Miksi mehupurkin kyljessä lukee Vegan?
Onko se varoituksen sana lihansyöjille, että älä osta, tämä ei ole lihamehua?
Vai pitääkö tuolla tavalla joillekin vegaaneille vinkata, että 100%:nen appelsiinimehu, by the way, ne appelsiinit kuuluvat muuten kasvikuntaa, eikä eläinkuntaan?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vegaani kuulostaa woketukselta.
Ärsyttää syvästi.
Ja muuten: minä en syö lihaa.
Ai siis onko tuoremehut muutoin jotain lihamehuja?
Olen alkanut vihata vegan-merkintää, joka on nykyään melkein joka tuotteessa. Lidlistä sai ennen pandemiaa hyvälaatuista palasaippuaa, joka oli hyvä loppuun asti. Myöhemmin niitä muutettiin ja nykyisiin tulee lyhyessä ajassa isoja halkeamia, jotka värjäytyvät tummaksi. Inhottaa pestä käsiä. Yhteen heidän deodoranttiinsa tuli myös vegan-merkintä. Sitä sai ennen alumiinivapaana, mutta vegan-merkin myötä niissä onkin alumiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää syvästi.
Olen alkanut vihata vegan-merkintää, joka on nykyään melkein joka tuotteessa. Lidlistä sai ennen pandemiaa hyvälaatuista palasaippuaa, joka oli hyvä loppuun asti. Myöhemmin niitä muutettiin ja nykyisiin tulee lyhyessä ajassa isoja halkeamia, jotka värjäytyvät tummaksi. Inhottaa pestä käsiä. Yhteen heidän deodoranttiinsa tuli myös vegan-merkintä. Sitä sai ennen alumiinivapaana, mutta vegan-merkin myötä niissä onkin alumiinia.
Toivottavasti kaikkiin tuotteisiin tulee tuo merkintä niin idiootit kuolee nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää syvästi.
Lidl ei ole koskaan myynyt vegaanista palasaippuaa. Jos myisi, vegaanit puhuisi asiasta koska se olisi harvinainen löytö. Edes brändiä et osannut kertoa. Joten cool story bro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan vähän sama, kuin monissa maidottomissa tuotteissa lukee "laktoositon". Olen itse laktoosi-intolerantikko, ja kun lapsella todettiin maitoallergia, pitkään jäi hyllyyn tuotteet, joissa luki isolla laktoositon, koska oletin niiden sisältävän maitoa, jos kerran pitää erikseen todeta, että on laktoositonta. Kunnes sitten kerran huomssmin jossain margariinipaketissa, että siinä luki sen laktoosittoman lisäksi vegan.
Vähän on jäänyt mysteeriksi tämä logiikka.
Joskus ne on puhtaasti markkinointia. Näkee välillä näitä "gluteeniton" tekstejä tuotteissa missä ei minkään järjen mukaan pitäisi gluteenia olla ikinä.
Keliakia on oikeasti vakava asia. Sitä sairastava ei saa syödä mitään, missä on gluteenia. Vaikka itse tuotteessa ei olisi vehnäjauhoja (tai muuta gluteenipitoista), niin leipomossa/tehtaassa on voitu samaan aikaan tehdä jotakin, missä on. Silloin gluteenia on voinut vahingossa joutua myös niihin tuotteisiin, joita myydään kaupassa keliaakikoille. Siis: ne täytyy valmistaa kokonaan erillään toisistaan. Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, miksi vehnäjauhopakkauksessa on Halal merkki.
Niille, joiden uskonnollinen vakaumus edellyttää Halal-ruokaa.
Tiedättekö, että mehuissa saa olla X määrä hyönteistä, ne kun vahingossa joutuvat mehun sekaan.
Vain halvimmissa mehuissa ne hämähäkit ovat kokonaisina joukossa...
Vierailija kirjoitti:
Vegaaneilla on rajoitettu aivotoiminta, eivätkä osaa ainesosalistalsta katsoa, onko tuote hänelle sopiva. Siksi iso vegan-merkintä on tarpeellinen.
Tämä logiikka sopii sitten myös niille joilla on gluteeniton ruokavalio ja tarvitsevat nähdä sen merkinnän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi mehussa on tuollainen merkki on, että joskus mehuihin lisätään esim. väri- tai muita lisäaineita tai vitamiineja, jotka ovat eläinperäisiä eikä vegaanille soveltuvia.
Tämä.
Tuskin pätee juuri ap:n esimerkkiin appelsiinimehuun, mutta esim. lusikallinenkin hunajaa makeutustarkoitukseen tekee tuotteesta ei-vegaan
////
Aha.
Siis kyseessä on poliittinen ideologia.
Minä kyllä syön hunajaa. Mutta en voi syödä eläimiä. Johtuu eläinrakkaudesta.
Hunajatuotanto ei ole ainoastaan eettinen ongelma vaan erityisesti ekologinen. Minua ainakin kiinnostaa miten pölyttäjillä menee maailmassa (ja eläinrakkauteni koskee myös ötököitä, ei vain tekopyhästi niitä e
Ilman hunajatuotantoa, monen tilan tuotanto nykypäivänä romahtaisi. Samalla tilalla oleva hunajatuotanto varmistaa riittävän määrän mehiläisiä pölyttämään ne vagaanienkin syömät kasvit. Jos haluat syödä eettistä kasvisruokaa ja sinun mielestäsi hunajatuotanto ei ole eettistä, niin siitä vain kyselemään tiloilta, ettei eihän teidän tilalla ole hunajatuotantoa, eikä kenelläkään myös tilan ympäristössä ole hunajatuotantoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää syvästi.
Lidl ei ole koskaan myynyt vegaanista palasaippuaa. Jos myisi, vegaanit puhuisi asiasta koska se olisi harvinainen löytö. Ede
Ehkä muistin väärin saippuan merkinnän, kun nyt ei ole tullut ostettua sitä enää. Se oli aikaisemmin paras, mitä olin koskaan löytänyt. Mutta deodoranttia koskeva kommenttini on totta. Naisten ei pitäisi lainkaan käyttää dödöjä, joissa on alumiinia.
En hyväksy vegaaneja tuotteita, ovat pahempia koostumukseltaan kuin oikeat tuotteet.
Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää syvästi.
Toivottavasti kaikkiin tuotteisiin tulee tuo merkintä niin idiootit kuolee nälkään.
Oliko kommenttisi sinun mielestäsi asiallinen?
Siinä lukee Vegan, siksi, että sinä pälli ostaisit sen. "Jipii, ihanaa kasvisperäistä omenamehua! Mitä, eikö tässä tosiaan ole yhtään sialihaa seassa, upeeta!" Jep, kuules, ja taas on kukkaro kevyempi ja hiilijalanjälki näkyy koreana pakkauksena...mutta kunhan se on vegan, niin ou jee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää syvästi.
Kai sä tajuat ettei Lidl vegan merkintä ole kuin viherpesua. Saippuaa valmistaa nyt toinen valmistaja eri reseptillä koska se on halvempaa. Sama on dödössä. Suurin osa kosmetiikasta on vegaania koska niitä ei ole testattu eläimillä. Harvoissa on oikeasti eläinperäisiä aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää syvästi.
Lidl ei ole koskaan myynyt vegaanista palasaippuaa. Jos myisi, vegaanit puhuisi asiasta koska se olisi harvinainen löytö. Ede
Ehkä muistin väärin saippuan merkinnän, kun nyt ei ole tullut ostettua sitä enää. Se oli aikaisemmin paras, mitä olin koskaan löytänyt. Mutta deodoranttia koskeva kommenttini on totta. Naisten ei pitäisi lainkaan käyttää dödöjä, joissa on alumiinia.
Missä on alumiiniä? Eikö ne ole alumiinisuoloja? Ihan eriasia kuin alumiini. Ruokasuola on on NaCl. Natrium räjähtää vedessä ja kloori on tappava kaasu. Suolana niiden kemialliset ominaisuudet ovat ihan erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siksi, kun kaikki mehut (puriste tai muut) eivät ole vegaanista, koska niissä voi olla eläinkunnan tuotteita.
Mitä mitä ihmettä! Tuore- ja muissakaan mehuissa ei taatusti ole mitään eläinperäistä.
Aiemmin on lukenut EI sisällä eläinperäisiä tuotteita!!!
Miksi pitää laittaa vegaani???
Koska wokewokewokewoke!!!
Olenhyvisolenhyvisolenhyvis
En voi sietää tuota vouhotusta.
En syö elämiä
En hyvesignaloi.
En ole woke.
Mutta kuulunkin X - sukupolveen.
Tässä on se vinha ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi mehussa on tuollainen merkki on, että joskus mehuihin lisätään esim. väri- tai muita lisäaineita tai vitamiineja, jotka ovat eläinperäisiä eikä vegaanille soveltuvia.
Tämä.
Tuskin pätee juuri ap:n esimerkkiin appelsiinimehuun, mutta esim. lusikallinenkin hunajaa makeutustarkoitukseen tekee tuotteesta ei-vegaan
////
Aha.
Siis kyseessä on poliittinen ideologia.
Minä kyllä syön hunajaa. Mutta en voi syödä eläimiä. Johtuu eläinrakkaudesta.
Hunajatuotanto ei ole ainoastaan eettinen ongelma vaan erityisesti ekologinen. Minua ainakin kiinnostaa miten pölyttäjillä menee maailmassa (ja eläinrakkauteni koskee myö
////
Älä ole tietävinäsi.
Minä pelastan ja suojelen ötököitä.
Tiesitkö muuten että hyönteiset kuolevat LED - valossa?
Oletko yhtään huolissasi muovisaasteesta?
Se tarkoittaa ettei mehussa ole jauhenlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläimen lajityypillisen käyttäytymisen aiheuttaman luonnollisen prosessin luoman tuotoksen käyttäminen ei ole sama kuin eläimen hyväksikäyttäminen esim. eläintyövoimana.
Miten vegaanit hyväksyvät kotieläimet? Esim. koiralle ei ole lajityypillistä asua kerrostalossa ihmisten kanssa. Koirien alistaminen lemmikeiksi on pahempaa hyväksikäyttämistä kuin pesien rakentaminen mehiläisille hunajaa vastaan.
Hunajatuotanto ei ole ainoastaan eettinen ongelma vaan erityisesti ekologinen. Minua ainakin kiinnostaa miten pölyttäjillä menee maailmassa (ja eläinrakkauteni koskee myös ötököitä, ei vain tekopyhästi niitä eläimiä jotka näyttää söpöltä), koska se on ihmisen selviytymisenkin kannalta kohtalokysymys että onko meillä tulevaisuudessa ruokaa.
Ei kannata olla ideologialtaan idiootti.