Jos mies pyytää kahville niin onko aina kyse romanttisesta kiinnostuksesta?
Olen äimistynyt, että eräs mies jonka joskus tapasin niin kyseli kuulumisia ja hienovaraisesti kysyi, haluaisinko lähteä hänen kanssaan kahville jonain päivänä.
Mies on aivan ihana enkä olisi osannut odottaa, että ottaa minuun yhteyttä. Ei mitään seksuaalissävytteistä viestintää, pelkästään ystävällistä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu. Jos sun veli tai isä pyytää sua kahville, tuskin on kyse tästä. Samoin, jos sun kollega tai pomo pyytää kahville, voi olla ihan neutraali juttu. Jos mä pyytäisin sua kahville, olisi kyse varmaan jostain romanttisesta.
No voi luoja. Tämä nyt on päivän selvää aivan jokaiselle ihmiselle. Miksi ihmiset ovat näin pölhöjä että tällainenkin ilmiselvä asia pitää vääntää rautalangasta. Myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
On. Miehen kiinnostus naista kohtaan on aina romanttista. Piste.
Tosin, kyse voi olla ihan alustavasta "maastotiedustelusta". Varsinkin jos kyse on enemmän elämänkokemusta kartuttaneista ihmisistä, eli ei siis teini-ikäisistä. Tällöin jokainen ymmärtää edetä varovasti ja vähitellen, koska kuka tahansa voi paljastua minkälaiseksi hulluksi hyvänsä, eikä kokenut ihminen halua elämäänsä (enää) ketään, joka ei selvästikään ole sisäsiisti.
Ai sinä kutsut sitä 'romanttiseksi' kiinnostukseksi? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu. Jos sun veli tai isä pyytää sua kahville, tuskin on kyse tästä. Samoin, jos sun kollega tai pomo pyytää kahville, voi olla ihan neutraali juttu. Jos mä pyytäisin sua kahville, olisi kyse varmaan jostain romanttisesta.
Usein töissäkin siihen kyllä liittyy jotain, jos heterot käyvät kaksin kahvilla. Töissä vaan voi mennä vuosia ennen kuin avaudutaan tai ehkei ääneen sanota koskaan. Puhdas työpalaveri kahvin merkeissä on eri tilanne.
Ei välttämättä, voihan hän vaikkapa haluta huijata sinulta rahasi.
Vaikutat jo ihastuneelta häneen, ap. Muista nyt, että voi tulla myös sydänsuruja, jos mies vasta haluaa arvioida sinua ja itseään romanttisessa mielessä, mutta päätyykin sitten siihen, ettei teillä ole muuta kuin ystäväkemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat jo ihastuneelta häneen, ap. Muista nyt, että voi tulla myös sydänsuruja, jos mies vasta haluaa arvioida sinua ja itseään romanttisessa mielessä, mutta päätyykin sitten siihen, ettei teillä ole muuta kuin ystäväkemiaa.
Mutta eipä sitä muuten saa selville kuin lähtemällä. Mä mietin vuosien kuluttua tässä kaikkia niitä mahdollisuuksia, jotka olen jättänyt käyttämättä.
Se mies on selvästikin puhunut sinusta kevereilleen, että olisit ehkä hyvää seuraa ja kaverit on sitten rohkaisseet häntä pyytämään sinua kahville ja katsomaan, olisiko teissä potentiaalia johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eipä sitä muuten saa selville kuin lähtemällä. Mä mietin vuosien kuluttua tässä kaikkia niitä mahdollisuuksia, jotka olen jättänyt käyttämättä.
Tottakai menet kahville ja katsot tämän kortin. Samaa se mieskin luultavasti aikoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama toisinpäin: pyytääkö nainen miestä jonnekin, jos ei ole kiinnostusta? Mua on pyydetty monesti, mutta en osaa tulkita näitä. Viimeisin oli baarissa, kun nainen tuli pyytämään puhelinnumeroni, ja pyysi ottamaan yhteyttä, jos eräs harrastus yhdessä kiinnostaa.
Minä vietän aikaani vain ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostavia. Kaverina kiinnostava mies on aina kiinnostava myös romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä. Ei kiinnostavan kanssa en taas jaksa edes kaveerata.
Kiitos näkemyksestä! Pidän tämän mielessä, jos vastaavia tilanteita vielä tulee.
Hän pitää sinua niin huonotuloisena, että haluaa tarjota kahvit, jotta sinäkin saat joskus juoda kahvia.