Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin juuri päiväkodeista!

Vierailija
22.01.2025 |

Ovat turvattomia säilöjä!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä ole, varsinkaan julkisen sektorin avoimet päiväkodit mutta perhepäivähoitajien sekä yksityisten kanssa olisin varovainen.

Juurikin julkiset ovat!

Yksityisillä säästetään työntekijöiden määrässä, koska kyse on bisneksestä.

Joka paikassa säästetään, ei vähiten kunnissa! Julkisten kaikki menot yritetään painaa minimiin. Helpointa on aina karsia henkilökunnasta. 

Hassu, vielä enemmän säästetään yksityisessä hoidossa. Nekin pyörivät julkisella rahalla ja niistä pitää jäädä rahaa viivan alle. Se on kaikki pois henkilöstöltä ja lapsilta. Yksityisistä löytyy usein tarkastuksissa vakavia puutteita.

Vierailija
22/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä ole, varsinkaan julkisen sektorin avoimet päiväkodit mutta perhepäivähoitajien sekä yksityisten kanssa olisin varovainen.

Juurikin julkiset ovat!

Turvallisempia koska valvonta on suurempaa. 

Ei julkisia päiväkoteja valvo kukaan muu kuin vanhemmat. Heidän on otettava itse selvää, mikä on laillista ja mikä laitonta ja tehtävä valitus AVIin. Muuten sisäilmaongelmia tai lasten kohtelua ei valvo kukaan.

Tuohan on puppua. Kuka mielestäsi valvoo yksityistä? Tarkastuksissa on käynyt ilmi mm. riittämätöntä ruuan määrää, likaisuutta kun säästetään siivouksessa, liian vähän henkilökuntaa, vaarallisia piha-alueita jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiyden arvostus pikku hiljaa kasvaa kasvamistaan. Miettikää mikä ero siinä on lapsen hermostolle, jos saa olla kotona äidin kanssa vs. päiväkodissa muiden lasten armoilla ilman mitään keinoa puolustautua. En tuomitse niitä, joiden on pakko laittaa lapsi hoitoon, mutta iloitsen siitä, että nuoretkin naiset on alkaneet arvostaa kotiäitiyttä.

Toivottavasti ne nuoret äidit myös ymmärtävät, että tuon kotiäitiajan rahallinen menetys ei ole yksin heidän murheensa. Valitettavasti se kuitenkin näkyy eläkekertymässä, palkkakehityksessä jne. Toivottavasti miehensä eivät ole mitään vätyksiä. Liian paljon kuulee sitä, kuinka lapsen kulut on äidin kuluja, eletään kahta elintasoa ja mitä kaikkea..

Vierailija
24/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin julkiset ovat!

Joka paikassa säästetään, ei vähiten kunnissa! Julkisten kaikki menot yritetään painaa minimiin. Helpointa on aina karsia henkilökunnasta. 

No itsellä on kolme lasta, joista kaksi päiväkoti-ikäisiä. Olen myös itse ollut töissä päiväkodissa ja satun tietämään, että julkisella puolella ollaan hyvin tarkkoja siitä että työntekijöitä on lain vaatima määrä.

Niin olet ollut, muttet ole enää, vai mitä? 

Vierailija
25/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiyden arvostus pikku hiljaa kasvaa kasvamistaan. Miettikää mikä ero siinä on lapsen hermostolle, jos saa olla kotona äidin kanssa vs. päiväkodissa muiden lasten armoilla ilman mitään keinoa puolustautua. En tuomitse niitä, joiden on pakko laittaa lapsi hoitoon, mutta iloitsen siitä, että nuoretkin naiset on alkaneet arvostaa kotiäitiyttä.

Toivottavasti ne nuoret äidit myös ymmärtävät, että tuon kotiäitiajan rahallinen menetys ei ole yksin heidän murheensa. Valitettavasti se kuitenkin näkyy eläkekertymässä, palkkakehityksessä jne. Toivottavasti miehensä eivät ole mitään vätyksiä. Liian paljon kuulee sitä, kuinka lapsen kulut on äidin kuluja, eletään kahta elintasoa ja mitä kaikkea..

Kyllä se on. Kenen rahallinen menetys se mielestäsi on jos ei äidin? Miksi et kehota isiä jäämään kotiin ja miettimään, mistä rahat ruokaan?

Vierailija
26/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoidossakaan ei kunnat noudata lakeja eikä henkilökuntamitoitusta, eikä myöskään lasten päivähoidossa. 

Yksityisiä valvotaan itse asiassa paremmin, ainakin vanhusten hoitopaikkoja. 

Vierailija
27/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin julkiset ovat!

No itsellä on kolme lasta, joista kaksi päiväkoti-ikäisiä. Olen myös itse ollut töissä päiväkodissa ja satun tietämään, että julkisella puolella ollaan hyvin tarkkoja siitä että työntekijöitä on lain

Olin kaksi vuotta sitten. Nyt työskentelen kouluikäisten parissa julkisella puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi