Voiko hautajaisiin laittaa punaiset kengät??
Voiko hautajaisiin laittaa punaiset kengät, muuten vaatetus on musta. Tajusin juuri, ettei minulla ole mustia talvisia ulkokenkiä paitsi icebugin nastakengät, enkä kerkiä kaupoille ennen hautajaisia ja kavereilla on eri kokoinen jalka.
Kommentit (84)
Miksei voisi laittaa jos pelkät kengät? Ei hautajaisiin tarvi pukeutua nykyään mustiin vaatteisiin. Lähinnä ettei pukeudu koko valkoiseen tai kokonaan kirkkaisiin väreihin.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilta mustat kengät.
Muuten hyvä idea, mutta eikö käytetyistä kengistä voi saada vaikkapa jalkasienen. Kengät pitäisi käsitellä jotenkin, mutta miten.
Ei kai kukaan hanki kenkiä vain hautajaisia varten? Harvemmin nykyään enää muitakaan vaatteita.
Ettekö tosiaan ole käyneet viime aikoina hautajaisissa, kun ette tiedä pukeutumisesta muuta kuin mitä olette kuulleet 1950-luvulla painetussa käytösoppaassa lukevan? Tällä vuosituhannella hautajaisissa on nähty niin punaisia kenkiä kuin muitakin vaatteita. Ja harva sinne menee kyttäämään toisten pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan hanki kenkiä vain hautajaisia varten? Harvemmin nykyään enää muitakaan vaatteita.
Ettekö tosiaan ole käyneet viime aikoina hautajaisissa, kun ette tiedä pukeutumisesta muuta kuin mitä olette kuulleet 1950-luvulla painetussa käytösoppaassa lukevan? Tällä vuosituhannella hautajaisissa on nähty niin punaisia kenkiä kuin muitakin vaatteita. Ja harva sinne menee kyttäämään toisten pukeutumista.
Oletko kenties uusi palstalla? Kyllä mammoille on sydämen asia ruotia tarkkaan kaikkien hautajaiskamppeet. Jo väärän mallinen korukin on törkeää vainajan häpäisyä, vaikka sureva leski kuinka väittäisi korun olevan tärkeä muisto poisnukkuneesta rakkaasta.
Pappi julistaa niskaasi kirkonkirouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä idea, mutta eikö käytetyistä kengistä voi saada vaikkapa jalkasienen. Kengät pitäisi käsitellä jotenkin, mutta miten.
Pyyhit ne Neo-Amiseptilla kolmesti sisältä ja vaihdat niihin uudet sisäpohjalliset.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana jokainen voi tehdä oman hautajaistestamenttinsa netistä tulostettavalla lomakkeella. Olen kirjoittanut omaani, ettei muiden kannata alkaa hankkia itselleen uusia vaatteita minun hautajaisteni vuoksi. Eihän niillä vaatteilla surra. Muutenkin olen kirjannut, että jäljellejääneet olisivat iloisia siitä että olen saanut olla ja elää tällä pallolla välillä huikeaa onnea tuntien.
Minulla on ollut hautajaisissa punainen talvitakki. Ja ihan joulunpunainen.
En käytä mustaa takkia eikä minulla ollut muutakaan tummaa talvista takkia, joten tuolla menin. Aivan sama jos joku siitä mielensä pahoitti eikä edes tullut mieleen, että olisin joltakin kysellyt takkia lainaan. Muuten vaatetus oli musta.
Aloittajalle sanon, että ihan hyvin voit laittaa punaiset kengät hautajaisiin.
Ateistien hautajaisissa arkkukin on usein punainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niille ole sopivia puhdistusaineita? Tällä kelillä pistäisin kengät lisäksi pakkaseen.
Suomalaisessa pukeutumisetiketissä tuntuu riittävän, että on lehmänlannat ja öljyläntit pyyhitty farkun lahkeista ennen kirkkoon astumista, oli sitten häät tai hautajaiset. Jos ei ole mistään vuorineuvos -tason vainajasta kyse, veikkaanpa ettei kukaan punaisiin perussiisteihin kenkiin kiinnitä minkäänlaista huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana jokainen voi tehdä oman hautajaistestamenttinsa netistä tulostettavalla lomakkeella. Olen kirjoittanut omaani, ettei muiden kannata alkaa hankkia itselleen uusia vaatteita minun hautajaisteni vuoksi. Eihän niillä vaatteilla surra. Muutenkin olen kirjannut, että jäljellejääneet olisivat iloisia siitä että olen saanut olla ja elää tällä pallolla välillä huikeaa onnea tuntien.
Ei niitä hautajaisia sinua varten järjestetä, joten sinun haluillasi ei ole siinä kohtaa väliä.
Ja aika törkeää vaatia surevia esittämään iloista.
Ei voi laittaa. Vainaja pahoittaa mielensä.
Laittaisin siunaukseen (ja haudalle, jos arkku käydään laskemassa) icebugit. Jos vielä vastaanotto, niin sinne ottaisin (hillityn väriset) sisäkengät.
Mielestäni hautajaisiin pitää pukeutua hillittyihin tummiin ja siisteihin vaatteisiin. Se on kunnioitusta omaisia ja vainajaa kohtaan. Siksihän sinne mennään ja kyllä sinä jostain kengät löydät.
Lainaa ap tummat / mustat talvikengät joltakin ystävävältäsi tai kaverilta.
Ei kaikkea tarvitse aina ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella ihmisellä pitää olla kaapissaan sellaiset vaatteet ja kengät, millä voi mennä vaikka seuraavana päivänä hautajaisiin. Miestäni soitettiin edellisenä iltana seuraavaksi päiväksi kantajaksi, kun joku kantajista oli joutunut sairaalaan. Ja niin oli vaatteet valmiina, paitansa silitti vain. Musta puku, valkoinen kauluspaita ja musta solmio. Mustat kengät ja hanskat sekä musta päällystakki, talvi kun oli silloin.
Valitettavasti et voi laittaa punaisia kenkiä ilman, että aiheuttaisit pahaa mieltä.