Miksi ihmiset tyrkyttää kaloreiden laskemista?
Aina kun satun mainitsemaan, että olen tehnyt elämäntapamuutoksen, palstailijat hyökkäävät kimppuun, että ei voi mitenkään onnistua ilman kaloreiden laskemista. En ymmärrä, miksi nykyään kaikilla on näin sairas suhtautuminen ruokaan? Mä en rehellisesti tiedä lähes minkään ruuan kaloreita edes sinnepäin, enkä edes halua tietää. Olen lihava sen takia, että suhteeni ruokaan on pitkään ollut sairas. Nyt paino on alkanut tippumaan, mutta koko ajan vaan kuulee kommentteja, että pitäisi laskea kalorit, ei saisi syödä yhtään leipää, saa syödä vain kerran päivässä, pitää urheilla joka päivä yli tunti jne.
Siis onko ihmisten tavoitteena näillä kommenteilla saada vaan lihavat retkahtamaan takaisin lähtöpainoon, vai miksi näin jyrkkä suhde laihdutukseen?
Olisi kiva lukea laihdutuskeskusteluja, mutta kun ei niistä mitään muuta löydy kuin kaloreita ja mikä milloinkin on epäterveellistä
Musta ainakin tuntuu, että nyt, positiivisella suhteella ruokaan, pystyn vihdoin oikeasti laihtumaan :)
Kommentit (32)
Kilosi ovat tulleet fiilissyömällä. Ei se nyt ihan huono idea ole kokeilla jotain muutakaan.
Jos juoksee päivän aikana kympin lenkin niin voi syödä ihan rauhassa laskiaispullan ennen ja jälkeen.
Turha laskea syömiään kaloreita, se vaan lisää ruokahalua. Suurimmista karikoista voi katsoa kalorimäärän per 100 g, ja karttaa pahimpia. Kalorien laskeminen ei ole kestävä ratkaisu.
Kun laskee kaloreita niin kehokin oppii että ajan kanssa että tarvitset vain tuon määrän kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
OIKEIN HYLLYVÄN LÖLLYVÄN LÄLLYVÄN HYTKYVÄN RASVAISEN IHRAISTA KESKIVIIKKOA KAIKILLE KEHOPOSITIIVISILLE IHRALÖLLYKÖILLE!!!!!!!!!!!!!
MUISTAKAA LENTOKONEESSA PYYTÄÄ JATKOKAPPALE TURVAVYÖHÖN : )
Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö normaalia ruokaa ja haluaa pysyä alle 2500kalorii esimerkiksi niin sä saat kyllä syödä ihan normaalisti aamupalan, lounaan, välipalan ja sit taas jonkun kunnon ruoan eli siis 4 kertaa päivässä. Ei ne kalorit pauku yli jos se ruoka on ihan normaalia kotiruokaa
Mä en ymmärrä miksi ihmisillä on joku ihan ihme olettamus että hyvässä kondiksessa olevat ihmiset ei syö mitään tai että sillon ei saa syödä jos laihuttaa. Sen koko laihuttamisen idea on se että sinä pudotat kaloreistasi muutama sata kaloria jotta sinun aineenvaihduntasi pysyy kunnossa ja se paino tippuu sitä kautta normaalisti ja sä voit elää normaalia elämää samalla.
Paastot on ihan erikseen, ihmiset paastoo useasti ihan eri syistä kuin painonpudotus, sitä tehdään mm terveyssyistä ja spitituaalisista syistä. Ihmisen kroppa nauttii kun se saa palautua ja "asettaa itsensä uusiksi".
Leipää yms voi ihan hyvin syödä mutta laskekaa ne hiila
Se on ihme, että joku luulee kaikkien laihtuvan samalla tavalla. Olen ylipainoinen, mutta 1600 kCal päivässä ei tuo vielä mitään tulosta. Siitä voit varmaan päätellä, että kestääkseni edes nykyisessä painossani lihomatta en voi napsia välipaloja. Kaksi ateriaa päivässä normaalisti, niin joskus voi sallia itselleen lisäksi aamupalan. Näin menty jo pari vuosikymmentä ja paino alkanut kasilla vaikka olen nainen. Ei napostelua, ei kahvimaitoa, ei kaloripitoisia juomia. Ne jätin jo parikymppisenä hyvinä muutoksina, jotka laihduttavat huomaamatta, mutta elimistö vaan tottuu pienempään energiamäärään eivätkä muutokset ole laihduttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö normaalia ruokaa ja haluaa pysyä alle 2500kalorii esimerkiksi niin sä saat kyllä syödä ihan normaalisti aamupalan, lounaan, välipalan ja sit taas jonkun kunnon ruoan eli siis 4 kertaa päivässä. Ei ne kalorit pauku yli jos se ruoka on ihan normaalia kotiruokaa
Mä en ymmärrä miksi ihmisillä on joku ihan ihme olettamus että hyvässä kondiksessa olevat ihmiset ei syö mitään tai että sillon ei saa syödä jos laihuttaa. Sen koko laihuttamisen idea on se että sinä pudotat kaloreistasi muutama sata kaloria jotta sinun aineenvaihduntasi pysyy kunnossa ja se paino tippuu sitä kautta normaalisti ja sä voit elää normaalia elämää samalla.
Paastot on ihan erikseen, ihmiset paastoo useasti ihan eri syistä kuin painonpudotus, sitä tehdään mm terveyssyistä ja spitituaalisista syistä. Ihmisen kroppa nauttii kun se saa palautua ja "asettaa itsensä uusiksi".
Leipää yms voi ihan hyvin syödä mutta laskekaa ne hiila
Pelkässä aamupuurossa voi olla 1000kcal jos lisää voita ja sokeria ja tekee täysmaitoon
Vierailija kirjoitti:
Jos juoksee päivän aikana kympin lenkin niin voi syödä ihan rauhassa laskiaispullan ennen ja jälkeen.
Ei kympin lenkki mitään älyttömiä kuluta ja kun se on säännöllistä, ei kuluta senkään vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki ovat täydellisiä polttokoneita ja jokainen ruuan kalori imeytyy täydellisesti eikä mikään yule ulos sellaisenaan.
parempi vaan opetella laskemaan
Jokainen kalori minkä kitaansa pistää nimen omaan ei imeydy täydellisesti. Suolistossa on paljon bakteereja jotka ottavat ravintonsa siitä mitä ihminen syö. Lisäksi ruuan mukana voi olla sulamattomia kuituja tai muuta vastaavaa joka ei imeydy.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä joo, eillei ole mitään erityisen isoja pullia, mutta aika tarkaan se kaks pullaa sen lenkin kulutuksen sitten nollaakin.
Miten muuten määrität oikean ruokamäärän?
Ainkin jos laihdutat niin optimaalinen kalorimäärä on aika tärkeä, molemmat liian pieni tai suuri määrä ovat kuitenkin huojoa laihdutuksen kannalta. Aina voi tietysti mennä mutulla mutta se harvoin on se optimaalisin tapa