Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensivelli 4kk:n ikäiselle itsetehtynä?

02.03.2007 |

Voiko Tutteliin keittää vellin? Haluaisin tehdä iltavelliä itse, mutta miten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviketta keitettäessä siitä katoavat vitamiinit. Tällä tavalla ne säilyvät eikä velli pala niin helposti pohjaankaan.

Vierailija
2/4 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ei tartte kantaa sitä vettä kaupasta kotiin ;)

Huomattavasti helpommalla toki pääset jos teet vellin suoraan vellijauheesta, joka ei kovin paljoa enempää maksa kuin korvikejauhekaan ja on huomattavasti halvempaa kuin valmiit purkkivellit (riippuu tietysti vellijauheesta, on niitä kalliitakin).

Näin se tapahtuu: jauhe tuttipulloon, kylmä vesi päälle, ravistus ja lämmitys mikrossa. Vaihtoehtoisesti keitä vesi vedenkeittimessä ja kaada jäähtynyt vesi vellijauheen päälle ja ravista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitin meidän allergikko(epäily) lapselle itse riisivelliä. Ostin riisijauhoja (hienoja) ja keitin niistä paksun vellin veteen, jonka ohensin riisimaidolla (voit ohentaa myös korvikemaidolla). Lisäksi ostin luontaistarvikekaupasta kuivattua ruusunmarjajauhetta, josta keitin löysää " kiisseliä" (makeutin muistaakseni hedelmäsokerilla). Sekoitin nämä ja hyvin kelpas tytsylle.

-m-

Vierailija
4/4 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin huonosti.

Tee pelkkä riisivelli ja ohenna korvikkeella. Meidän tytsy oli jo vanhempi, kun tota ruusunmarjaa lisäilin ja sitä sokeria.

-m-