmiseen, joka purkaa pahaa oloaan epärakentavasti sinuun. Sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa ja kouluttaa kumppaniasi, tai luennoida siitä, miten negatiivisia tunteita käsitellään. Anna hänen yksinkertaisesti ajautua kaltaistensa seuraan ja ajaudu sinä kaltaistesi

Vierailija
4/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kumppani on selvästi ylittänyt jonkun rajasi. Sinä et ehkä halua tulla kohdelluksi henkisesti väkivaltisesti ja olet nyt ihmeissäsi, kun kumppani tekee sinulle niin. Henkinen väkivalta yleensä vaan pahenee, mitä pidemmälle suhde etenee

Sinuna ottaisin muutaman askeleen taaksepäin ja etäisyyttä. Sano kumppanille, että sinun täytyy miettiä voitko jatkaa suhdetta ihmiseen, joka purkaa pahaa oloaan epärakentavasti sinuun. Sinun tehtäväsi ei ole kasvattaa ja kouluttaa kumppaniasi, tai luennoida siitä, miten negatiivisia tunteita käsitellään. Anna hänen yksinkertaisesti ajautua kaltaistensa seuraan ja ajaudu sinä kaltaistesi

On ylittänyt, ainakin ihmettely- ja kummastuskynnyksen. Ymmärrän yskän, mutta en se miten asia minun suuntaani oksennetaan. Sen kuitenkin voisi ihan hyvin esittää myös asiallisesti ja ainakin neutraaliin sävyyn. Ja kaikenlaiset "Yritä nyt kulta pieni ymmärtää, että elämässä on muutakin kuin..." tyyppiset jutut voisi ihan hyvin jättää sanomatta.

AP

Vierailija
5/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi ei pitäisi perustaa suhteita tunteelle. Kumppaniin pitäisi tutustua kunnolla ja pystyä kunnioittamaan häntä, sekä olla vuorovaikutuksessa niin, ettei itse "pilaa" häntä. Sitten kun on muutaman vuoden pystynyt kunnioittamaan tätä henkilöä, on jo paljon paremmat mahdollisuudet suhteen onnistua. Tuollainen burn and crash on melkeinpä aina edessä, jos perustaa suhteen himolle, tunteelle, ihastukselle, jne.

Joo, tunteet on ihan yliarvostettuja parisuhteissa. Järkiliitot  ja kumppanista hyötyminen kunniaan.

"Mun kannattaa olla ton kanssa, koska sillä on paljon rahaa ja mun ei tarvitse huolehtia taloudellisista asioista." 

"Toi ei oo penaalin terävin kynä, mutta sillä on hyvä p*llu, eikä se pihtaile sen antamisessa."

Vierailija
6/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ylittänyt, ainakin ihmettely- ja kummastuskynnyksen. Ymmärrän yskän, mutta en se miten asia minun suuntaani oksennetaan. Sen kuitenkin voisi ihan hyvin esittää myös asiallisesti ja ainakin neutraaliin sävyyn. Ja kaikenlaiset "Yritä nyt kulta

Vastaat siihen, että "voi kultapieni kun minulla on nollatoleranssi huonolle käytökselle ja rumalle puheelle ja sinun on opittava kommunikoimaan kuin aikuinen, jos aiot olla läheisyydessäni".

Oma mies yritti vaikka mitä tuollaista puhetta alkuun, en tiedä mistä oli oppinut. Siihen kun puuttui joka kerta heti kun tuli jotain tyhmää, niin kyllä se alkoi oppimaan. Jos ei jaksa kasvattaa isoa ihmistä, niin eroa ihmeessä. 

Vierailija
7/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaita, terveitä neuvoja!

Vierailija
8/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhteen naispuoliselta tulee välillä noita sammakoita suusta. Ja häntä ahdistaa kun kaikki vaativat häneltä jotain. Lapset vaativat, työ vaatii, kotihommat vaativat, lemmikit vaativat, kaverit vaativat, harrastukset vaativat. Ja minäkin vaadin. 

Joku voisi haluta muistuttaa, että elämä on valintoja, mutta toisille sekin on itsestään selvää. Jos aika, voimat ja rahat eivät riitä kaikkeen, niin jostain pitää tinkiä. Oli se sitten vähemmän työtä, vähemmän jälkikasvun passausta, vähemmän harrastuksia ja kavereiden näkemistä tai vähemmän parisuhdeaikaa.

