Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mehupurkin kyljessä lukee Vegan?

Vierailija
22.01.2025 |

Onko se varoituksen sana lihansyöjille, että älä osta, tämä ei ole lihamehua?

Vai pitääkö tuolla tavalla joillekin vegaaneille vinkata, että 100%:nen appelsiinimehu, by the way, ne appelsiinit kuuluvat muuten kasvikuntaa, eikä eläinkuntaan?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkinnästä vegaani tietää, ettei mehussa ole mukana lihalientä tai muuta sopimatonta. Joissain mehuissa on näet mukana lihaa, joten ei sovi vegaanille.

Vierailija
22/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani kuulostaa woketukselta.

Ärsyttää syvästi.

Ja muuten: minä en syö lihaa.

Ai siis onko tuoremehut muutoin jotain lihamehuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaneilla on rajoitettu aivotoiminta, eivätkä osaa ainesosalistalsta katsoa, onko tuote hänelle sopiva. Siksi iso vegan-merkintä on tarpeellinen. 

Vierailija
24/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko siinä vegaani siksi, että ostaja pääsee hyvesignaloimaan?

Sanattomasti ilmaisemaan , että katsokaa, olen hyvis, trendikäs, olen huippuwoke?

Vierailija
25/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska vaikka niin luulisi niin todellakaan kaikki mehut ei ole vegaanisia niihin lisättävien aineosien takia.

Terv: Joku jonka mies on vegaani joten tullut tutuiksi mehujen erot.

Vierailija
26/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneilla on rajoitettu aivotoiminta, eivätkä osaa ainesosalistalsta katsoa, onko tuote hänelle sopiva. Siksi iso vegan-merkintä on tarpeelli

////

Emme me sentään aivottomia ole. Muuta pääsee tuollakin hyvesignaloimaan.

Vegaaninen tuoremehu.

Vierailija
27/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viinien valmistuksessa käytetään eläinperäisiä kirkasteita. Varmasti myös joidenkin mehujen valmistuksessa.

Vierailija
28/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneilla on rajoitettu aivotoiminta, eivätkä osaa ainesosalistalsta katsoa, onko tuote hänelle sopiva. Siksi iso vegan-merkintä on tarpeellinen. 

Vegaanit itseasiassa tuntee E-merkinnätkin paremmin kuin sinä. Oppii ulkoa kun joutuu tarkistamaan. Sinä et tiedä edes mitä suuhusi laitat.

Vierailija
29/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjäpersu juo vissiin sitä viime viikolla kovasti halveksimaansa naudan verta, jota saa pakastealtaasta.

Mistä sulle persu tuli mieleen? Outo mielleyhtymä etenkin, kun puheenjohtajansa on kasvissyöjä.

Itse kärsin pahasta anemiasta, joten eläimen veren ostaminen ei kuulosta ollenkaan pahalta idealta.

Vierailija
30/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan vähän sama, kuin monissa maidottomissa tuotteissa lukee "laktoositon". Olen itse laktoosi-intolerantikko, ja kun lapsella todettiin maitoallergia, pitkään jäi hyllyyn tuotteet, joissa luki isolla laktoositon, koska oletin niiden sisältävän maitoa, jos kerran pitää erikseen todeta, että on laktoositonta. Kunnes sitten kerran huomssmin jossain margariinipaketissa, että siinä luki sen laktoosittoman lisäksi vegan.

Vähän on jäänyt mysteeriksi tämä logiikka.

Vierailija
31/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo sellaista tuoremehua mihin on lisätty jotain ylimääräistä. Siis onko niissä lihaa?

Vierailija
32/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi mehussa on tuollainen merkki on, että joskus mehuihin lisätään esim. väri- tai muita lisäaineita tai vitamiineja, jotka ovat eläinperäisiä eikä vegaanille soveltuvia.

Tämä.

Tuskin pätee juuri ap:n esimerkkiin appelsiinimehuun, mutta esim. lusikallinenkin hunajaa makeutustarkoitukseen tekee tuotteesta ei-vegaanisen.

Vierailija
33/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjäpersu juo vissiin sitä viime viikolla kovasti halveksimaansa naudan verta, jota saa pakastealtaasta.

Miksi hän sitten sellaista joisi?

Vierailija
34/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan vähän sama, kuin monissa maidottomissa tuotteissa lukee "laktoositon". Olen itse laktoosi-intolerantikko, ja kun lapsella todettiin maitoallergia, pitkään jäi hyllyyn tuotteet, joissa luki isolla laktoositon, koska oletin niiden sisältävän maitoa, jos kerran pitää erikseen todeta, että on laktoositonta. Kunnes sitten kerran huomssmin jossain margariinipaketissa, että siinä luki sen laktoosittoman lisäksi vegan.

Joskus ne on puhtaasti markkinointia. Näkee välillä näitä "gluteeniton" tekstejä tuotteissa missä ei minkään järjen mukaan pitäisi gluteenia olla ikinä.

Vierailija
35/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en juo sellaista tuoremehua mihin on lisätty jotain ylimääräistä. Siis onko niissä lihaa?

Sekaaneille sopivissa voi olla ötökkämurskaa, kalamuusia tai vaikka lampaanvillan rasvaa.

Vierailija
36/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei voi juoda vettä jos hanaan laitetaan vegan lappu?

Vierailija
37/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne on puhtaasti markkinointia. Näkee välillä näitä "gluteeniton" tekstejä tuotteissa missä ei minkään järjen mukaan pitäisi gluteenia olla ikinä.

Gluteeniallergisille. Tarkoittaa että voivat syödä turvallisin mielin, että siihen ei ole voinut päästä gluteenia edes vahingossa esim. niin että samassa tehtaassa valmistetaan gluteenituotteita.

Vierailija
38/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää. Itse katson jatkossa tarkasti mehupurkkien tekstit, ja ostan vain sellaista missä EI lue vegan.

Vierailija
39/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, miksi vehnäjauhopakkauksessa on Halal merkki.

Vierailija
40/63 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi mehussa on tuollainen merkki on, että joskus mehuihin lisätään esim. väri- tai muita lisäaineita tai vitamiineja, jotka ovat eläinperäisiä eikä vegaanille soveltuvia.

Tämä.

Tuskin pätee juuri ap:n esimerkkiin appelsiinimehuun, mutta esim. lusikallinenkin hunajaa makeutustarkoitukseen tekee tuotteesta ei-vegaan

////

Aha.

Siis kyseessä on poliittinen ideologia.

Minä kyllä syön hunajaa. Mutta en voi syödä eläimiä. Johtuu eläinrakkaudesta.