Parisuhde ja persoonien "eritahtisuus"
Voihan että.. meillä on miehen kanssa parisuhdetta takana 2 vuotta, ei asuta yhdessä, koska kummallakin on vielä alaikäisiä lapsia huollettavana.
Tässä on ollut etenkin Joulun aikaan vapaata ja ollaan vietetty lähinnä minun luona paljon aikaa.
Minä olen sellainen nopea ja kun alan jotain tekemään, niin on ns. 100 lasissa. Kaupassa käyn nopsaan, otan mitä olin miettinyt jo etukäteen ja suuntaan suoraan kassalle yms.. olen keskitasoa äkkinäisempi ja hyvin nopea tempoinen persoona. Mies on taas aivan toinen ääripää, hidasta, miettimistä, katselee jotain tehtävää juttua kuten roskien viemistä rauhassa ja sitten hiitaasti vie ne roskat.. huono esimerkki, mutta ihan kaikesta, kahvin keitto.. miettii ja miettii et pitäskö keittää kahvit..sit hiitaasti keittimelle ja kahvit tulemaan.
Kun alan vaikka tekemään lumitöitä, niin se mun nopeatempoisuus jotenkin "jäädyttää" miehen ja hän ei vaan osaa tarttua hommaan, jää katselemaan ja pyörimään pihalle.. kunnes laitan kolan käteen, näytän paikan et ota toi..
Tää on niin ärsyttävää, puren hammasta vähänväliä ja yritän hillitä itseäni etten sano pahasti.
Mä pelkään et joku kerta mulla vaan pinna palaa ja loukkaan toista. Toisaalta ihmettelen miten voi aikuinen ihminen olla jotenkin noin aloitekyvytön.. vai onko se vaan siksi kun mä oon tällainen ja ahdistan varmaan jo pelkällä olemuksella..
Minulla on puolestaan vauhdikas työkaveri ja kaikilla menee hermot. Jotenkin kaverilla on kokonaiskuva ihan hukassa ja juoksee stressaantuneena ympäriinsä kohkaamassa ja komentelemassa kaikkia. Melestään on se ainoa, joka tekee ja joutuu vielä muitakin vahtimaan. Me muut huokaisemme helpotuksesta, kun hän on poissa ja saamme paljon tehokkaammin tehtyä. On yritetty puhua, mutta kun mikään ei mene perille.