Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kah, kirsikkapuisto pilattiin vahingossa. Onko asioita, jotka menevät nykyään Helsingissä?

Vierailija
22.01.2025 |

Urakoitsijat eivät oikein osaa. Isoja, ympäristöä pilaavia virheitä ja ihmisiä vaarantavia ja ratkaisuja sattuu ja tapahtuu. Koulusta unohtuu vaihtaa lamput uusiin. Linnunpoikaset tap etaan. Työmaiden montut unohtuu suojata. Jne jne. Puistot jätetään h uumeidenkäyttäjien pesäpaikoiksi.

Oletteko hesuloissa tietoisia, että tällaisia virheitä ei vain satu ja tapahdu muissa kaupungeissa? 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottakaahan kevättä. Minun veikkaus on että puut kukkii ihan hyvin. Taas tehty kärpäsestä Härkönen.

Minä myös luulen. Ihan hyvinhän noissa on oksia jäljellä. Ja ainahan leikkuu virkistää kasvua ja kukintaa.

Etenkin jos kukkivat oksat leikataan pois?

Vierailija
22/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rakennusalalla lama menossa ja raksaäijät leikkaa nyt työkseen kirsikkapuita. fiksuina laskeneet, että 100 puun "hoidosta" voi lähettää isomman laskun, mitä 2 puun hoidosta. onko nuo ihan vjakkeja tuolla kaupungilla. 

Kyseessä on helsinki joten...

Helsinkiläisäänestäjiä vaivaa aivan krooninen tyhmyys joten tuskin asiat edes vaaleissa paranee vaikkei anni enää asetukaan pormestariehdokkaaksi tuhoamaan helsingin katuosastoja entisestään. Aina noista punapuolueista löytyy toinen samanlainen "kyky" tuhoamaan loputkin kaupungista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottakaahan kevättä. Minun veikkaus on että puut kukkii ihan hyvin. Taas tehty kärpäsestä Härkönen.

Minä myös luulen. Ihan hyvinhän noissa on oksia jäljellä. Ja ainahan leikkuu virkistää kasvua ja kukintaa.

Mikä tässä maassa kukkii tammikuussa?

Vierailija
24/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on sitten tulevaisuudessa, kun työttömät laitetaan orjatöihin kaupungin puistoihin. 

Vierailija
25/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletteko hesuloissa tietoisia, että tällaisia virheitä ei vain satu ja tapahdu muissa kaupungeissa?"

Ollaan. Valitettavasti anni tietää omasta mielestään paremmin kuin kansa eikä kuuntele minkäänlaista kritiikkiä touhottaessaan asioita oman päänsä mukaan. Ja punavihermedia vaan kehuu.

Vierailija
26/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkapuuta ei edes saisi leikata tammikuussa. 

Vierailija
27/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rakennusalalla lama menossa ja raksaäijät leikkaa nyt työkseen kirsikkapuita. fiksuina laskeneet, että 100 puun "hoidosta" voi lähettää isomman laskun, mitä 2 puun hoidosta. onko nuo ihan vjakkeja tuolla kaupungilla. 

Joo, ja ihmekö tuo jos sattuu vahinkoja? Raksaäijän peruskurssiin ei sisälly puutarhanhoito, eikä noissa puissa talvella ole kirsikan kirsikkaa. Eli mistä sen voi tietää, mitä puita ne on? Ja vaikka tietäisi, niin mitä se auttaa? Vanhempi raksaukko muistaa alkon väkevän kirsikkaviinin. Mutta siihen se kirsikkatieto loppuu.

Vierailija
28/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon leikkaus saa puut kasvamaan lisää oksia. Eli ensi vuonna on kunnon kukinta.

Puut oli muutenkin huonosti leikattu aikaisemmin. Nyt poistettiin toisiinsa osuvat oksat ja samalla saatiin puille lisää elinaikaa.

Vierailija
29/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hesoissa on se kaupungin palkanmaksusofta saatu workkimaan? Mikä rakennusliike sitä koodaa?

Vierailija
30/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on puutarhurit, jotka hoitavat puutarhat. Niiden työ on arvostettua. Suomessa ei arvosteta. Puulla on vain metsähoidollinen arvo. Puuta hoidetaan,  kun sellupuuta.

Vierailija
31/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulistadi :D

Vierailija
32/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkapuuta ei edes saisi leikata tammikuussa. 

Eipä ollut nyt muuta tekemistä, niin käsky kävi tuonne. Nyt ei alimman oksat haittaa nurmikon leikkaamista istuttavalla leikkuukoneella saatikka,  jos pyörällä seikkailisi off roadilla.

Vierailija
33/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa.

Täällä ei muuten missään vaiheessa "unohtunut lampun vaihto". Nuo valaisimet asennettin 70-luvun taitteessa (eivät siis ole alkuperäiset vaan merkittävästi kirkkaammat) ja lamppujen valmistus ja tuonti loppui ilman ennakkovaroitusta. Siksi vaikka enää osa valaisimista toimii, yrittävät vilkuttaa hiihtolomaan asti että saavat vaihdettua. Vaihtaminen ei onnistu jos piltit kirmaa käytävillä

Vierailija
34/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noissa varjoisissa alaoksissa ollut kukintoja viime keväänäkään. Huonosti leikattuja ovat aina olleet noin nuoriksi puiksi.

Voisko jo leikkaaja astua esiin sanoakseen mitä ajatteli.

Vierailija
35/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ROIHUVUOREN kirsikkapuisto on aiemmin ollut kaupungin oman rakentamispalveluliikelaitoksen Staran hoivissa. Se siirtyi YIT Roadille kilpailutuksen jälkeen viime vuonna."

Kun kaikki halpuutetaan, niin jälki on tuollaista.

Vierailija
36/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti kilpailuttaa puiden hoito ja ottaa se halvin😂, miten noin niinkun meni omasta mielestä Helsingin kaupunki?

Vierailija
37/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta mitään, ihan hyvin kukkii tulevaisuudessakin.

Näkee että ihmiset on luonnosta vieraantuneet varsinkin ne jotka noista puista nyt jauhaa.

Kirsikkapuuta, koristekirsikkapuu ei kasva luonnonvaraisena Suomessa. Aika vaikea vieraantua luonnosta, kun kyseessä on puutarhakasvi.

Vierailija
38/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla on puutarhurit, jotka hoitavat puutarhat. Niiden työ on arvostettua. Suomessa ei arvosteta. Puulla on vain metsähoidollinen arvo. Puuta hoidetaan,  kun sellupuuta.

Suomessa koulutetaan arboristeja eli vapaasti suomennettuna puiden hoitajia. Heillä on koulutus ja osaaminen nimenomaan yksittäisten puiden tai puistojen hoitoon.Puutarhurit eivät hoida puita!

Vierailija
39/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko joku että tapahtunut oli vahinko? Sinnetännemäen tuho-osasto ollut vauhdissa taas. Kaikki vihreä ja kaikki lähiluontoon edes viittaava nurin vaan ja asfalttia/betonia päälle.

Vierailija
40/121 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä!