Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltaja Välimeren risteilylle

Vierailija
23.01.2025 |

Olen varaamassa ensi kesän reissua lapsen kanssa. Houkuttausi Välimeren risteily Italiaan ja Kreikkaan. 

Kallis matka, mutta hienoja nähtävyyksiä. Ja helppo olla lapsen kanssa, kun kivaa tekemistä. 

Kokemuksia vastaavasta matkasta? Onko raskas matka? 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen halvempi vaihtoehto olisi vuonoristeily Norjassa. Oslosta Kirkkoniemeen. Upeat maisemat, eikä ole liian kuuma. Se voisi myös oll hieno. 

Onko vuonoristeily Norjaan edullinen vaihtoehto? 😂Onko sulla mitään käsitystä Norjan hintatasosta? Myös ei liian kuuma tarkoittaa yleensä noin +15 astetta eli että kesäuntuvatoppatakki tarvitaan koko ajan.

Halvempi se on kuin Välimeren risteily. Lisäksi turvallisempi ja siistimpi. Tuollaisessa isossa laivassa pöpöt voi levitä. 

Toisaalta mietin, mitä maailmassa tapahtuu, moni puhuu kolmannesta maailmansodasta. Ensi kesänä pääsisi vielä matkustamaan. Sitten olisi ainakin hienot muistot. Sodan aikana iskee inflaatio. Käteisellä rahalla ei ole paljon arvoa.

Vierailija
62/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yö pitäisi olla hotellissa ennen laivaan siirtymistä. Ja heinäkuussa Italiassa on ihan sairaan kuuma. Taksi lentoasemalta maksaa hotellille ja satamaan. 

Mietin iskeekö väsymys, kun olen yksin lspsen kanssa liikenteessä. 

Italiassa on erittäin hyvin toimiva junaliikenne, mutta bussit tulee miten sattuu, Jos bussimatka ei ole kovin pitkä ja/tai aikataulu on tiukka, kandee ottaa taksi tai uber. Olen ollut Italiassa monta kertaa heinäkuussa, joskus läkähdyttävän kuuma, joskus ei. 

Kiva tietää, että aina ei ole niin kuuma. En halua mihinkään 40 asteen helteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksette lomaile ihan kotimaassa?

Haluaisin nähdä Santorinin, Ateenan ja Mykonoksen. 

Kyllä kotimaassakin ehtii lomailla. 

Vierailija
64/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vesipuisto, teatteria, upeita ravintiloita. Alkoholia en juo, niin mitään juomapassia en tarvi. 

Ajattelin tehdä töitä matkalla, isossa hytissä pystyn hyvin työskentelemään.

Hinta hirvittää, mutta kerrankos sitä. 

Miksi lähdet noin arvokkaalle lomalle tekemään töitä? Eihän se ole silloin mikään loma. Olen ollut useamman kerran noilla ristelijöillä, en tosin Välimerellä, mutta siellä on niin paljon kaikenlaista kiinnostavaa tekemistä jo laivalla, että mitä, johtuisiko se lapsi kököttämään hytissä, kun sä teet töitä. Ja jos menette retkille, ne lähtee yleensä aamulla jo on monesti koko päivän retkiä. Sen jälkeen on ihana mennä syömään, altaalle tms. Ja silloinko sä ajattelit sitten tehdä töitä?

Tee työt kotona ja pidä loma lomana!

Mä olen vähän tälläinen, että aina olen miettimässä työasioita. Nimenomaan tuollaiselle lomalle kannattaa mennä tekemään töitä puolipäiväisesti. 

Kallis matka. Pitää se jotenkin rahoittaa. 

Vierailija
65/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten yksinhuoltajuus tähän aloitukseen liittyy. Kaipa se oli tärkeää mainita otsikossa. 

Ehkä sitä just, että kaikki ei ole reppanoita ja yhteiskunnan tuilla eläviä. Mulla on hyvä energia myös. 

Vierailija
66/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös, että näkemällä asioita, oppii uutta. Voi hyödyttää myös taloudellisesti. Tulee uutta perspektiiviä. 

Rahaa ei kannata säästää paljon. Inflaatio syö. 

Vierailija
67/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eletään muutenkin kaikinpuolin kiristyvää aikaa. Jos ei nyt lähde, niin ei ehkä koskaan. 

Vierailija
68/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit on kokoajan, että säästäkää, säästäkää, sijoittakaa! Miten käy? Osuuspankkikin on kämminyt osan sijoitusrahastoistaan. 

Parempi vain pistää rahat hienoon matkaan ja kuvata paljon. Sitten on ainakin muistot kun eletään suu säkkiä myöten. 

Sano mun sanoneen. 

Vierailija
69/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on hieno kohde, mutta itse en lähtisi sinne keskikesällä. Lämpötila huitelee viikkotolkulla jopa 40 asteessa, jolloin helteeseen tottumaton ei yksinkertaisesti jaksa mitään. Kannattaa harkita ! 

Vierailija
70/71 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia on hieno kohde, mutta itse en lähtisi sinne keskikesällä. Lämpötila huitelee viikkotolkulla jopa 40 asteessa, jolloin helteeseen tottumaton ei yksinkertaisesti jaksa mitään. Kannattaa harkita ! 

Kannattaa huomioida että risteily on eri asia kuin mennä lomalle kohteeseen. Voi olla maissa sen aikaa kun jaksaa ja huvittaa ja palata sitten laivaan. Laivat on vähän liiankin hyvin ilmastoituja joten kuuma ei tule paitsi kannella ja silloin ihana pulahtaa uimaan.

Vierailija
71/71 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä 10- vuotiasta laskisi yksikseen mihinkään hetkeksikään , etenkään jossain Karibialla. Mitä vaan voi sattua, vaikka pudota tai joku heittää laidan yli, vie hyttiinsä. Huh!

Noita rikoksia sattuu laivoilla ihan riittävästi kun lukee uutisia. Kannattaa olla myös varuillaan käsimatkatavaroiden kanssa ja varsinkin Italiassa on paljon taskuvarkaita. Jopa lapsi voidaan varastaa jossain maissa ja viedä meren yli jhk Arabiemiraatteihin. Ajattelisin, että ehkä joku isompi porukka, jossa muitakin lapsen läheisiä, kuten isovanhemmat tai kummeja, tätejä tai setiä tms mukaan.