Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhemman uusperheellisen jaksaminen

Vierailija
22.01.2025 |

Hei

Olenko tyly puolisolleni kun en jaksaisi enää passata hänen jälkikasvuaan jotka tulevat meille moneksi päiväksi? Puolison mielestä olen. Puoliso ei osallistu ruoanlaittoon eikä muuhunkaan, seurustelee vaan, tykkäisin myös. Olen 70vuotias enkä enää jaksa monen päivän vierailuja eikä puolison mielestä siitä ole mitään vaivaa. No, ei kait hänelle, minähän se kokkikolmosena siellä olen, kun kukaan ei auta.

Tykkään kuitenkin et molempien lapset perheineen käyvät meillä, siis KÄYVÄT. On kiva kahvitella ja jutella mutta oma rauha on mulle tärkeää. Mitä mieltä?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
62/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on niin erilaisia. Mun äiti on 79v ja loukkaantuu syvästi, jos joku käy syömässä matkalla eikä syö hänen laittamiaan ruokia. Kaupungilla ei saa käydä edes kahvilla, tai jos käy niin siitä loukkaannutaan ja sitten on pakko vielä juoda hänen keittämät kahvit ja syödä ne seitsemän sorttia herkkuja. Jos joku yrittää tilanpuutteen vuoksi mennä hotelliin kun on paikalle vaadittu kaikki lapset ja lapsenlapset kerralla (tilaa on alle 100m2), niin siitähän vasta maailmanloppu tulee. Ja turha kuvitella, että mummolassa voisi käydä yhden yön reissulla, kaksi on minimi ja senkin jälkeen lähtemisestä tulee vain sanomista.

Niin, sinun oma äitisi.

Ap ei ole miehen lasten äiti, vaan mies vaatii ap:ta passaamaan omia lapsiaan. Miksei mies itse huolehdi lapsistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheissä syntyy usein ongelmia, jos ei puhuta ja sovita yhteisistä säännöstä. Kun kärjistynyttä ongelmakimppua lähtee ratkomaan, on hyödyllistä hakea vertaistukea ja kokemuksia siitä, miten vastaavanlaisia pulmia on pystytty muualla ratkomaan.

Ap:lla on edessään haastava tehtävä, kun ikää on jo karttunut ja vaikeuksia aiheuttavat toimintamallit vakiintuneet. Hänelle voisi olla avuksi tutustua huolellisesti tapaukseen, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkuki

Tässähän sulle on selvä resepti, ap. Eikä edes tarvitse mitään kissoja pyydystellä. Ostat eläinkaupasta kuolleen gerbiilin (kyllä niitä sieltä saa, kun osaa kysyä, niitä kuolee aina välillä sielläkin), heität sen ruuan sekaan ja kun joku saa sen lautaselleen, loppuu vierailut äkkiä. Voi myös hankkia semmoisen ison hämähäkin tai viljakäärmeen ja laittaa sen jonkun vierailijan sänkyyn.

Vierailija
64/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, nyt teet sellaisen päätöksen että tämä vuosi on muutoksen vuosi tuossa asiassa! 

Tilanteesihan vaikuttaa tosi ikävältä. 

Jos ei puhe mene perille niin laita tekstareita noille loisijoille että nyt loppuu yökyläilyt tai sinä et ainakaan enää vastaa tarjoiluista.

Omituista käytöstä aikuisilta ihmisiltä tulla täyshoitoon mutta jotkut kehtaavat.

Mielestäni voit aivan hyvin mennä siksi aikaa pois kotoa jos kuitenkin tuo porukka tulee teille. Anna miehen suuttua, jospa oppisi kerrasta.

Kasvata selkärankaa ja uskallusta! Hyvää alkanutta vuotta sinulle💐

Vierailija
65/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. Tänään viimeksi yritin. Huudoksihan se miehen puolelta meni. Minä kun kuulemma teen eri tavoin hänen lastensa meille tullessa. Enpäs, vaan en montaa päivää jaksa montaa päivää vieraita. Käyminen on eri asia. 

Vierailija
66/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. Lapset 40 molemmin puolin. Lapsia miltei kaikilla. Tänään sain viimeksi huutokonsertin aikaiseksi tästä puhumalla. Mutta, ei mitään uutta. Samalla sapluunalla mennään, mutta tänään sanoin sen että hän tekee ruoat koska osaa, muttei viitsi..Saas nähdä miten käy?

Vierailija
67/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, totta tuokin on. Mutta puolustuksekseni sanon, että 2 omaa lastani asui tuolloin kanssani miehen  luokseni tullessa. Siinä mies oppi ruokahuollon ja muun miten meillä toimittiin. Vaikea siitä oli pois päästä kun omatkin lapsenikin piti ruokkia. Mies ajatteli että hän voi seurustella lapsiensa kanssa minun hääriessä kokkikolmosena keittiössä.

Vierailija
68/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.Ei ole miehen lapsuudenkoti. Yhteinen ostos aikoinaan. Vain 2 omaa lastani muutivat kanssamme tänne. 

Vierailija
69/69 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. No en todellakaan. Tykkään kun tulevat käymään todella, kiva nähdä lastenlasten kasvavan. Mutta ikää on tullut sen verran etten enää jaksa sitä että on porukkaa monta päivää meillä ja ruokapuoli kaatuu yksinomaan minun harteilleni. Samaten loppusiivous.

Rahasta ei ole kiinni, en elä mieheni tuloilla. On oma eläke jolla tulen toimeen. Ruoat ostetaan yhteisesti, eikä katsota kuka tulee käymään ja syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme