Sinkkuelämää -sarjasta on hyviä analyyseja Youtubessa. Mr. Big narsistinen ja Carrie hänen koukussaan 20 vuotta
Olen törmännyt ja katsellut hyviä psykologisia analyyseja Sinkkuelämää sarjasta. Noissa analyyeissa käydään kausi kaudelta heidän parisuhteensa dynamiikka läpi ja näytetään tärkeimmät klipit.
Katsoin itse sarjaa sen tullessa tuoreena telkkarissa silloin ysärin lopussa ja 2000-luvun alussa. Olin itse parikymppinen silloin. Nyt päälle nelikymppisenä tajuan kaiken eri tavalla, kuinka toksinen heidän suhteensa oli.
Eli Mr. Big tämmöinen saavuttamaton naistenmies, välttelevä kiintymyssuhdetyyli ja Carrie täysin juoksee tämän miehen perässä ja yrittää saada Mr. Bigin täysin itselleen, missä ei onnistu kunnolla. Sitten Carrie räjähtää, kun ei kestä miehen välttelevää kylmää kuumaa leikkiä ja yrittää erota. Aina kun Carrie meinaa päästä eteenpäin elämässään, Mr. Big huuveroi Carrien takaisin. Kaveritkin päivittelevät, että taas meni eron jälkeen takaisin ja kaikki alkaa alusta.
He käyvät tätä toksista sykliä läpi monta kertaa.
Sarja on näin nelikymppisen silmiin itseasiassa nerokas kuvaus toksisesta ihmissuhteesta, jota en silloin parikymppisenä tajunnut.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä/nuorena miehenä en ole koskaan pystynyt seuraamaan ko. sarjaa, vaikka olen kiinnostunut ymmärtämään miten naiset kokevat parisuhteita etc.
Sarjasta minulle on jäänyt hyvin negatiivinen kuva Carriesta joka tavoittelee saavuttamatonta miestä haaskaten elämänsä. Olen ymmärtänyt sarjan niin että Carrie ei haluaisi elää sinkkuna vaan saada Mr. Big:n itselleen parisuhteeseen. En näe että sarja siis kuvaisi kuinka hienoa vapaa sinkkuelämä hänelle on, vaan kuinka tuskaista elämä on kuin on yksi mies josta ei pääse yli, vaikka välillä olisi suhteissa muiden kanssa.
No juu ei tuon tai minkään muunkaan sarjan perusteella kyllä kannatakaan tehdä mitään johtopäätöstä siitä miten naiset kokevat parisuhteen...
Vierailija kirjoitti:
Carrie on se itsekäs narsisti, jolle maailmassa on vain minäminäminä. Mr.Big kiinnostaa rahan ja statuksen vuoksi. Oikeastaan loistava kuvaus nykynaisista, jotka jäävät lapsettomiksi ja katkeriksi vanhoiksi piioiksi.
Sex and the city ennusti tämän ja oikeastaan Bridget Jonesin kanssa huijasi naiset tähän loputtomaan tyytymättömyyden ja onnettomuuden kehään. Me miehet olemme siirtyneet katselemaan ei-länsimaisia naisia.
Kukahan tässä nyt tyytymättömältä vaikuttaa, naiset vai sinä 😅
Ei se ole osuva sarja naisten deittielämästä.