Toisaalta minun on helppo sanoa, koska pakollisia asioita on työ, laskujen maksu, nukkuminen ja syöminen. Enkä koe, että kun teen jotain niin se on pois joltain muulta tai jostain muusta. Kaikesta muusta voin ja haluan tinkiä ennemmin kuin parisuhteesta. Mutta ne ovat vain minun prioriteettejani. Edellisessä parisuhteessa tingittiin siitä suhteen hoidosta ja eroonhan se johti. Nyt olen viisaampi, enkä aio tehdä samoja virheita uudelleen. Nyt on uusien virheiden vuoro 😂

Vierailija
9/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus, tuo kaikkien naisten säännöllinen tunnetila. Vai onko se vain, että se ahdistuskortti pelataan pöytään niin helposti. Meitä miehiä joskus ihan vaan rehellisesti v i t u t t a a, mutta emme me siitä aina ole puhumassa puolisoillemme. Eikä se muuta meitä tuulella käyviksi, joille ei uskalla edes puhua silloin kuin AHDISTAA.

Vierailija
10/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn paha olo lässyn lässyn epärakentava lässyn lässyn luennoida lässyn lässyn lää!

Vierailija
11/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taas tällainen trolli. Vastahan ap oli tehnyt samankaltaisen jossa mies töksäyttelee. Huoh. 

Vierailija
12/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
14/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa? Toinen on aina sitten tyly ja kylmä, jos on sen luonteinen. Ei se muutu. Lämmin ihminen tarvitsee ystävällisen. Ellei itse tulkitse jonkin tylyksi, mutta enpä usko ihan.

Vierailija
15/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ylittänyt, ainakin ihmettely- ja kummastuskynnyksen. Ymmärrän yskän, mutta en se miten asia minun suuntaani oksennetaan. Sen kuitenkin voisi ihan hyvin esittää myös asiallisesti ja ainakin neutraaliin sävyyn. Ja kaikenlaiset "Yritä nyt kulta

Kyrvänsyylä olet. 

Vierailija
16/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, ettei kiinnosta olla tunteiden oksennuspussina ja ottaisin etäisyyttä. 

On normaalia purkaa harmitusta toiselle, ei toiseen. Siinä on vissi ja tärkeä ero. 

Tsemppiä hyvinvoitiasi lisääviin päätöksiin. 

Vierailija
17/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ylittänyt, ainakin ihmettely- ja kummastuskynnyksen. Ymmärrän yskän, mutta en se miten asia minun suuntaani oksennetaan. Sen kuitenkin voisi ihan hyvin esittää myös asiallisesti ja ainakin neu

Vastaat siihen, että "voi kultapieni kun minulla on nollatoleranssi huonolle käytökselle ja rumalle puheelle ja sinun on opittava kommunikoimaan kuin aikuinen, jos aiot olla läheisyydessäni".

Oma mies yritti vaikka mitä tuollaista puhetta alkuun, en tiedä mistä oli oppinut. Siihen kun puuttui joka kerta heti kun tuli jotain tyhmää, niin kyllä se alkoi oppimaan. Jos ei jaksa kasvattaa isoa ihmistä, niin eroa ihmeessä. 

Itse en jaksaisi olla aikuiselle kasvattajana ja rajanvetäjänä. Toisaalta jos itsellä hyvä rajojentaju ja rajojen veto sujuu helposti eikä liikaa ärsytä, niin voi tuokin toimia. Varsinkin jos toinen on muuten riittävän hyvä ja ottaa sitten kans opikseen.

Vierailija
18/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oksentanut palstalle mm tämän:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5914254/mita-kertoa-lapselle-eron-syyks…?

Ei ole. Ap:n lapset ovat 21- ja 24-vuotiaat.

AP

Vierailija
19/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilua ei pidä sietää parisuhteessa, töissä eikä harrastuksissa. Vittuilija joko jätetään tai hänestä ilmoitetaan esimiehelle ja työsuojeluun. 

Vittuilu ei ole huumoria vaan törkeää ja loukkaavaa käytöstä. 

Vierailija
20/47 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

#naisvihanäkyväksi

Vittuilu ei toimi. Vittuilija paiskataan ulos ihmissuhteista, perheestä, töistä ja kaveripiiristä, minkä varmaan omakohtaisesti jo tiedätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi