Pöytätietokone vs pleikka vs xbox vs loput
Mitä mieltä ootte? Katoin just että hyvät pelitietokoneet maksaa noin 1500e. Ps5 saa 600e ja xbox series s saa alle 300e.
Koittakaa kertoa mitä järkeä olis tietokoneeno stossa? Vaikka ostais ps5 vertaa 1500e pöytätietokone saisi 800e pelejä varten säästettyä.
Vois jopa koittaa ostaa molemmat ps ja xbox mitä mieltä? Niin kalliitta noi pöytietokoneet sattuu olemaan enkä jaksaisi alkaa pelejä optimoimaan ja muuta..
Kommentit (40)
Käytetty PC AM4 Ryzen 5:lla ja jollain RX6600/7600 näyttiksellä lähtee 500-800 € väliltä ja sillä pelaa kyllä ihan kivasti 1080p asetuksilla. Siitä voi sitten päivitellä sitä mukaa osia kun saa rahaa säästettyä, eikä tarvi lyödä kertapumpsina sitä 1500-200 tiskiin.
Vierailija kirjoitti:
Käytetty PC AM4 Ryzen 5:lla ja jollain RX6600/7600 näyttiksellä lähtee 500-800 € väliltä ja sillä pelaa kyllä ihan kivasti 1080p asetuksilla. Siitä voi sitten päivitellä sitä mukaa osia kun saa rahaa säästettyä, eikä tarvi lyödä kertapumpsina sitä 1500-200 tiskiin.
1500-2000 tietenkin...
Pöytäkone vie aina 100-0. Kaikki nuo muut on lasten leluja älypuhelimet mukaan laskettuna.
Pöytä pc vain raskaalle softalle mm. Gta 5 ja photoshop.... pelikonsolit yleispeluuseen. Siinä ideaa
Vierailija kirjoitti:
Pöytä pc vain raskaalle softalle mm. Gta 5 ja photoshop.... pelikonsolit yleispeluuseen. Siinä ideaa
Mulla on GTA 5 PS3:lla ja ihailen vieläkin sen grafiikkaa ja pelin laajuutta, monipuolisuutta, ym.
Riippuu kuinka tärkeää pelaaminen on. Satunnaispelaajalle konsoli on helpoin, PC tarjoaa enemmän, muttei ole niin optimoitu. Konsoleiden tekstikoot on myös optimoitu sohva ja telkkari mielessä, kun PC:n käyttöliittymät yleensä ovat optimoitu lähietäisyydeltä katsottaville monitoreille.
Jos pelit on vain pelejä niin sitten on kai sama kun ostaisi vaikka jonkun tigerin sormiparistoilla toimivan piipittävän käsipelikoneen.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäpc pitäisi sitoa kettingillä auton vetokoukkuun ja hilata siinä 20 km kuoppaista hiekkatietä soramontulle jossa jäljelle jääneet romut nitistetään ajamalla niiden yli kaivinkoneen teloilla.
Joo, trollailen vaan sitä yhtä pöytäpc vihaajaa :D
Hieno late bumppi, shilli. Luulitko tosiaan etten huomais?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäpc pitäisi sitoa kettingillä auton vetokoukkuun ja hilata siinä 20 km kuoppaista hiekkatietä soramontulle jossa jäljelle jääneet romut nitistetään ajamalla niiden yli kaivinkoneen teloilla.
Joo, trollailen vaan sitä yhtä pöytäpc vihaajaa :D
Hieno late bumppi, shilli. Luulitko tosiaan etten huomais?!?
Pöytäpc ottaa sopivan pompun jostain kuopasta ja lentää takalasin läpi autoon sisälle :D
Pleikkarilla olen saanut kaiken minkä tarvitsen pelipuolelta ja kaikki on simppeliä ja toimivaa.
Ehkä jos tarvitsisi tietokonetta johonkin muuhunkin, niin siinä voisi olla järkeä. Mutta ei se PC olisi kovin kätevä tuossa TV-tasolla muutenkaan ja sohvalla on paras pelata.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelit on vain pelejä niin sitten on kai sama kun ostaisi vaikka jonkun tigerin sormiparistoilla toimivan piipittävän käsipelikoneen.
Niin en itse ainakaan todellakaan pelkästään hinnan perusteella voisi lähteä pelikonetta valikoimaan kun se pelaaminen on niin erilaista tietokoneella ja konsolilla. Konsolilla se on sellasta ajanvietteellistä hutkimista kun taas tietokoneella paljon uppouttavampaa. Ei voi verrata ollenkaan.
Pöytäkone ehdottomasti. Voi tehdä muutakin kuin tattiohjata vanhentunutta teknologiaa.
Ostin läppärin pelikoneeksi 1500 eurolla enkä ole katunut. Moni peli, jota pelaan, tulee myös PC:llä. Pelaan ihan pädillä. Mukava pelata kaikki täysillä sulavasti.
Switch on ollut harkinnassa, toistaiseksi jäänyt. Jostain syystä silmät ärtyvät isolla televisiolla 720p-resoluutiosta nopeasti, 1080p läppärin näytöllä taas ei tunnu ärsyttävän silmiä.
Ostin kauan sitten ps 5 ja sillä pelaa kyllä pelejä hyvin. Odotan gta 6 myös niin saan heti pelata.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkone ehdottomasti. Voi tehdä muutakin kuin tattiohjata vanhentunutta teknologiaa.
Ja voi tuntea itse oikeasti pelaavansa peliä näppiksellä ja hiirellä ilman kaiken maailman tattitähtäysavustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en itse ainakaan todellakaan pelkästään hinnan perusteella voisi lähteä pelikonetta valikoimaan kun se pelaaminen on niin erilaista tietokoneella ja konsolilla. Konsolilla se on sellasta ajanvietteellistä hutkimista kun taas tietokoneella paljon uppouttavampaa. Ei voi verrata ollenkaan.
Mitä oikein selität? Pelistähän se riippuu että mikä on uppoutumista ja mikä hutkimista, ei alusta sitä miksikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi tuntea itse oikeasti pelaavansa peliä näppiksellä ja hiirellä ilman kaiken maailman tattitähtäysavustuksia.
Näppiksellä ja hiirellä on ihan saatanan kömpelöä pelata ohjaimeen verrattuna. Tarkempaa tietysti kun hiiri on käytössä, mutta liikaa häslinkiä pyöritellä lankkua ja hiirtä samaan aikaan eri käsillä. Moni tietysti pelaa PC:täkin ohjaimella.
Tai ehkä se on ihan että mihin on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Tietokone käy moneen muuhun myös, kuvan ja videon editointi, toimistotyöt, koodaus ym ym.
Monet pelit toimii ihan perusasetuksilla.
Mihinkään noista ei tarvita pöytäkonetta. Videoita editoidaan nykyään iPhone Prolla 4K:na.
Mun valinta: mikä tahansa halpa pöytätietokone + pelaamiseen pilvipalvelu, mulla Nvidia GeForce Now. Nuo pilvipalvelut toimii niin, että sun ei tarvi omistaa niitä tehokkaita pelikoneita, vaan sun peliä ajetaan siellä Nvidian pilvessä olevalla huippulaitteistolla, ja se streamataaan sun näytölle. Eli sulle riittää mikä tahansa halpa pjaska kone, koska ne tehokkaat näytönohjaimet ja prosessorit löytyy sieltä palvelusta, joka sun peliä pyörittää.
Mulla on se kovin taso eli Ultimate, ja se maksaa 20€ / kk. Ja jos välillä ei ole mitään pelejä pelattavana, niin tuosta voi pitää taukoa ja ottaa taas uudestaan sitten kun pelaa jotain. En näe juurikaan järkeä enää ostaa niitä kalliita laitteita, kun tällainen mahdollisuus on olemassa.