Asumistuki ja talletukset
olen hakemassa asumistukea ja tehdä selvitys omaisuudesta kelaan.
tililläni on noin 20 000 euroa
Laitanko kelan hakemukseen tuon koko summan vai vähennänkö siitä sen 10 000 mikä ei vaikuta asumistukeen?
Kommentit (28)
Tuon 10 000€ lisäksi saa vielä olla 2000€ talletuksia, joten todellisuudessa tuo talletus vaikuttaa kuukausituloja lisäävästi 8000*0,2/12=133€. Kannattaisi laittaa tuo 8000€ kuluttomaan rahastoon, jolloin vuoden viimeisen päivän arvosta laskettaisi enää 75% eli tällöin vaikutus kuukausituloihin olisi enää 8000*0,75*0,2/12=100€ ja toki osa ASP-tilille, joka ei vaikuta ollenkaan.
Ilmoitat tilivaraksi 20000 e. Kelassa osataan kyllä vähentää siitä se 2000 euron osuus. Kuinka vaikeaa niitä lomakkeen kysymyksiä on käsittää?
Jos palkkani on 3500 euroa niin ilmoitanko että se on 2400 euroa kun tilille tulee vain sen verran?
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa asumistuki jankutusta löytyy vauvasta monta ketjua. Ihmeellistä, ettei kelasta osata kysyä.
No minä nyt ainakin rehellisenä tein niin että täytin sen tarkastushakemuksen ja lähetin erillisen viestin siitä ettei minulla siis ole omaisuutta tai säästö-/sijoitustilejä kuten ilmoitin hakemuksessa mutta kerroin omistavani kaksi normaalia käyttötiliä joilta maksan vuokran sekä elämisen kuluja ja pyysin että ilmoittavat jos näistä tarvitsee tiliotteita. Näin varmistin olevani rehellinen ihminen ja noudatan varmasti uusia säädöksiä. Helppoa ja edelleen on hyvä olla ja elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa asumistuki jankutusta löytyy vauvasta monta ketjua. Ihmeellistä, ettei kelasta osata kysyä.
No minä nyt ainakin rehellisenä tein niin että täytin sen tarkastushakemuksen ja lähetin erillisen viestin siitä ettei minulla siis ole omaisuutta tai säästö-/sijoitustilejä kuten ilmoitin hakemuksessa mutta kerroin omistavani kaksi normaalia käyttötiliä joilta maksan vuokran sekä elämisen kuluja ja pyysin että ilmoittavat jos näistä tarvitsee tiliotteita. Näin varmistin olevani rehellinen ihminen ja noudatan varmasti uusia säädöksiä. Helppoa ja edelleen on hyvä olla ja elää.
Hyvä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat tilivaraksi 20000 e. Kelassa osataan kyllä vähentää siitä se 2000 euron osuus. Kuinka vaikeaa niitä lomakkeen kysymyksiä on käsittää?
Jos palkkani on 3500 euroa niin ilmoitanko että se on 2400 euroa kun tilille tulee vain sen verran?
No et taida saada noilla tuloilla asumiseesi tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et taida saada noilla tuloilla asumiseesi tukea.
Yksinhuoltaja saattaa saada..
Eläkeläisellä voi olla tileillä 15000 euroa, ilman että menettää asumistuesta yhtään.
Miksi varakkaat ovat yhtälailla oikeutettuja tukiin vaikka omaisuutta olisi omasta takaa lyödä lihoiksi ja käyttää?