Vauvojen ulkonäön haukkuminen
Kertooko se syvällistä jotain ihmisen arvomaailmasta, jos haukkuu vauvojen ulkonäköä. Minulla on tuttava, joka usein keksii jotain pahaa sanottavaa ihmisten ulkonäöstä. Ei yleensä sano ihan päin naamaa, mutta on useasti arvostellut jopa lasten ja vauvojen ulkonäköä. Kyse on sentään tuntemattomien ihmisten lapsista, jotka eivät ole seurueessa.
Olen ihan sanaton, kun on niin vastenmielistä. En ole tuttavalle asiaa mitenkään kommentonut.
Ja hyvin herkästi keksii sitä negatiivista kommentoitavaa, vaikkei ole mitään selkeää poikkeavuutta ulkonäössä.
En käsitä, mistä tuollainen kumpuaa. Vai haluaako tyyppi vain herättää hämmennystä muissa ihmisissä. Kyse on vanhemmasta ihmisestä.
Olen kyllä ennenkin kuullut että tietyn iän ylittäneillä ihmisillä on täysin kadonnut filtteri, mitä voi sanoa ja mitä ei. Etenkin ulkonäön kommentoinnissa.
Kommentit (24)
Mietin, että liittyyköhän tämä siihen, että vanhempi ihminen olettaa, että muut kunnioittavat häntä ihan vaan sen takia että hän on itse vanhempi (ja muka viisaampi) ja häntä ei voi enää kukaan loukata, mutta hänellä on oikeus sanoa mitä sylki suuhun tuo.
No kyllähän vastasyntyneet vauvat ovat monesti vähän hassun/pelottavan näköisiä (muuttuvat pian kuitenkin suloisiksi). Ei millään pahalla, enkä tätä tietenkään sanoisi esim. vauvan äidille.
Ihminen voi tulla sokeaksi huonoille tavoilleen, eikä yhtään huomaa millainen vaikutus sillä on muihin. Etenkin, jos kukaan ei ole koskaan eri mieltä ja kysy syytä miksi hän niin ajattelee . Ei ole hirmuinen vaiva keksiä jotakin vastinetta ja ohjata puheet neutraalimmiksi. Siitä vain reippaasti olemaan eri mieltä.
Joissakin suvuissa on ihan tapana haukkua omia lapsiaan ja pilkata yleensäkin ihmisten ulkonäköä. Eräs päivitteli vauvansa isoa päätä ja pulloposkia, toinen tyttärensä rumuutta. Aivankuin se olisi jotain julmaa huvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat ovat kaikki hirveän rumia. Sanoi kuka mitä tahansa. Paitsi tietenkin se oma paskatykki
No entäs vanhukset. Voiko heitä haukkua rumiksi ja....paskatykeiksi.
Ei, koska vanhukset ymmärtävät sen ja se loukkaa heidän tunteitaan. Vauvat eivät ymmärrä puhetta, joten on aivan sama, mitä niiden kuullen puhuu.
Ihmisvauva on kyllä oikeasti helvetin ruma. Rakkaus on sokea ja tietenkin oma vauva näyttää aina ihanalta. En kyllä ole koskaa pitänyt vieraita vauvoja kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat ovat kaikki hirveän rumia. Sanoi kuka mitä tahansa. Paitsi tietenkin se oma paskatykki
Ei, koska vanhukset ymmärtävät sen ja se loukkaa heidän tunteitaan. Vauvat eivät ymmärrä puhetta, joten on aivan sama, mitä niiden kuullen puhuu.
Tämä oli vissiin provo, mutta vanhuksella on jo minäkuva muodostunut.. lapsena se lähes aina muotoutuu sellaiseksi kuin se myös jää.
Muistan, kun näin ystäväni pojan ensimmäisen kerran, enkä tiennyt, mitä olisin sanonut, sillä hän oli todella ruma.. Ja se oli outoa, koska molemmat vanhemmat ovat hyvin kaunis pari, edelleen. Poikakin komistui aikanaan, samoin heidän tyttärensä, joka myös oli vauvana ruma. Mutta en tietenkään sanonut mitään ulkonäöstä, vaan keksin jotain ympäripyöreää sanottavaa.
No onhan jotkut vauvat vallan mopsinaamaisia kebabvartaita.
