Mikä on mielestäsi lapsiperhe-elämässä raskainta?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämänkaari:
0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä
20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä
30-45v: nukkeleikki
45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä
55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsilta
Miehen/mieslapsen elämänkaari:
0-20:mangutaan äidiltä tissiä,isiltä lelupyssyjä ja autoja
20-30:hankitaan lelupyssyt ja autot tekniikalla pappa betalar tai ihan ite töissä käymällä ja aloitetaan elvistely.Tissiä saa rahalla,jos ei baarista irtoa.
30-45: leikitään kotia naisen kanssa,mutta jätetään sikseen heti,kun palvelu keittiössä ja makkarissa ei enää pelaa ja pitäisi olla vastuullinen vanhempi
45-55:kadutaan perheen hylkäämistä,yritetään uutta kierrosta tai sovitaan exän kanssa tai jatketaan ikälinjalla 20-30
55-> mangutaan seksileikkiä hoitsuilta tai läpsitään nuoria naisia pers eelle heitellen per voja ehdotuksia,lapsenlapsilla ei ole mitään merkitystä elleivät osaa pyssyleikkejä/omista autoa
Lopputulos: ketään ei kiinnosta vi..kaan vaikka kuolet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämänkaari:
0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä
20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä
30-45v: nukkeleikki
45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä
55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsilta
Miehen/mieslapsen elämänkaari:
0-20:mangutaan äidiltä tissiä,isiltä lelupyssyjä ja autoja
20-30:hankitaan lelupyssyt ja autot tekniikalla pappa betalar tai ihan ite töissä käymällä ja aloitetaan elvistely.Tissiä saa rahalla,jos ei baarista irtoa.
30-45: leikitään kotia naisen kanssa,mutta jätetään sikseen heti,kun palvelu keittiössä ja makkarissa ei enää pelaa ja pitäisi olla vastuullinen vanhempi
45-55:kadutaan perheen hylkäämistä,yritetään uutta kierrosta tai sovitaan exän kanssa tai jatketaan ikälin
Harmi tosiaan, että äitisi päätti poikia, vaikka geneettisiä edellytyksiä ei ollut saada aikaan kuin samaa viestiä uudestaan ja uudestaan spämmäävä incel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä yh äideillä on helppoa kun saa joka viikko tai ainakin joka toinen viikonloppu lapset isälleen. Ja kesälomilla jopa kuukauden lepohetken. Lisäksi isä hoitaa lasten asioita ja näiden tarpeita ostamalla mm vaatteita,puhelimia ja niin edelleen.
Joskus kadehdin yh äitien helppoa elämää. Saa olla päivät pitkät kotona ja lapset päivisin hoidossa ,viikonloppu vapaat ja pitkät kesälomat ja talvilomat lasten ollessa isällään. Lisäksi vielä kaikki ne tuet ja elatusrahat. Helppoa olemista meihin itse lastensa kasvattaviin nähden.
Mitä rahaa?? Ei hitto sentään. Minä en ainakaan saa kuin noin 3000 kuukaudessa joten älä oikeasti viitsi!
3000e kk? Minä yhna saan 600-700e/kk elämiseen vuokrien ym jälkeen lapselleni ja minulle. Mikä sinun ongelmasi siis on,liikaa velkaa vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Riittämätön uni ja lepo,liian vähäinen "oma aika". Ilman näitä et jaksa hoitaa kunnolla itseäsi,lapsiasi tai pakollisia asioita. Et jaksa myöskään olla lapsesi tukena riittävästi esim kouluasioissa tai muissa elämän haasteissa. Jos vanhemmille ei anneta mahdollisuutta palautua,on turha itkeä huonoja koulutuloksia tai unohtuneita tapaamisia ja tapahtumia liittyen kouluun/päiväkotiin yms. Olen onneksi sen ikäinen,että ehdin kokea ja nähdä parempaa todellisuutta 80-90-luvuilla,jolloin vaatimukset vanhemmuudessa olivat paljon vähäisemmät ,mutta oppimistulokset paljon paremmat keskivertoperheissä. Nykysysteemi tuhoaa paitsi perheet,myös lasten tulevaisuuden.
Jos yhden lapsen kanssa vanhemmat potevat merkittävissä määrin uniongelmia, levon puutetta ja oman ajan puuttumista, on kyse silloin vanhempien elämänhallinnan ongelmasta. Vika ei ole yhteiskunnassa, eikä systeemissä, vaan vanhemmissa itsessään.
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä yh äideillä on helppoa kun saa joka viikko tai ainakin joka toinen viikonloppu lapset isälleen. Ja kesälomilla jopa kuukauden lepohetken. Lisäksi isä hoitaa lasten asioita ja näiden tarpeita ostamalla mm vaatteita,puhelimia ja niin edelleen.
Joskus kadehdin yh äitien helppoa elämää. Saa olla päivät pitkät kotona ja lapset päivisin hoidossa ,viikonloppu vapaat ja pitkät kesälomat ja talvilomat lasten ollessa isällään. Lisäksi vielä kaikki ne tuet ja elatusrahat. Helppoa olemista meihin itse lastensa kasvattaviin nähden.
Mitä rahaa?? Ei hitto sentään. Minä en ainakaan saa kuin noin 3000 kuukaudessa joten älä oikeasti viitsi!
3000e kk? Minä yhna saan 600-700e/kk elämiseen vuokrien ym jälkeen lapselleni ja minulle.
Lapsi ei sitten tunnistanut päivänselvää provoa :D
Univelka on pahin. Kun ei pariin vuoteen saa nukkua kunnolla niin kyllähän sitä on ihan zombie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittämätön uni ja lepo,liian vähäinen "oma aika". Ilman näitä et jaksa hoitaa kunnolla itseäsi,lapsiasi tai pakollisia asioita. Et jaksa myöskään olla lapsesi tukena riittävästi esim kouluasioissa tai muissa elämän haasteissa. Jos vanhemmille ei anneta mahdollisuutta palautua,on turha itkeä huonoja koulutuloksia tai unohtuneita tapaamisia ja tapahtumia liittyen kouluun/päiväkotiin yms. Olen onneksi sen ikäinen,että ehdin kokea ja nähdä parempaa todellisuutta 80-90-luvuilla,jolloin vaatimukset vanhemmuudessa olivat paljon vähäisemmät ,mutta oppimistulokset paljon paremmat keskivertoperheissä. Nykysysteemi tuhoaa paitsi perheet,myös lasten tulevaisuuden.
Jos yhden lapsen kanssa vanhemmat potevat merkittävissä määrin uniongelmia, levon puutetta ja oman ajan puuttumista, on kyse silloin vanhempien elämänhallinnan ongelmasta. Vika ei ole yhteiskunnassa, eikä systeemissä,
Kerrotko vielä, millä tavalla se on vanhempien vika, jos vauvalla on esim. koliikki tai lapsi sairastaa vaikkapa syöpää, joka aiheuttaa vanhemmille paitsi huolesta myös hoitotoimista johtuvaa valvomista?
"Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni."
Harmi tosiaan, että äitisi päätti poikia, vaikka geneettisiä edellytyksiä ei ollut saada aikaan kuin samaa viestiä uudestaan ja uudestaan spämmäävä incel.
Tämä spämmääjä ilmoitettu. Jos ei ole mitään asiaa, voi olla kommentoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhden lapsen kanssa vanhemmat potevat merkittävissä määrin uniongelmia, levon puutetta ja oman ajan puuttumista, on kyse silloin vanhempien elämänhallinnan ongelmasta. Vika ei ole yhteiskunnassa, eikä systeemissä,
Huomaa, ettei sinulla ole lapsia. Ikääkin taitaa olla ennemmin 14 kuin 41. Jos olisit oikeasti 41v ja normaaliälyinen, ymmärtäisit, että kukaan vanhempi ei valitse esim. norovirusepidemiaa tai lapsen painajaisia tai mitä näitä nyt on lapsiperheissä valvottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun ikinä ei ole vapaa-aikaa. Olet 24/7 töissä ja palvelet muita. Olet aina viimeinen, olet se kenellä ei ole väliä, olet se joka palvelee muita vaikka itse olisit 40 asteen kuumeessa ja koti täynnä toimintakykyisiä ihmisiä, saat aina selviytyä yksin ja avustaa muita samalla. Et ikinä ole niin vuodelepokunnossa ettei sinua siihen velvoiteta. Se orjana eläminen ilman mitään inhimillistä arvoa on raskasta. Et ole kenellekään tärkeä, olet vain käyttöesine.
Miksi olet kasvattanut lapsesi tuollaisiksi? Sehän on täysin oma valinta, että alistuu kotiorjaksi eikä laita toimintakykysiä lapsia (miehestä puhumattakaan) hommiin. Itse tässä palstailen samalla, kun mies laittaa nuorinta nukkumaan ja teini tekee pizzaa iltapalaksi. Elämä on valintoja.
Tämä! Ymmärrän,jos olet yksin,sinulla on vaikka kaksi pientä lasta vastuullasi eikä apua ole, mutta jos taloudessa on mies,hän osallistuu kuten myös vanhemmat lapset kykyjensä mukaan-neuvoja voi huudella vuoteesta,jos muuten ei osata. Jos ei osallistuta, mies ulos ja lapset opetetaan uusille tavoille välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no..
Ne lapset,tietysti. Varsinkin jos ovat toisten lapsia. Sen lisäksi niiden isät ramppaavat siinä yhtenään .
Ei oikein ihmisen elämää sellainen.
Raskainta oli ne lapsien isät, puolison exät. Olisi pitänyt arvata ettei erot olleetkaan niin selviä mitä nainen väitti, kun exät ramppasivat meillä ja minun tuli odottaa rapussa kun he "vielä viimeisen kerran setvivät välejään" meillä.
M28
En tajua tuollaista erojen selvittämisiä enää siinä vaiheessa kun jommalla kummalla on jo uusi hommattuna. Pitäisi sen tyhmemmänkin ihmisen tajuta ,että Game over ja jättää TOISTEN parisuhde rauhaan. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut naiselle että tee valintasi,aikaa 2 minuuttia. En kenellekään pelleksi alkaisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vika on sinussa, jos et saa poistettua vauvalta koliikkia. Kylläpä olet tyhmä mies, kun et edes sellaiseen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen,joka ei tunne muiden elämää tai syytä uupumukselle/ajan puutteelle/yksinhuoltajuudelle. Montakos lasta sinä M41 olet synnyttänyt ja montako heistä olet hoitanut yksin 24/7 ilman mitään apua? Juu,kaikilla ei ole sitä isovanhempaa tai ystävää paikalla silloin,kun olet kovassa kuumeessa tai vaikka muutoin vakavasti sairas, tulee jokin muu kriisi tai tilanne,jolloin tarvitsisit apua, joten pidä se naama soukemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Univelka on pahin. Kun ei pariin vuoteen saa nukkua kunnolla niin kyllähän sitä on ihan zombie.
M41 täällä on sitä mieltä,että uniongelmien syy olet sinä itse. Eikös olekkin hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhden lapsen kanssa vanhemmat potevat merkittävissä määrin uniongelmia, levon puutetta ja oman ajan puuttumista, on kyse silloin vanhempien elämänhallinnan ongelma
Hupsistakeikkaa ja kas kummaa, yhtäkkiä kaikilla lapsilla on syöpä tai vähintäänkin se koliikki. Kukaan vanhemmista ei nuku silmällistäkään vuosikymmeniin ja samalla opiskelevat yliopistossa ja tekevät kansainvälistä työuraa. Tyypillisiä palstalaisia perusvanhempia siis.
Ja vaikka olisikin, apua niihinkin on saatavilla.
Se nyt vaan on fakta, että jos kaksi aikuista ihmistä ei saa yhden lapsen hoitoa järjestymään, silloin vika on niissä vanhemmissa. Ei yhteiskunnassa eikä systeemissä.
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41 täällä on sitä mieltä,että uniongelmien syy olet sinä itse. Eikös olekkin hauskaa?
M41 on oikeasti P14. Ylisveeti, jolla ei ole yhtään ystävää ja siksi provoilee täällä. Ei anneta hänelle huomioita niin lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhden lapsen kanssa vanhemmat potevat merkittävissä määrin uniongelmia, levon puutetta ja oman ajan puuttumista, on kyse silloin vanhempien elämänhallinnan ongelma
Ohimeneviä, hetkellisiä oireita. Noro menee ohi viikossa. Jos ei lapsen vatsataudista selviä kaksi aikuista, on silloin vika vanhemmissa. Ei yhteiskunnassa eikä systeemissä.
M41
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itsellä univelkaa on kertynyt kohta 5v ja alkaa olla kohta oikeasti tilanne, etten tiedä enää miten jaksan. Lapsi on vakavasti sairas ja olen hänen omaishoitajansa. Minulla on onneksi mieskin, mutta välillä tekisi vain mieli ottaa lomaa omasta elämästä. Vauvapalstailu on ehkä typerää, mutta antaa edes hetken aikaa laittaa aivot narikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no..
Ne lapset,tietysti. Varsinkin jos ovat toisten lapsia. Sen lisäksi niiden isät ramppaavat siinä yhtenään .
Ei oikein ihmisen elämää sellainen.
Raskainta oli ne lapsien isät, puolison exät. Olisi pitänyt arvata ettei erot olleetkaan niin selviä mitä nainen väitti, kun exät ramppasivat meillä ja minun tuli odottaa rapussa kun he "vielä viimeisen kerran setvivät välejään" meillä.
M28
En tajua tuollaista erojen selvittämisiä enää siinä vaiheessa kun jommalla kummalla on jo uusi hommattuna. Pitäisi sen tyhmemmänkin ihmisen tajuta ,että Game over ja jättää TOISTEN parisuhde rauhaan. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut naiselle että tee valintasi,aikaa 2 minuuttia. En kenellekään pelleksi alkaisi lainkaan.
Useasti moisen ultimatumin annoinkin, mutta lopulta sovittiin kuitenkin että minun vuoroni tulee keskustella sitten myöhemmin.
Jos polttaisi tupakkaa, sitä menisi aski siellä rapussa istuen.
M28
Miksi olet kasvattanut lapsesi tuollaisiksi? Sehän on täysin oma valinta, että alistuu kotiorjaksi eikä laita toimintakykysiä lapsia (miehestä puhumattakaan) hommiin. Itse tässä palstailen samalla, kun mies laittaa nuorinta nukkumaan ja teini tekee pizzaa iltapalaksi. Elämä on valintoja.