Minulla on tuttava, joka usein keksii jotain pahaa sanottavaa ihmisten ulkonäöstä.
Entinen esimieheni! Olin aivan huuli pyöreänä, kun keski-ikäinen rouva kommentoi aina jokaisen ulkonäköä. Kun joku julkkis alkoi seurustella, tuli vakio "eihän se ole edes oikein minkään näköinen". Eh, ok. Haukkui estottomasti myös lapsia, välillä jotenkin mustaan huumoriin verhoten, mutta tosissaan. Pikkuhiljaa selvisi, että eipä hänessä oikein sisältöä ollut, joten pinnalliset aiheet olivat aika loogisia. Sisustus, oma ja muiden ulkonäkö, ylipäätään kaikki se, miltä asiat näyttävät ulospäin, olivat hänen juttunsa.
Nykyään kavahdan heti, jos kuulen jonkun haukkuvan muiden ulkonäköä. En ala tutustua enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen niin vanha, että pystyn tarvittaessa loukkaamaan muiden vanhusten tunteita.
Esim. jos toinen ns. vanhus minun kuulteni erehtyy arvostelemaan kenenkään ulkonäköä tai vaikka erilaista elämäntapaa, olen aina valmis puolustamaan ihmisten erilaisuutta sekä oikeutta tehdä omat valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun näin ystäväni pojan ensimmäisen kerran, enkä tiennyt, mitä olisin sanonut, sillä hän oli todella ruma.. Ja se oli outoa, koska molemmat vanhemmat ovat hyvin kaunis pari, edelleen. Poikakin komistui aikanaan, samoin heidän tyttärensä, joka myös oli vauvana ruma. Mutta en tietenkään sanonut mitään ulkonäöstä, vaan keksin jotain ympäripyöreää sanottavaa.
Se oli sinun mielipiteesi. Onneksi pidit omana tietonasi.
Varmasti noillakin vauvoilla oli jo havaittavissa perittyjä ominaisuuksia, joista se myöhempi hyvännäköisyys kehkeytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vauvat eivät ole rumia. Vauvat ovat vauvojen näköisiä, hellyttäviä ihmistaimia. Täytyy olla jotenkin rajoittunut ajatusmaailma, jos pitää vauvoja rumina. Voin kuvitella, kuinka noin negatiivisella mielellä varustettu henkilö erittää vauvojen läheisyydessä huonoja aineksia ympäröivään ilmaan. SIlloin varmasti vauvankin kasvot kiristyvät, aistivat vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olethan sinäkin ollut hirveän ruma paskatykki. Ja millainen sinusta kasvoi?
Vierailija kirjoitti:
Joissakin suvuissa on ihan tapana haukkua omia lapsiaan ja pilkata yleensäkin ihmisten ulkonäköä. Eräs päivitteli vauvansa isoa päätä ja pulloposkia, toinen tyttärensä rumuutta. Aivankuin se olisi jotain julmaa huvia.
Karmeaa. Ja tuollaisilla on lapsia.
Eikös vauvat oo kaikki samannäköisiä pallopäitä? 😅
Evoluutio on tehnyt vauvat suloisen näköisiksi esim. isot silmät, jne. Normaaleilla ihmisillä tämä näkyy että vauvoista pidetään automaattisesti. Kasvosokeilla tätä ilmiötä ei tunnisteta. Kaikkialla rumia ihmisiä näkevät ovat yleensä päästä vialla.
Tunnustan olevani tuollainen kriitikko. Löydän välittömästi jotain huomautettavaa ihan kenestä tahansa! Mutta en koskaan sano niitä ääneen! Tai no, miehelle tai parhaalle ystävälle voin sanoa leffaa katsoessa, että onpa tuolla näyttelijällä erikoinen nenä, mutta muuten pidän mölyt mahassani.
Vierailija kirjoitti:
No sanot sille ens kerralla että turpa kiinni saatanan noita-akka ni eiköhän se siitä.
Hätistät sen tiehensä ja teet selväksi että takaisin ei ole tulemista.
Tuommoinen voi vaikka noitua lapsosen pahalla silmällään.
No sanot sille ens kerralla että turpa kiinni saatanan noita-akka ni eiköhän se siitä.